Ligi 9000 ärireisijat üle maailma osales ettevõtte Accor poolt läbi viidud küsitlusel, kaardistamaks äriklientide eelistusi ja praeguseid trende ärimaailmas. Uuringust selgus, et 85% vastajatest eeldab, et silmast-silma kohtumised võiksid suurendada müüki keskmiselt 36%. Lisaks usub 74% osalejatest, et lepingute tegemine ja sõlmimine on tõhusamad, kui need tehakse isiklikult kohtudes.
Ligikaudu 41% ärireisijatest leiab, et silmast-silma suhtlus on tõhusam just müügivaldkonnas, tehingute sõlmimisel ja ka üldise edu saavutamisel. Peaaegu 40% rõhutab silmast-silma kohtumiste tähtsust oma töös, sealhulgas 38% osalejatest toob välja, et kohtumistele kulutatud aeg ja raha on õigustatud. Lisaks tunnetab 37%, et isiklikud kohtumised on olulised ka ettevõtte kultuuri arendamiseks ja selle reklaamimiseks. Samuti on 35% märganud suuremat osalemist meeskonnategevustes, kui need toimuvad füüsiliselt kohapeal. 33% vastajatest usub, et virtuaalsed kohtumised pigem takistavad isiklike suhete arendamist, rõhutades füüsilise kohaloleku tähtsust professionaalses keskkonnas.
Tõhusus juhib ärireisimist
Ärireisimise peamine põhjus on siiski äriline tegevus. Antud uuringu kohaselt tõi 34% spetsialistidest välja, et nende peamine reisimotivaator on tehingute lõpuleviimine. Sellele järgneb klientide külastamise soov (31%) ja lepingute osas läbirääkimised (30%). Lisaks on üritustel ja messidel osalemine 30% spetsialistide jaoks kõrge tähtsusega. Äristrateegiate edasiseks arendamiseks mõeldud silmast-silma kohtumised on ärireiside viies olulisim põhjus, mida mainis 20% vastajatest.
Virtuaalsed tööriistad ei saa asendada isiklikku suhtlust
Uuring näitab, et isiklik suhtlus on hädavajalik erinevate ärisektorite töötajatele. Täpsemalt peab 92% vastajatest silmast-silma kohtumisi klientidega vajalikuks, samas kui 85% hindab otsesuhtlust kolleegidega. Füüsilisi kohtumisi peetakse märkimisväärselt tõhusamaks, nende efektiivsus on kuni kolm korda suurem kui virtuaalselt.
Eriti selge eelistus isiklikule ärikohtumisele ilmneb mitmes olukorras: esitlused (68%), kohapealsed külastused (77%), ärilised tehingud (74%) ja lepingute läbirääkimised (70%). Vastajad tõid välja, et isiklikul kohalolekul on märkimisväärsed eelised suhete loomisel ja nende hoidmisel ning ärilise edu saavutamisel.
Allikas: Tourism Review
Teemad