1988. aasta suvel registreerib Harju Rajooni Täitevkomitee Eesti esimese mitteriikliku reisifirma – Est-Travel. Ettevõtte asutajateks on neli eraisikust osanikku ning esimene kontor avatakse Tallinna kesklinnas, Roosikrantsi tänava hoovimajas. Firma esimeseks peadirektoriks saab Toomas Niinemäe.
1989. aastal teeb Estravel sammu professionaalsema brändingu suunas ja tellib oma esimese logo tuntud kunstnikult Aleksander Nahalt. Veidi hiljem loob sama kunstnik ka Eesti Ekspressi logo, mida leht kasutab tänaseni. Estraveli esimene logo jääb kasutusse enam kui kümneks aastaks.
1990. aastal viib Tallinna Linnavalitsus läbi Estraveli õigusjärgluse alusel ümberregistreerimise, mille tulemusena saab ettevõte uueks nimeks AS Estravel. Samal aastal kolib firma Tallinna vanalinna, Pikk tn 37, kuhu luuakse kaasaegsem ja klientidele paremini ligipääsetav kontor.
1991. aastal avab Estravel oma esimese harukontori Pirita Olümpiakeskuses (Hotell Sport). See saab kiiresti tuntuks innovaatilise teeninduse poolest – Estravel hakkab esimesena Soome-Balti piirkonnas väljastama laevapileteid arvutisüsteemi kaudu, loobudes käsitsi kirjutamisest. See muudatus kiirendab ja lihtsustab piletiostu protsessi, muutes Estraveli valdkonna tehnoloogiliseks eestvedajaks.
1992. aastal tuleb käibele Eesti kroon (EEK) ja see annab tohutu tõuke ka turismisektorile. Estravel tellib Saksamaalt uue kahekordse luxbussi, et hakata pakkuma bussireise Euroopasse, samuti korraldab Eesti esimesed tellimuslennud Tuneesiasse. Viie eduka lennu sihtkohaks on Monastiri lennujaam, kus reisijad suunduvad puhkama Hammameti kuurorti. Lennud toimuvad Monarch Airlinesi lennukitega ning reisijate huvi osutub suureks, mis kinnitab tellimuslendude populaarsust.
1993. aastal saavutab Estravel olulise rahvusvahelise tunnustuse, kui Rahvusvaheline Lennutranspordi Ühendus (IATA) akrediteerib ettevõtte Eesti kolmanda ametliku lennupiletite edasimüüjana. Enne Estravelit on selle staatuse saanud ainult Wris AS ja Estonian Air AS. Lennupiletite müük hakkab kiiresti kasvama ning kujuneb Estraveli suurimaks müügiartikliks.
1994. aastal tõuseb Estravel müügitulemustelt Baltikumi juhtivaks reisibürooks. Ettevõtte laienemine ja edukas klienditeenindus viivad aasta lõpuks peakontori uutesse, avaramatesse ruumidesse Tallinna vanalinnas, Suur-Karja tn 15, kus endiselt asub Estraveli peakontor.
1995. aasta oli murranguline. Kõigepealt ostab Soome riiklik börsifirma Finnair Oyj enamuse (72%) Estraveli aktsiakapitalist. 28% osalusega jätkab ettevõtte asutaja Aivo Takis. Ja kohe peale seda sõlmib Estravel frantsiisilepingu maailma suurima reisiteenuste firmaga – American Express, saades ametlikuks esindajaks Eestis. See partnerlus suurendab ettevõtte usaldusväärsust ja võimaldab pakkuda rahvusvahelise kvaliteediga teenuseid äriklientidele.
Estravel alustab samal aastal valuutavahetusteenusega ja lisaks Amex reisitšekkide müügi ja lunastamisega, mida teevad samal ajal paar panka Eestis.
1996. aastal laieneb Estravel Tartusse, avades uue büroo Raekoja platsil. Tegemist on endiste Tallinna Panga ruumidega, mis kohandatakse kaasaegseks reisibürooks.
Samal aastal teeb Estravel oma esimese välislaienemise, avades filiaali Lätis, Riia kesklinnas Barona tänaval.
1997. aastal siseneb Estravel Leedu turule, avades kontori Vilniuse kesklinnas.
Sama aasta toob kaasa ka Eesti esimese reisibüroo kliendiprogrammi – Estraveli Kuldkaardi, mis osutub äärmiselt populaarseks. Aastate jooksul kujuneb Kuldkaardist Eesti suurim reisifirmade kliendiprogramm, jäädes alla vaid Tallinki Club One’ile.
1998. aastal hakkab Estravel esimesena Eestis väljastama reisiteemalisi kinkekaarte (alguses kinketšekke). Need osutuvad kiiresti populaarseks ning kujunevad Baltikumi paindlikuimaks ja enim ostetud reisikingituseks. Aastane müügikäive ulatub mitme miljoni euroni.
1999. aastal avab Estravel kaks uut teenindusbürood – Pärnus, Kuninga tänaval (et teenindada paremini Lääne-Eesti kliente) ning Tallinna Lennujaama terminalis (et pakkuda reisijatele mugavat ja kiiret reisiteenust otse lennujaamas).
Samal aastal omandab Estravel Finnairi kontsernilt Venemaal tegutsevad Norvista-nimelised tütarfirmad, mis asuvad Peterburis ja Moskvas. Need bürood aitavad laiendada Estraveli haaret Venemaal, kuid juba kahe aasta pärast müüakse need kohalikele tegevjuhtidele, keskendudes rohkem Balti turule.
1999/2000. aasta talvel ilmub Estraveli esimene kliendiajakiri – Sinine Kuld. Järgmiste numbrite ilmudes saab ajakirja uueks nimeks Estraveller, millest kujuneb Eesti tuntuim reisiajakiri.
2000. aastal siirdab Finnair Oyj oma valduses olevad Estraveli aktsiad oma tütarfirmale Suomen Matkatoimisto Oy (SMT), mis on Soome suurim ja vanim reisibüroo. Samal aastal viib Estravel oma Lembitu tn (Olümpia hotell) teenusbüroo üle Stockmanni kaubamajja.
(Aastatel 2001–2007 laiendab Estravel oma müügivõrku, avades bürood Tallinnas, Tartus, Jõhvis, Kuressaares, Haapsalus ja Rakveres. Seoses elektrooniliste müügikanalite populaarsuse kasvuga on alates 2010. aastast füüsilist müügivõrku optimeeritud.)
2001. aastal alustab Estravel oma püsiklientidele soodsa järelmaksuteenuse (Kuldkrediit) pakkumist omavahenditest, ilma pankade või krediidifirmade abita, muutes teenuse kättesaadavaks kõigile klientidele. 20 aastat hiljem asendatakse oma järelmaksuprogramm LHV koostöölepinguga.
2002. aastal saab Estraveli tegevdirektoriks firma kauaaegne juhtkonna liige Anne Samlik. Samal aastal toimub ka Eurovisioon lauluvõistlus Eestis, mis toimub Saku Suurhalli ja kogu sündmuse ametlikuks reisipartneriks on Estravel.
2003. aastal siirdub Estraveli asutaja ja vähemusaktsionär Aivo Takis Austraaliasse elama, kuid jätkab Estraveli juhatuse liikmena.
2004. aastal toob Estravel rahvusvahelisele turule kaubamärgi “Baltcoming“, mis on suunatud välisturistide toomiseks Eestisse ja Baltimaadesse.
2005. aastal käivitab Estravel suuremahulise veebilehe TravelShop, et vastata klientide kasvavale huvile reisibroneeringute vastu internetis.
2006. aastal lansseerib Estravel Eestis ainulaadse 24/7 Tellimiskeskuse, mis tegutseb Tartus, kuid on eraldi sealse teenindusbüroo asukohast. See jääb ainsaks tõeliseks 24/7 tellimuskeskuseks Eesti reisifirmade seas kuni tänapäevani.
2007. aastal avab Estravel büroo Ülemiste City linnakus ning loob eraldi konverentsi-, incentive- ja rühmareiside osakonna, et pakkuda spetsialiseeritud teenuseid äri- ja grupireisijatele.
2008. aastal saavutab Estravel enneolematult kõrge müügitulemuse, kui ettevõtte käive ületab esmakordselt 1 miljardi EEK piiri. Samal aastal võtab firma kasutusele uue logo, mis sümboliseerib kompassi ja see saab Estraveli brändi lahutamatuks osaks. Uuendus võidab mitmeid erialaseid auhindu.
2009. aastal tabab maailma ülemaailmne majanduskriis (GFC), mille tõttu Estraveli käive langeb 30% ning selle tasa tegemiseks kulub 9 aastat. Samas ei lange Estravel kordagi kahjumisse. Samal aastal saab Estraveli asutaja ja vähemusosanik Aivo Takis Eesti aukonsuliks Austraalias ning valitakse Sydney Eesti Seltsi juhatuse esimeheks.
Estravel loob oma esimese Facebooki konto, millele järgneb peagi ka venekeelne versioon. See märgib algust aktiivsele turundustegevusele sotsiaalmeedias, mis muutub aastate jooksul oluliseks igapäevaseks meediakanaliks.
2010. aastal saab turismisektori suurimaks väljakutseks Eyjafjallajökulli vulkaanipurse, mis tekitab tuhapilve ja sulgeb lähiriikide lennuliikluse. Eestis saab kriisi eestkõnelejaks Estravel.
Samal aastal saab Estravelist esmakordselt Eesti Olümpiakomitee ametlik piletipartner, vähendamaks Vancouveri olümpiamängude pileteid. Kokku müüs Estravel 1366 piletit. Järgnevatel aastatel jääb Estravel Eesti Olümpiakomitee ametlikuks piletipartneriks kõigil järgmistel olümpiamängudel.
2011. aastal avab Estravel odavate lennupiletite internetipoe SKY24.EE, mis tegutseb edukalt tänaseni.
Samal aastal võtab Eesti kasutusele euro, mis teeb kogu rahvusvaheline arvelduse oluliselt lihtsamaks.
2012. aastal uuendatakse Baltcomingi veebileht ja visuaalne identiteet, et muuta see praktilisemaks ja atraktiivsemaks siseturismi osakonna tööriistaks välismessidel ja workshoppidel. Samal aastal muutub Estraveli reisiajakiri Estraveller niivõrd populaarseks, et pannakse müüki ka toidupoodides ja lehekioskites.
2013. aastal omandab Estravel laevapiletite müügiplatvormi Laevapiletid.ee opereerimisõiguse, millest kasvab välja Baltikumi ja Põhjamaade suurim laevapiletite müügiagentuur.
Samal aastal lansseerib SKY24.LV oma tegevuse Lätis ning avatakse ka mobiiliveeb m.sky24.ee.
Lisaks tunnustab Kaubandus- ja Tööstuskoda Estravelit kui Eesti konkurentsivõimelisimat turismiettevõtet.
2014. aastal pälvib Estraveli juhatuse liige Anne Samlik Eesti presidendilt Valgetähe IV klassi teenetemärgi panuse eest turisminduse arendamisse. Kaubandus- ja Tööstuskoda tunnustab Estravelit teist aastat järjest tiitliga Eesti konkurentsivõimelisim turismiettevõte.
Samal aastal lansseerib Estravel oma mobiiliveebi.
2015. aastal naaseb Austraaliast Eestisse firma asutaja ja vähemusosanik Aivo Takis, kes ostab Finnairi kontserni käest välja aktsiaenamuse. Seega muutub Estravel 2015. aasta detsembrist taas 100% Eesti firmaks. Omanikeringis on juhatuse liikmed Aivo Takis ja Anne Samlik.
Samal aastal tunnustatakse Anne Samlikku Eesti Aasta Parima Juhi tiitliga ning Estravel avab büroo Hiiumaal, Kärdlas.
Laialdaselt tuntud Estraveli Kuldkaart läheb mobiilseks ja kliendid, kes ei soovi enam plastikkaarti, saadavad enda kaardi telefoni laadida ning seda sealt vajadusel näidata.
Talve alguses lõpetab tegevuse Eesti rahvuslik lennufirma Estonian Air. Lennubroneeringute tühistamise, uute reisivõimaluste leidmise, broneeringute ning reisijatele info edastamise eest hoolitseb Estravel, tehes seda loetud päevade jooksul ööpäevaringselt, vastavalt Majandusministeeriumi hankelepingule.
2016. aastal teeb Estravel järjekordse rahvusvahelise sammu, omandades Austraalia reisibüroo Aero Travel Pty Ltd Sydneys, mis tegutseb edukalt tänaseni.
Samal aastal ostetakse ka Eesti reisibüroo Estintour OÜ, mis hiljem liitub Mainor Meelis OÜ-ga.
2017. aastal pälvib Estraveli tegevjuht Anne Samlik rahvusvahelise tunnustuse, kui talle omistatakse European Hospitality Foundation Awards’i auhind.
Estravel laiendab oma haaret USA turul, asutades Phoenixis (Arizona) asuva Preferred Travel Services LLC.
Lisaks tugevdab ettevõte positsiooni Soome turul, ostes 100% juba aastal 1984 loodud ja tuntud reisibüroo Helin Matkatoimisto OY aktsiatest. Sellega laieneb Estraveli tegevus Eesti, Läti, Leedu, Austraaliat ja USA kõrval ka Soome turule, tegutsedes nüüd kokku kuues riigis ja kolmel kontinendil.
Samal aastal toimub Estraveli reisiajakirja Estraveller uuendus. Ajakiri saab uue peatoimetaja käe all pea poole mahukam, lausa 100 lehekülge ning uueks nimeks – Traveller. Ajakiri hakkab ilmuma kaks korda aastas.
2018. aastal osaleb Estravel esmakordselt rahvusvahelisel reisiteenuste riigihankel ning võidab lepingu EU agentuuride reisiteenuste korraldamiseks. Selleks luuakse ettevõttes uus hankeklientide teeninduse osakond.
Majanduslikult on aasta tõusuteel – Estraveli käive taastub kriisieelsele tasemele ning isegi ületab 2008. aasta tulemused.
Samal aastal omandab Estraveli emafirma Estravel Holding OÜ Eesti vanima reisibüroo Mainor Meelis OÜ, mis hiljem müüakse kohalikele juhtidele.
Lisaks laiendab Estravel oma teenusteportfelli, avades e-poe reisikaubad.ee, kus kliendid saavad soetada kohvreid ja reisitarvikuid soodushindadega või kasutada ostudeks boonuspunkte.
2019. aastal tunnustab Eesti Vabariigi president Estraveli asutajat ja põhiomanikku Aivo Takist, omistades talle Valgetähe III klassi teenetemärgi panuse eest ettevõtluse edendamisse Eestis ja eestluse hoidmise eest Austraalias.
Aasta toob kaasa uue olulise tehingu, kui Estravel ostab 50% ärireisidele keskendunud reisibüroo Wris AS aktsiatest, mis hiljem suureneb 75%-ni.
Eesti majandus on tugeval tõusul, reisifirmadel läheb hästi ning miski ei ennusta saabuvat kriisi.
2020. aastal tabab maailma Covid-19 pandeemia, mis laastab kogu reisitööstust. Estraveli käive langeb 70% ning kontsern lõpetab aasta 1,6 miljoni euro suuruse kahjumiga – esimest ja seni ainsat korda ettevõtte ajaloos. Vaatamata keerulisele ajale suudab Estravel hoida müügikäivet igas kuus üle 1 miljoni euro.
Ettevõte otsib töötajatele ajutisi töövõimalusi, mitmed neist saavad tööd Terviseameti infoliinil.
2021. aastal kestavad pandeemia mõjud, kuid Estravel keskendub kulude optimeerimisele ja müügi aktiveerimisele, mis toob soovitud tulemuse – aasta lõpeb kasumiga.
2022. aastal väljub Estravel pandeemiakriisist edukalt, saavutades oma ajaloo suurima rekordmüügi ja rekordkasumi. Ettevõte kutsub enamuse koondatud töötajatest tagasi. Lisaks pakutakse Finnairi kõnekeskusele mitme kuu jooksul tuge klientide teenindamisel ja broneeringute haldamisel.
Samal sügisel käivitab Estravel oma populaarse reisiteemalise podcast’i “Reisilainele Estraveliga”, mis pakub kuulajatele kasulikke reisinippe ja inspireerivaid lugusid.
Eesti Kaubandus-Tööstuskoda tunnustab Estravelit Konkurentsivõimelisim turismi- ja toitlustusettevõte tiitliga.
2023. aasta alguses toimub ettevõtte brändiuuendus – Estravel AS muutub Estravel Group AS-iks, et peegeldada paremini ettevõtte rahvusvahelist haaret ja struktuuri. Aasta lõpeb järjekordse käiberekordiga.
Seoses Estraveli 35. juubeliaastaga istutavad ettevõtte töötajad koostöös Loodushoiu Fondiga Eesti metsadesse 35 000 puud, et jätta positiivne jalajälg ka looduskeskkonnale.
2024. aastal lansseerib Estravel oma uuendatud ja veelgi sisukama veebilehe, mille kõrval läbib kerge värskenduse ka firma logo ja visuaalne identiteet (CVI).
Kolmandat aastat järjest valitakse Estravel Kaubandus- ja Tööstuskoja poolt Eesti konkurentsivõimelisimaks turismi- ja toitlustusettevõtteks.
Lisaks hakkab Estravel süsteemselt tegelema kestlikkuse ja ESG (Environmental, Social, Governance) teemadega. Esimese reisibüroona Eestis sõlmib Estravel koostöölepingu Šveitsis registreeritud Gold Standardiga, pakkudes klientidele süsiniku jalajälje kompenseerimise lahendusi ja jätkusuutlikke reisivõimalusi.
Samal aastal pälvib Estravel ka vaimset tervist väärtustava organisatsiooni kuldmärgise, tõestades, et töötajate heaolu on ettevõtte prioriteet.
2025. aastal on oodata uusi positiivseid uudiseid. Püsige lainel!