Liigu sisu juurde

24/7 klienditeenindus

(+372)626 6266

Küsi reisikonsultandilt

Otsi Estraveli lehelt
Populaarsed otsingud
Tagasi blogisse

Oceania Cruises’i uhiuue kruiisilaevaga tutvumas – loe reisimuljeid ja vaata pilte

24.05.2023
Estraveli vanemreisikonsultant Aive Vološtšuk-Kaukver

Estraveli tootjasuhete juht Kristi Kukk ja vanemreisikonsultant Aive Vološtšuk-Kaukver käisid tutvumas Oceania Cruises’i uhiuue kruiisilaevaga Vista. Loe reisimuljeid ja vaata pilte.

“Kui Aive ja Kristi sadamasse jõudsid, oli kruiisilaev juba lahkunud?” Vägisi tuli sadamasse sõites selline tunne, et just nii tuleb reisikirjeldust alustada. Saime omal nahal selgeks, et kui võimalik, tasub kruiisi alguspunkti kohale minna päev varem, sest sekeldusi tuli ette igasuguseid. Hilineda võivad nii erinevad transpordivahendid kui ka pagas. Õnneks oli saatus armuline ja vaatamata ootamatutele takistustele jõudsime laevale ning vapustav Vahemere kruiis võis alata.

 

Oceania Cruises kutsus meid tutvuma uhiuue luksuslaevaga Vista, mis oli antud aluse esimene sõit. Oceania on väikeste luksuslike kruiisilaevade firma, mis paneb suurt rõhku kõrgetasemelisele teenindusele ja gurmee-tasemel toitlustusele. Laeval ootas meid Penthouse Suite koos isikliku butleriga. Kuna olime mõlemad varem korduvalt kruiisil käinud, siis teadsime, mida oodata, kuid positiivseid üllatusmomente ja vaimustumist jagus kummalegi.

Vista restoranidest

Mind kõnetas kõige enam laeva luksuslik ja stiilne interjöör, mahedad värvitoonid ja edevad nüansid. Kõige enam kogesin seda just laeva eriilmelistes restoranides. Oceania Vista pakub laiendatud vaatenurka Oceania trumbile, The Finest Cuisine at Sea® (Parim köök merel). Oceania Cruises on eriline seetõttu, et nende kruiisi hinnas on toitlustus kõigis laeva restoranides, ka niinimetatud erirestoranides. The Grand Dining Room, mis peaks siis vastama kruiisikeeles tavarestoranile, kuigi see restoran on kõike muud kui tavaline. Reeglina saab Oceania reisija ise valida, kus ta soovib einestada, kuid sel kruiisil oli meil igaks õhtuks kutse erinevasse restorani.

Esimesel õhtul nautisime The Grand Dining Room restorani atmosfääri ja menüüd. Minusugusele edevale inimesele sobis see kõige paremini! Restoran pakub kontinentaalseid roogasid, valik muutub igal õhtul ja ette broneerida lauda pole vaja. Restoran pakub ka a la carte hommiku- ja lõunasööki.

 

Väljendit “süüakse silmadega” kogesin Toscana restoranis. Pokaalidelt vastuhelkiv õhtupäike ei olnudki nii pimestav, kui taldrikutel (eritellimus) ilutsev Versace logo. Ma polnud veel menüüd kätte võtnudki, aga juba tundsin, kui hästi kõik maitseb :). Toscana restoran, nagu nimestki võib arvata, pakub parimaid Itaalia pärle – kasutatud on Chianina nahka, käsitsi puhutud Veneetsia klaasi ja Carrara marmorit, roogadest rääkimata. Söögi saabumise eel presenteeriti meile ka erinevaid õlisid, mida toidu kõrvale võiks kasutada. Restoran on avatud vaid õhtusöögiks ja vajalik on eelregistreerimine. Restorani juurde kuulub privaatruum, mida saab erilisteks puhkudeks lisaraha eest broneerida.

 

Toscana kõrval on Polo Grill, kus menüü vastab nimele ning kus leidub ka privaatnurk. Kahe restorani vahel on pärl nimega Privée. Tegemist on väga elegantse sisustusega privaatruumiga, mis sobib erilisteks puhkudeks ja sobib suurepäraselt väiksema sõpruskonnaga eriliste sündmuste tähistamiseks.

Aasiapärane restoran Red Ginger osutus minu lemmikuks. Kogemus oli võrratu, kui nüüd julgelt välja öelda – maitsemeele orgasm! Road olid piisavalt suured, jagasime neid omavahel ja oli kahju, et tegelikult jätsime nii palju järgi. Red Ginger´is pakutakse Tai, Korea, Jaapani ja Malaisia ??juurtega roogasid. Teenindajad ja teenindus selles restoranis jättis samuti ülisõbraliku mulje. Restoranis oli söögipulkade menüü, valida oskasime vaid väljanägemise järgi. Restoran on avatud vaid õhtusöögiks ja vajalik on eelregistreerimine.

 

Lisaks on laevas veel mitmeid teisi restorane, mõni ka veidi lihtsam oma olemuselt, kuid kindlasti ei ole järgi antud maitseelamuse arvelt. Sellist buffee-restorani, kust ise miskit taldrikule tõsta, ei olnud. Buffee valik oli Terrace Cafe valikus aga toit tõsteti taldrikule teenindaja poolt.

Mul on väga hea meel, et Kristi tegi ettepaneku ühel päeval hommikusöök tuppa tellida. Seda ma ei olnud varem proovinud. Mõnus oli hommikumantlis ja sussides rõdul mõnuleda, kohvitass käes vaadata päikeses sillerdavat merd, teha päevaplaane ja niisama lobiseda. Enda kiituseks saab öelda, et olime eelmisel õhtul tellimust tehes teinud targa valiku, miskit ei jäänud puudu ega üle.

Vista kajutitüübid ja sviidid

Oceania Vista on huvitav laev, siin puuduvad sisekajutid ehk kajutid, millel pole aknaid. Soodsaim kajutikategooria on prantsuse rõduga kajut, mis on väga hea, seda saab avada, et värsket õhku nautida. Uudisena on Oceania valikus selles laevas ka üksi reisijatele täiesti uus kajutikategooria, Concierge Level Solo Veranda (25 m²) üheinimese voodiga.

Nagu varem mainitud, oli meil Penthouse Suite koos isikliku butleriga. Sviit oli mõnusates mahedates hallides toonides, valgusküllane ja avar, pindalaga 40 m². Tuppa kuulus walk in garderoob ja avar vannituba. Samuti kuulus selle kajutikategooria juurde tasuta sissepääs Aquamar Spa Terrace´i ja Executive Lounge´i.

 

Madalama kategooria kajutid on väiksemad, 27 m², kuid sama mugavad ja kenad.

Concierge klassi kajutitel on palju lisaväärtusi – eelisjärjekorras sissepääs laeva, tervituseks šampanja kajutis, sissepääs Aquamar Spa Terrace´i jae Executive Lounge´i, Oceania Cruises logoga tooted ja kašmiirtekk rõdul mõnulemiseks.

 

Lisaks on laevas veel Vista Suite (alates 134 m²), Oceania Suite (92 m²) ja Owner’s Suite (204 m²). Neil kõigil on lisaks eraldi magamistoale ka elutuba ja korralikult muid hüvesid.

Mis on Oceania Cruises kruiisi hinnas?

Oceania Cruises kruiisi hinnas on kruiis ja toitlustus laevas, sh erirestoranides. Oceanial on traditsiooniks korraldada pakkumisi tavapäraselt tasulistele lisateenustele. Tavapäraselt saab kruiisi ostja valida oma kruiisile ühe lisateenuse tasuta: kas maja joogipakett, ekskursioonid või pardakrediit. Eripakkumiste raames on vahel kõik kolm lisateenust hinnas. Lisateenuste täpne sisu sõltub kruiisist. Wifi oli laevas ühele seadmele korraga hinnas (kõrgemates sviidi kategooriates kahele seadmele) aga jootrahad (gratuities) ei ole kruiisi hinnas.

Sadamapäevad ja ekskursioonid

Kruiisi sadamapäevadel on enamasti kaks valikut, kas minna sihtkohaga tutvuma või puhata laevas ja kasutada laeva hüvesid.

Monaco peatuse päeval võtsime mõnetunnise ekskursiooni Eze külla, mis asub Prantsusmaal, kuid mitte kaugel Monacost. Eze on armas keskaegne küla kõrgel mäel, kust avanevad hingematvad vaated Cote d’Azur´ile. Vanalinnale kohaselt on seal kitsad risti-rästi tänavad, suveniirpoed ja kohvikud. Samuti on külas kirik ja kõige kõrgemal eksootiliste taimede, enamasti erinevate kaktuste, aed Jardin Exotique d’Èze. Ekskursiooniprogrammi kuulus ka parfümeeria tehase külastus aga see oli tavapärane turistiatraktsioon.

 

Pealelõunal, kui jõudsime tagasi laeva, oli plaan minna Monacot avastama. Vaatasin laevas lustivaid inimesi – kes päevitas, kes ujus ja tekkis nii kangesti tunne, et ma ei tahaks sellest kõigest ilma jääda ja nii jäimegi laeva kruiisireisija puhkust nautima. Ujusin, päevitasin ja nautisin Virgin Piña Coladat. Kuna olin juba varem Monacos käinud, siis ei olnud kahju maale mitte minna.

 

Järgmine peatus oli Livornos. Sealt käiakse enamasti Pisas, Luccas, Cinque Terres või Firenzes. Need ekskursioonid on tavaliselt pikad ja meil kulus see päev hoopis laevaga tutvumiseks – SPA, trennisaalid (Aquamar Spa + Vitality Center ja muud sportimise võimalused), sh golfi puttamise griinid (varustus on olemas). Muljet avaldas üle 1000 raamatuga raamatukogu.

 

Kogu laevas on mõnus klubiline atmosfäär, pole liiga peen aga väga elegantne. Oceania Cruises’i suurematel laevadel, mis võtavad maksimum 1200 reisijat, korraldakse kokanduskursusi, selleks on päris õppeköök. Korraldatakse ka joonistamise või maalimise kursuseid, jällegi vastav ateljee täiesti olemas. Livornos proovisime laevafirma poolt pakutud linnatransfeeri, käisime korra ka Livornos kübaraid ja päikesekreemi ostmas.

Kuigi laev ei olnud suur, oli avastamist hulga. Meie arvates jäi paar päeva täiuslikust kruiisikogemusest puudu. Merepäevad marsruudis on tänuväärt ja annavad võimaluse nautida laeva rohkem. Kuna tegemist oli siiski tööreisiga, mahtus programmi ka kohtumine Oceania Cruises’i esindajatega.

 

Civitaveccia sadamas lõpevad ja algavad nn Rooma kruiisid. Rooma on sealt tunnikese rongisõidu kaugusel. Minu jaoks oli see suhteliselt stressirohke ettevõtmine, nii et igal juhul soovitan ette tellida kas laevafirma transfeeri või takso ja sõita otse Rooma. Juhul muidugi, kui on plaanis Rooma minna. Võõras ühistransport ja suur kohver ei ole just parim kombinatsioon.

Enne kruiisi vaatasime Kristiga juhtumisi sama reisisaadet Roomast. Ühe päevaga on võimalik külastada ja näha nii palju – Colosseum, Trevi purskkaev, Hispaania trepid, isegi Vatikanis jõuaks tiiru ära käia. Saates külastati ka Bvlgari juveelipoodi, aga kuna meile piiramatut krediitkaarti kaasa ei antud, ei hakanud hammast verele ajama.

Roomas valisime hotelli asukoha järgi, lähedal raudteejaamale ja samas ka jalutuskäigukaugusel põhiatraktsioonidest. Alles hommikul saime aru, et me kumbki pole ilmselt nii “Jumala poolt valvatud” hotellis ööbinud. Hotel Antico Palazzo Rospigliosi on pika ajalooga maja, mis asub Santa Maria Maggiore basiilika kõrval ja meie toaga samal korrusel oli sissepääs hotellis asuvasse kirikusse.

 

Tahaksid ka kruiisile? Vaata Oceania Cruises’i näidispakkumisi:

Vaata ka Aive ja Kristi vahetuid reisimuljeid Estraveli Instagrami highlightsidest.

 

Vaata ka kruiisireisist valminud lühiklippi:

Kui soovid Kristi ja Aive muljeid ja soovitusi pikemalt kuulata, siis vaata põhjalikumat videopäevikut:

 

 

Teemad