Sihtkoht: mõtle läbi ootused oma puhkusele ja vastavalt sellele langeta otsus majutuskoha kategooria, toitlustusplaani, teenuste valiku, asukoha ja kuurordi osas.
Hind: paketihinnad on pidevas muutumises vastavalt kohtade saadavusele ja etteostu ajale. Paketi lõplik maksumus selgub broneeringu kinnitamise ja arve tasumise hetkel. Üldjuhul pakuvad reisikorraldajad soodsamaid hindu eelkõige sihtkoha hooaja alguses või lõpus, mis võib tähendada vähendatud teenusevalikut ja ebasoodsamat kliimat. Kaalu paketi ostmist kõrghooajaks, kui Su ootused on kasutada hotelli ja sihtkoha teenuseid täies mahus!
Majutuskohal on oluline roll reisi õnnestumisel. Majutuse hindamiskriteeriumideks on majutusettevõttele omistatud kvalifikatsioon ja tärnid. Hinnangu andmisel lähtutakse tubade arvust, suurusest, sanitaarsetest tingimustest ja hotelli poolt pakutavate teenuste hulgast. Tea, et need sõltuvad igas riigis kehtestatud korrast ega ole rahvusvaheliselt võrreldavad.
Majutuskoht võib kliendilt küsida krediitkaardi numbrit, selle puudumisel ka sularaha deposiiti, mida kasutatakse garantiina kohapealsete kulude katteks.
Tutvu kohapeal hotelli teenusevalikuga: teenused võivad olla tasuta ja tasulised (seif, rannarätikud, päikesevarjud, lamamistoolid basseini ääres ja rannas, minibaar, internet, televiisor, konditsioneer, meelelahutus ja spordivõimalused). Tee selgeks “kõik hinnas” kontseptsioon, à la carte restoranide kasutamise tingimused. Jälgi kehtestatud etiketireegleid. Paljud hotellid nõuavad õhtusöökidel viisakat riietust (nt meesterahval pikad püksid ja kinnised jalanõud). Tingimused kehtestab hotelli administratsioon, mis ei ole reisikorraldaja või reisibüroo poolt muudetavad.
Lisaküsimuste korral võta ühendust oma reisikonsultandiga või pöördu Estraveli 24/7 reisiteeninduse poole numbril 626 6266 või estravel@estravel.ee.
Enne reisi
Reisidokument: veendu, et Su reisidokumendid (sh dokumendi kehtivusaeg) vastaksid sihtriigi nõuetele. Euroopa Liidu piires saab Eesti kodanik reisida reisi lõpuni kehtiva passi või Eesti Vabariigi isikutunnistuse (ID-kaardiga). Väljaspool Euroopa Liitu reisimiseks on reeglina vajalik pass, mis kehtib kogu reisi vältel või mille kehtivus jätkub vähemalt 6 kuud pärast reisi lõppu ning milles on vähemalt üks vaba leht.
Välisministeeriumi soovitused reisidokumentide kontrolliks: http://reisitargalt.vm.ee/kontrolli-reisidokumente/
Viisa: tutvu viisatingimustega enne reisi vormistamist.
Muud dokumendid: kontrolli üle, et Sul oleks reisile minnes reisikorraldaja voucher, lennupiletid. Võta kaasa reisikorraldaja infoleht.
Reisikindlustus (soovitavalt reisitõrkega): reisikindlustus säästab õnnetuste ja viperuste korral ootamatutest väljaminekutest ning tagab muretu puhkusereisi. Tervisekindlustus katab haigestumise või õnnetusjuhtumiga seotud kulud ravimite maksumusest kuni koju tagasipöördumisega seotud väljaminekuteni.
Lastega reisimine: vormista vajadusel notari poolt kinnitatud luba ning võta kaasa lapse sünnitunnistus ja reisidokument. Reisidokument on nõutav ka imikute puhul. Lapsega reisival täiskasvanul, kes ei ole lapse seaduslik hooldaja, peab reisil kaasas olema lapsevanemate sihtkohariigi nõuetele vastavalt vormistatud nõusolek.
Pagas: äraantava pagasi kaal sõltub lennu pikkusest. Tutvu reisikorraldaja poolt edastatud pagasi piirmääradega. Veendu, et kõik terariistad (küünekäärid, taskunoad, jms) ja vedelikud oleks pakitud äraantavasse pagasisse.
Ravimitega reisimine:
http://ravimiamet.ee/ravimitega-reisimine
Kontrolli hiljemalt 24 tundi enne väljumist üle oma lennuaeg kas Tallinna Lennujaama kodulehelt või helistades infotelefonile 605 8888.
Lennujaamas tuleb olla vähemalt 2 tundi enne lennu väljumist. Lennule registreerimine lõpeb Tallinnas 45 minutit enne väljalendu.
Toit: mugavamaks reisiks telli endale toit lennukisse ette. Toiduvalik sõltub lennu sihtkohast ja lennuajast. Esita oma tellimus vähemalt 36 tundi enne väljalendu Airo Catering Services OÜ kodulehel.
Raha: vaata, mis valuuta on sihtkohariigis kehtiv ning kas kaardimaksed on aktsepteeritud. Eksootiliste sihtkohtade puhul informeeri oma kodupanka sihtriigis viibimisest, vältimaks võimalikke kaardimakse takistusi.
Registreeri end enne reisile minekut välisministeeriumi kodulehel:
https://reisitargalt.vm.ee/miks-registreerida-reis/
Lennu hilinemise korral pöördu lennufirma esindaja / reisikorraldaja esindaja poole. Ole kursis Smartlynxi reisija õigustega: http://www.smartlynx.aero/passengers/passenger-rights
Reisi ajal
Infotund: reisikorraldaja jagab infot. Ärasõidu info leiad kas infokaustast või reisikorraldaja esindajalt.
Check-in ja check-out ajad erinevad hotelliti. Sageli tuleb hotellituba vabastada enne kella 12.00, mõnes sihtkohas isegi kell 10.00. Hotelli sisseregistreerimine algab reeglina kell 14–15.
Turismimaks: majutusasutuses võidakse toa loovutamisel kasseerida kohaliku omavalitsuse kehtestatud turismimaksu. Enimlevinud praktika kohaselt lisatakse turismimaks ööbimiskoha hinnale.
Probleemi ilmnemisel (teenus ei vasta lubatule, on puudulik jms) võta kohe ühendust majutuskoha või kohapealse reisiesindajaga infolehel oleval telefoninumbril. Kui reisiesindajaga probleem ei lahene, teavita oma reisikonsultanti. Hilisemalt pretensioonide lahendamine ei pruugi olla võimalik.
Pärast reisi
Jaga oma muljeid reisikonsultandiga – Sinult saame kõige värskema info sihtkohast ja majutusest.
Reisi käigus unustatud/kaotatud isiklike asjade märkamisel püüa ise kiirelt tegutseda, Estravel isiklike asjade eest ei vastuta ja selliste juhtumite korral aidata ei saa.
Pärast lendu kontrolli saabunud pagas üle ja purustuste ilmnemisel ära lahku lennujaamast, enne kui sul on selle kohta olemas dokument.