Prantsusmaa lennustreik – soovitusi reisijatele

11.06.2013
Helena Parmask

Täna alanud Prantsusmaa lennuliiklusteenistuse töötajate streik mõjutab paljude reisijate plaane, sest Prantsuse lennujaamadest algavad või seal lõppevad lennud on suures osas tühistatud. Streik on planeeritud kestma tänasest, 11. juunist, kuni reede, 14. juuni, hommikuni. Lendude tühistamisest on teatanud Finnair, Lufthansa, British Airways, Ryanair ja Easyjet. Ka Estonian Air andis teada, et streigi perioodil tuleb arvestada võimalike kõrvalekalletega lennugraafikus.

Tühistatud lennudStreik, mis võib alates homsest kaasata ka rongiliiklusteenistuse töötajaid, on suunatud Euroopa Komisjoni kava vastu luua Euroopasse ühtselt reguleeritud õhuruum, millest tulenevalt kardavad ametiühingud olulist töökohtade kadu kohalikes lennuametites, millest enamik on riigiasutused. Võimalik, et lähiajal liituvad streigiga ka mõned teised EL-i liikmesriigid – Austria, Belgia, Bulgaaria, Ungari, Itaalia, Portugal, Hispaania, Suurbritannia ja Slovakkia. Hoiame olukorral silma peal ja anname muutustest teada.

Siin mõned nõuanded lähiajal Lääne-Euroopasse (või sealtkaudu edasi) reisijatele:

• Enne lennujaama minemist kontrolli lennufirma kodulehelt, kas Sinu lend väljub õigeaegselt.
• Täpset infot Sinu reisi toimumise kohta saad ka CheckMyTrip kodulehelt või CheckMyTrip mobiilsest rakendusest.
• Ole ühenduses lennufirma või reisibürooga ja jälgi uudiseid streigi toimumise või lõppemise kohta.
• Kui Sinu lend on tühistatud, siis on lennufirma kodulehel enamasti kirjas, kas pakutakse uue lennuaja broneerimise võimalust või makstakse raha tagasi.
• Enamik tavapärastest Eestis müüdavatest reisikindlustustest streigi puhul ei kaitse (streiki loetakse force majeure´iks).
Kuidas end streigi ja lennufirma pankoroti eest lisakindlstusega kaitsta, loe meie blogist varasemast postitusest.
• Vastavalt Euroopa Liidu määrusele 261/2004 on streigi tõttu ärajääva lennu puhul lennufirmal kohustus pakkuda reisijale hoolitsust, milleks on ooteajaga võrreldes piisav toitlustamine, vajadusel majutus ning transport hotelli ja lennuvälja vahel.
• Lennu ärajäämisel (või vähemalt 5 t hilinemisel) on lennufirmadel kohustus pakkuda piletiraha tagastamist või ümberbroneerimist hilisemaks ajaks.
• Lennufirmad ei ole kohustatud pakkuma ümberbroneerimist mõne muu ettevõtte lendudele (või muud liiki transpordiühendusele) või täiendavat rahalist kompensatsiooni.
• Küsimuste või murede korral võta ühendust oma reisikonsultandiga või helista Estraveli klienditoe ööpäevaringsel telefonil 6266 266.

Uuendus: 12. juuni 2013 kl 13:00

Prantsusmaa lennustreik jätkub tänagi – kahe päeva jooksul on tühistatud pea 3600 lendu. Alates homme hommikust planeerivad lennundustöötajad streigi lõpetada ja tööpostile naasta. Meil on hea meel tõdeda, et streik on mõjutanud vaid väga väheseid Eesti reisijaid ning et teistes Euroopa riikides toimub tavapärane lennuliiklus. Hoiame olukorral silma peal ning anname muudatustest teada.

Kommentaarid:

  1. Eino

    See streik ei piirdu tõesti Prantsusmaale reisimisega. EasyJeti London>Malaga 12.06 õhtune lend tühistati (sama streigi põhjustel) sel hetkel kui Tallinnast sai Londonisse maandutud. Uut piletit pakuti alles 15.06, kuna kõik varasemad lennud on täis juba. Sai lõpuks pilet vahetatud 14.06 varahommikusele Almeria lennule. Mis tähendab 1.5 reisipäev kaotamist ja uue transpordi otsimist Almeria lennujaamast lõppsihtkohta Lõuna-Hispaaniasse. Easyjet helpdeski 3tunnises järjekorras soovitati alguses kõigil koju minna, et kuna me oleme ikka online firma, siis ajage asju online. Ning välismaale soovitati ise minna hotelli otsima minna, kuigi kõik kohalikud hotellid pidid täis olema. Lõpuks sai järjekorras enda korrani oodatud ja EasyJeti poolt sai tasutud hotelli ja transpordi Londoni kandis olevasse hotelli, kus hetkel tulebki päev sisustada. Samas puhkus oli juba planeeritud lühikeseks ja nüüd streik tegi selle eriti lühikeseks. Ning ma ei ütleks, et neid Eesti reisijaid on see streik vähe mõjutanud. Järjekorras oli veel vähemalt kaks väikese lapsega Eesti pere, kes samasuguse üllatuse otsa sattusid ja minu teada nad hotelli ei saanudki ja soovitati Eestisse tagasi minna.

  2. reisija eestist

    Hispaaniast väljuv lend Düssendorfi tühistati.sellega seoses kaotasin ka järgmise Düssendorfist väljuva lennu.Piletid olid kõik internetist välja ostetud.lennufirma kompenseeris vaid lennu Düssendorffi piletihinna.Edasine on teadmata.Uued piletid, uus planeering..Hilinemine tööle.Seda vastutust paraku ei võta ju keegi endale.Reisikindlustus ka ei kompenseeri antud situatsiooni..kas järgmisena valitud-ostetud lend ikka toimib---ka see on teadmata. edu kaaskannatajatele