Liigu sisu juurde

24/7 klienditeenindus

(+372)626 6266

Küsi reisikonsultandilt

Otsi Estraveli lehelt
Populaarsed otsingud
Tagasi blogisse

Messireis viib kokku müüjad ja ostjad

26. oktoober 2005
Tekst Aira Kiudorv, Saksa-Balti Kaubanduskoda / Estraveller
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi.

Ühed lähevad messile selleks, et müüa. Teised saamaks teada, mida nende ärivaldkonnas uut ja huvitavat toimub. Kolmandad kaupu või teenuseid sisse ostma, sest messil on kõik pakkujad korraga silme ees. Ka Eesti ärimehed ja -naised kulgevad üha rohkem messide vahet.Messireis viib kokku müüjad ja ostjad

Saksamaal on messe peetud juba üle 800 aasta. Riigi asend keset Euroopat on taganud “kõrge rahvusvahelise osaluse” juba Barbarossa aegadest peale.

Tänaseks on muulakaravanid asendunud hiigelpikkade treilerautode ning Frankfurdi lennuväljal maanduvate kaubalennukitega Boeing747, ent kauplemise olemus on läbi aastasadade samaks jäänud.

Saksa messide juhtpositsiooni kinnitab ka statistika. Viiest maailma suurimast messikeskusest asuvad neli Saksamaal – Hannover, Frankfurt Maini ääres, Köln ja Düsseldorf. Üle 100 tuhande ruutmeetri suuruseid messikeskusi on maailmas 37 ning neist üheksa paiknevad samuti Saksamaal.

Mullu käis Saksamaa messidel 167 tuhat eksponenti ja 2,2 miljonit väliskülastajat, kellest järjest suurem osa tuleb Aasia riikidest. Pärast Euroopa Liidu laienemist oodati külastajate arvu kasvu uutest liikmesmaadest, ent seda ei juhtunud: nimelt olid kõigi uue EL liikmete ärindustegelased Saksamaa juba ammu avastanud!

Kui vanasti tähendas “mess” suurt halli paljude pisikeste ja suuremate boksidega, kus kaupu ja teenuseid tutvustati, siis koos IT arenguga on muutused ka siia jõudnud. Käiku on läinud “tavamesse” täiendavad virtuaalsed messid, elektroonilised piletimüügisüsteemid, “edukalkulaatorid” messiosaluse arvutamiseks jpm.

Kui eksponentidega saab kontakti stendidel, siis järjest rohkem pööravad messide korraldajad tähelepanu ka külastajate omavahel kokku viimisele. Loodud on nn ärikeskused, kus pakutakse spetsialistidele kohtumisvõimalusi ja mitmeid lisateenuseid, nt tooteesitlusi, mida messi tavakülastaja kasutada ei saa.

Lühikese ajaga enim kontakte

Messile mineku sagedasemaks eesmärgiks on uute klientide leidmine, oma ettevõtte tutvustamine ja maine kujundamine, uute toodete esitlus, kohtumised püsiklientidega või uute turgude hõivamine. Messid annavad ka hea ülevaate turusituatsioonist ning trendidest konkreetses äritegevuse valdkonnas.

Ükski muu paik peale messi ei võimalda nii lühikese ajaga nii paljusid eesmärke saavutada. Seepärast osalebki näiteks Saksamaa ettevõtetest tervelt 75% pidevalt erinevatel messidel. Eestis on see arv küll väiksem, aga rõõmuga näeme igal aastal kasvavat messikülastuste arvu.

Messi valik sõltub käigu eesmärgist: kas otsite uusi lepingupartnereid või hoopis kliente; lähete lihtsalt uute toodetega tutvuma või pakute enda omi; soovite leida allhankijaid vms. Valida saab publiku- ja erialamesside vahel. Konkreetses piirkonnas kontakte otsides tuleks kaaluda regionaalse messi külastamist rahvusvahelise asemel.

Mess nõuab hoolsat planeerimist

Messilemineku planeerimist alustades tuleb arvestada nii messi enda kui ka linna suurusega. Nii näiteks on CeBIT’ile ja Hannover Messe’le sõitjatel vaja järgmise külastuse ettevalmistusi alustada kohe eelmise lõppedes. Hea hinna transpordile ja majutusele saab hiljemalt pool aastat enne messi, ürituse ajal need mitmekordistuvad.

Messide ja kaasnevate ürituste kohta jagavad infot messiesindused, kes aitavad ka ettevõtjatel lahendada korralduslikke küsimusi ning organiseerivad reisibüroode abiga eraldi messireise. Samuti saab messiesindustest osta eelmüügihindadega pileteid ja katalooge ning varustada end reklaammaterjalidega.

Internetis saab tutvuda messil osalevate firmadega ning valida välja konkreetsed tooted ja firmad, kellega soovitakse kohtuda. Kohtumised tuleks eelnevalt kokku leppida, sest suurtel messidel pole ette teatamata sageli üldse võimalik privaatkõnelusi pidada.

Külastust aitavad planeerida ka messide veebid, kus saab kohtumisi kokku leppida, registreeruda konverentsidele ja üritustele ning leida infot kõigi ürituste kohta.

Alahinnata ei tohi messijärgset tööd – vaadake oma kontaktid läbi ja saate selgemaks, milliseid on mõtet edasi arendada.

Lühike tänukiri peetud vestluse kohta on asjakohane ka sellisel juhul, kui edasist kontakti ei peeta enam vajalikuks.

Saksa-Balti Kaubanduskoda jagab üldinfot ka nende Saksa messide kohta, millel Eestis esindust pole. Koja juures asuvad Berliini, Hamburgi, Hannoveri, Müncheni, Nürnbergi Mänguasjamessi ja Stuttgarti messiesindused.

Messireisi korraldamisel ning piletite ja majutuse broneerimisel saab alati abi ka Estraveli spetsiaalsest osakonnast ExpoTravel.

Info internetis:

Omaette maailm!

Prantsusmaa messidest esimene oli minu jaoks Pariisi kondiitrimess “Europain 2005”. Lisaks Põhjamaadest täiesti erinevate leivatraditsioonide kogemise kõrval nägin ka endale väga olulisi uusi tehnoloogilisi lahendusi. Europainile tasub sõita küll ka ainuüksi selle nimel, et seal toimuvad pagarite maailmameistrivõistlused.

Omaette vaatamisväärsus oli kondiitri pool – šokolaad ja kõik seonduv moodustas messil omaette maailma alates tortidest-kookidest ja lõpetades kohapeal valmistatud erinevate magusa- ja jääskulptuuridega. Kuigi messi sellest osast ühtegi uut konkreetset koostööpartnerit ei saanud, oli see ikkagi väga huvitav ning silmaringi laiendav.

Pariisis messil käies ei pääse mööda ka linnast endast ning prantsuse köögivõlude nautimine mõnes kesklinna restoranis paneb pingelistele tööpäevadele messil suurepärase punkti.

Messireisi planeerimise juures on mulle oluline, et korraldus oleks igati korrektne: meeldiv hotell lennujaama ja messikeskuse vahetus läheduses (Pariisis asuvad need lähestikku), piletid.

Väga soovitan reisipaketti kuulunud Pariisi ühistranspordi kaarti – mugav kasutada ning kohapeal ei teki piletite ostmisega mingit segadust.

Aivo Kanemägi,
Karja Pagariäri OÜ juhataja

– – – Artikkel on ilmunud ajakirja ESTraveller numbris august-september 2005.

Teemad