Annely kruiisireis Hawaii saartel

25.06.2024
Annely Meidra

Estraveli Platinum Club teeninduse vanemreisikonsultant Annely Meidra käis aprillis pojaga Hawaiil ning avastas sealseid saari Norwegian Cruise Line´i kruiisiga. Järgnevas loos jagab ta oma muljeid ja soovitusi.

Kui Sul on unistuseks näha mitut Hawaii saarestiku saart, siis ma ei tea paremat viisi selleks kui kruiis. Käisin ise aprillis Hawaii saarte kruiisil ja seepärast võin ka soovitada. Ainuke minule sobiv marsruut on Norwegian Cruise Line´l. Nemad asuvad nö kohe asja kallale, st alustavad Oahu saarel Honolulust ja jõuavad sinna lõpuks tagasi ka. Nende laev Pride of America ei ole küll üks uuemaid ja liiga palju tegevust seal ei olnud, aga ausaltöeldes oleks kahju kui oleks olnud, sest soovisime saartest võtta viimast ning see tähendas terve päeva ekskursiooni kõikidel päevadel. Me lihtsalt ei jõudnudki õhtul enam palju muud teha kui nautida head sööki ja seda me tegime väisates erinevaid a la carte restorane (mitmed neist tasuta, vaid laud vaja eelnevalt broneerida), et uuel hommikul taas uuele ekskursioonile minna. Ekskursioonid võtsin kruiisifirmast, sest see andis garantii, et kui laev ilmastikuolude tõttu ei randu ja ekskursiooni ei toimu, siis makstud raha tagastatakse. Seda on hea ette teada, et kruiisi esialgne reisiplaan võib ilmastiku tõttu muutuda. Need otsused teeb kapten kohapeal lähtudes ennekõike reisijate ohutusest.

Norwegian Cruise Line´i Hawaii kruiiside marsruut: Honolulu, Oahu – Kahului, Maui – Hilo, Hawaii – Kona, Hawaii – Nawiliwili, Kauai – Honolulu, Oahu.

Esimene peatus Maui, kuhu jäime kaheks päevaks. Esimeseks päevaks võtsime ekskursiooni Road to Hana – kuulus käänuline 64-miili pikkune Hana maantee Kahuluist Hanasse. Metsik ja lopsakas loodus, kosed, laavakaljud. Teekonna lõpus värskendav suplus Waianapanapa looduspargis musta liivaga rannas.
Teisel päeval Best of Maui, mille programmis oli:
– kaunis ja lopsakas Iao org, mis on ümbritsetud järskude mäenõlvade ja tiheda vihmametsaga. Selle keskel voolab Iao jõgi. Orus on palju erinevaid taimeliike ning see on populaarne koht matkajate ja loodusesõprade seas.
– Maui troopiline istandus, kus meile tehti 40-minutiline trammireis läbi makadaamiapähklipuuaedade, põllumajanduskülade, suhkruroopõldude ja lilleaedade.
– Maui Ookeani Keskus, kus sai tutvuda Hawaii rikkaliku mereelustiku ja kultuuriga.

Kolmas päev Hawaii saare (Big Island) linnas Hilo ja ekskursiooniks Best of Hilo – Liliuokalani aed (suurima Jaapani dekoratiivse aiaga aed väljaspool Jaapanit), Akaka looduspark, kus on kaks uhket juga – Kahuna juga ja Akaka juga. Lisaks ka Pana’ewa loomaaed, mis on ainus looduslikult esinev vihmametsade loomaaed Ameerika Ühendriikides.

Neljandal päeval jõudsime Hawaii Suurele saarele teiselt poolt ja randusime Konas. Meie ekskursioon viis meid Volcano National Park & Black Sand Beachi – hämmastav Hawaii vulkaanide rahvuspark, kus saab imetleda kraatreid ja maa-aluseid auruavasid. Muljetavaldav Mauna Loa vulkaani kraater ning merre voolavad (nüüdseks kivistunud) laavajoad, millest on rajatud läbipääsuteed, pakkusid unustamatut vaatepilti. Külastasime ka musta liivaga randa, kus võis kohata majesteetlikke merikilpkonni. Päeva lõpetuseks viidi meid Big Islandi kuulsasse kommipoodi, kus sai nautida erinevaid makadaamiapähklimaiustusi ja huvilised võisid jälgida ka tootmisprotsessi. See oli ideaalne punkt meie seiklusterohkele päevale.

Viienda päeva hommikuks olime jõudnud Kauaile. Ekskursiooniks muidugi Best of Kauai – imetlesime Waimea kanjonit (3000 jalga sügav), mida kutsutakse ka Hawaii Grand Kanjoniks, reisisime jõepaadiga Wailua jõel mööda dzunglimaastikest Fern Grottosse, mis on suurepärase loodusliku akustikaga laavakoopas asuv amfiteater. Siin peetakse tihti Hawaii pulmatseremooniaid. Wai’ale’ale mägi Kauai saarel on kõige niiskem koht maakeral.

Waikikis (Honolulu) olles käisime ka Polüneesia kultuuri keskuses (Polynesian Cultural Center). See oli ka väga äge kogemus! Isegi minu 14 aastane poeg oli vaimustuses, kuigi alguses (enne sinna jõudmist) ütles, et oleks pidanud ikka ranna päeva tegema, mitte ostma piletid sinna. Keskuse buss võttis hommikul Waikikist peale ja õhtul tõi tagasi. Keskuses töötavad üliõpilased põhiliselt Polüneesia saartelt, aga ka mujalt ning pileti rahast saadud tulu eest toetatakse nende ülikooli õpinguid. Keskus koosneb kuuest erinevast külast, millest igaüks esindab erinevat Polüneesia kultuuri: Hawaii, Samoa, Tahiti, Tonga, Fiji ja Aotearoa (Uus-Meremaa). Igas külas on etendused, käsitöö ja tegevused, mis tutvustavad nende kultuuride traditsioone, tavasid ja ajalugu. Ühe päevaga kõiki etendusi näha ei jõua aga ongi põhjust tagasi tulla, sest sama piletiga saab tulla ka teisel päeval.

Ja Waikiki koos rannaga on lihtsalt nii mõnusa auraga koht maakeral. Sinna tahab igaüks tagasi minna.

Kindlasti tasub nii kaugele lennates teha peatus ka näiteks Californias. Meie tegime minnes San Francisco kolmepäevase inspekteerimise tuuri.

Kas teadsid, et:

• Erinevatel Hawaii saartel on filmitud mitmed metsiku loodusega filmid nagu näiteks King Kong, Jurassic Park, Godzilla jne. Mitte ehk kogu film ja kõik osad, aga osad looduse stseenid küll.
  • Hawaii on USA osariikide kõige märjem osariik. Vaadates loodust tundub ju loogiline, aga selle peale nii vist ei mõtle kui reisi planeerid. Vihmasabinaid saime vist tõesti iga päev igal saarel, aga seda peaaegu ei pane tähelegi.
  • Ühtseks jooneks on hawaiilaste ülihea peene nalja tegemise oskus ja huumorimeel. Lust oli igal hommikul kohtuda uue nö “naljahambaga” ehk giidiga.
  • Plaanides enda reisi jäi mul silma selline vahva ütlemine: “Sa ei saa osta õnne, aga Sa saad osta pileti Hawaile ja see on praktiliselt see sama”. Ja see on nii tõsi!

Tekkis tahtmine minna Hawaii saari avastama kruiisiga? Vaata pakkumist ja saada päring teele!