Ärikliendi e-poe kasutamise eelised

12.06.2018
Kairi Kullo, Estraveli e-äri juht

Üha enam ja enam lennupiletite broneeringuid tehakse mugavalt interneti vahendusel. Toome välja mõned korduma kippuvad küsimused ja olulised nüansid, millele tasuks mõelda enne interneti avarustes „Broneeri“ nuppu vajutades.

Kiirusel ja mugavusel on väga suur roll ning igasugune ajaline kokkuhoid on saanud prioriteediks. Sama võib öelda ka kulude kokkuhoiu kohta, mistõttu otsitakse netis erinevatel lennupileteid pakkuvatel lehtedel kõige soodsamaid lennupakkumisi. Tihtipeale viivad igasugused hinnavõrdlusmootorid (meta-search) meid maailma peale laiali ning piletid saavadki broneeritud misiganes veebilehtedelt. Rahaline kokkuhoid võib täiesti olemas olla ning heal juhul saab ka nende piletitega lennatud. Paraku on ühe lihtsa broneeringu tegemisel kulunud siiski ohtralt aega (mis valusas vastuolus aja kokkuhoiuga) ning ega me keegi ole ka kaitstud erinevate ootamatuste eest (nt tühistatud lennud jne), mis omakorda võivad põhjustada korraliku peavalu…
Erakliendina tegutsedes valib igaüks ise, kuidas ta soovib ja milliseid riske on ta nõus võtma. Kuid ärikliendina ametireise broneerides tasub mõelda, mis kõik võib kaasneda nii enne reisi, reisi ajal kui ka pärast reisi.

Toome välja mõned korduma kippuvad küsimused ja olulised nüansid, millele tasuks mõelda enne interneti avarustes „Broneeri“ nuppu vajutades.

Miks on lennupileti hind on suvalisel internetilehel soodsam?

Tänapäeval on enamjaolt sama marsruudi, broneerimisklassi ja lennunumbri puhul lennupileti sisseostuhind hind kõigile vahendajatele sama ja kattub enamasti lennufirma kodulehel kuvatava hinnaga. Samas on reaalajas olevad hinnad ja saadavus pidevas muutumises ning kuvatava hinna garanteerib ainult pileti kiire väljaostmine fikseeritud aja jooksul.
Selleks, et meta-search lehtedel nagu Momondo teistest pakkujatest erineda, kasutavad mitmed iseteenindusbürood hinnastamisstrateegiat, mis ahvatleb lõpptarbijat edasi nende lehele liikuma. Söödaks olev kuvatav hind võib olla lõpptarbijale isegi kuni 20–30 eurot alla tavapärase sisseostuhinna. Kuid tihtipeale kasutatakse erinevaid (vahel ka õelaid) nippe, et algselt väljalubatud ja sisseostuhinna vahet kahandada. Eeldades ainult, et ehk klient „ei viitsi“ enam me lehelt lahkuda ning viib ostuprotsessi lõpuni.
Kindlasti tasub väga tähelepanelikult endale selgeks teha, mida ollakse täpsemalt ostmas. Lisaraha eest võidakse juurde müüa erinevaid küsitava lisaväärtusega teeninduspakette nagu näiteks lennugraafikute muudatustest informeerimine, piletite tühistamisel raha tagastamine jne. Samuti võib hilisem järelteenindus olla kopsaka kopikaga.

Milliste lennufirmade pileteid Estravel pakub?

Vahendame väga laia valikuga lennufirmade pakkumisi, sealhulgas ka odavlennufirmade pileteid.
Ärikliendi online-süsteemist on võimalik broneerida nii erinevate lennufirmade edasi-tagasi lendude kombinatsioone, kes omavahel koostööd teevad, kui ka erinevaid otselende. Kuna Estravelil on tütarettevõteid mitmes erinevas riigis, siis saame pakkuda ka neid lennufirmasid, mida tavaliselt Eesti turu kaudu vahendada ei saa.

Kohtumine lükati edasi ning on vaja lennupileti väljalennu kellaaega/kuupäeva muuta – mis nüüd saab?

Juhul, kui piletid on broneeritud erinevate pakkujate lehtedelt, siis on vaja esiteks selgeks teha, millisel lehel see lennupilet algselt broneeriti. Kui igakord kasutataksegi erinevaid firmasid kulude kokkuhoiu mõttes, siis nende kontaktandmete leidmine võtab korraliku aja. Mõnedel firmadel on need peidetud alamlehtedele ning telefoninumbrid tasulised, e-mailide vastamise kiirusest pole midagi mainitud ning oma soovile ei pruugi vastust tullagi.

Ärikliendile pakume ööpäevaringset eestikeelset reisiabi ja klienditeenindust. See tähendab seda, et meiega võib ühendust võtta ükskõik mis ajal, mõtlemata kellaajale ja võimalikule ajavahele. Saame kontrollida broneeringut ning täpsustada, mis võimalused on broneeringu muutmisel.

Kas mind teavitatakse kui lennufirma muutis oma lennuplaani või hoopis tühistas broneeritud lennu?

Lepingulistes suhetes koostööpartneri puhul saab kindel olla, et lennuplaanide muudatustest või tühistamistest teavitatakse ka reisijat. Kui lennuplaani muutus on piisava ajavaruga, siis vastavalt lennufirmade tingimustele aitame otsida erinevaid alternatiivseid lennuvõimalusi sihtkohta jõudmisel.

Ärikliendi online broneerimissüsteem vs personaalne reisikonsultant

Iseteeninduskanal on sageli odavam kui professionaalse reisikonsultandi abi kasutamine, sest esimese puhul otsib lennud ning vormistab broneeringu klient ise. Loomulikult kaasneb iseteenindusportaali kasutamisega ka see, et kõigi võimalike broneerimisprotsessi käigus tehtud vigade (valed kuupäevad või sihtkohad, eksimused nimede sisestamisel jm) eest tuleb ise vastutada. Seega peab ise reisi broneerides olema väga tähelepanelik.
Reisikonsultandi abi soovitame kasutada keerulisemate marsruutide (mitu sihtkohta ühel reisil), kaugemate sihtkohtade või erisoovide puhul. Professionaalne reisikonsultant oskab ka anda “karbist väljapoole mõtlevaid” soovitusi hinna alandamiseks või reisi huvitavamaks muutmiseks – näiteks marsruudi juppideks jagamine ja eraldi piletite kasutamine, täiendavate sihtkohtade lisamine piletile, koos lendudega ka majutuse ostmine (mis võib hinda kokkuvõttes langetada) jne.

Meie ärikliendi online süsteem ongi mõedud just sellisele kliendile, kes soovib korraldada oma reise iseseisvalt (lisaks personaalse reisikonsultandi teenusele). Iseteenindussüsteem on lihtsalt ja arusaadavalt üles ehitatud ning nii lennupiletid kui ka hotellimajutus saavad kiirelt broneeritud.

Arveldamine käib vastavalt eelnevalt lepingus fikseeritud maksetähtaegadele ehk ettevõttega kokku lepitud krediidilimiidi alusel. See tähendab seda, et maksmisel ei pea valima sobivaimat makseviisi, vaid saadame arve, mille makse laekumist ootame vastavalt lepingus kokkulepitud tähtajaks. Nii jäävad ka reisija krediitkaardi limiidid puutumata ning ärireiside arved saadetakse ühest kohast, mis hõlbustab ka hilisemat aruandlust. Juhul, kui ettevõte soovib lennupiletite aruandeid oma ärireiside kohta, siis neid saab kenasti välja võtta broneerimissüsteemi sisseehitatud aruannete süsteemist. Põhikasutajal on võimalus kasutada kalendrivaadet, kus kuvatakse ettevõtte kõikide reisijate ärireise. Detailsemaid raporteid kõikide reisiteenuste kohta saab Estraveli arendatud aruandlussüsteemist. Põhikasutajal on võimalus kasutada kalendrivaadet, kus kuvatakse ettevõtte kõikide reisijate ärireise.

Reisi- ja reisijaandmete eelnev salvestamine, mis muudab süsteemi kasutamise palju mugavamaks ning lihtsustab tunduvalt broneerimisprotsessi. Samuti saab iseteenindussüsteemi salvestada ettevõttele väljastatud lennufirmade sooduskoodid ning reisijate boonuskaartide numbrid. Antud info jõuab kenasti broneeringusse ning ei vaja hilisemat boonuskaardi numbri sisestamist (nt check-in’i tehes).

Mobiiliäpi olemasolu lihtsustab nii broneerimis- kui ka ettevõtte siseselt paika pandud kinnitamisprotsessi. Lennubroneeringu saab mugavalt teha telefonis ning reisi kinnitajana saadetakse telefoni teade, et kellegi ametireis ootab sinupoolset aktsepti.

Ärikliendi iseteenindussüsteemi kasutajatele pakume ka tehnilist tuge, mis töötab meil esmaspäevast reedeni kl 8:00-17:30.
Kontaktandmed on nii online’s broneeritud lennupiletite muutmisel, tühistamisel kui ka erinevate tehniliste tõrgete korral samad:
tel 6 266 308, online@estravel.ee.

Kokkuvõtvalt on ärikliendi e-poe kasutamisel järgmised eelised:

– lai valik soodsa hinnaga lennupileteid (sh odavlennupileteid) ja hotelle;
– 24 h eestikeelne reisiabi ja klienditeenindus ning e-poe tehniline tugi E-R kl 8.00-17.30 telefonil 6 266 308;
– arveldamine kokkulepitud krediidilimiidi alusel;
– reisi- ja reisijaandmete salvestamise võimalus (k.a. lennufirmade sooduskoodid ja boonuskaartide numbrid);
– lisateenuste (istekohad, pagas, söögid) kohese broneerimise võimalus;
– mitmetasandiline kinnitamise süsteem;
– broneeringu kinnitamise tähtaeg vastavalt lennufirmale (võimalik broneeringut kas kinnitada, muuta või tühistada), ei pea koheselt pileteid väljastama;
– sisseehitatud aruannete süsteem;
– mobiiliäpi olemasolu – broneerimine ja kinnitamine ühes kohas.

Kommentaarid: