Täiendatud: Estravel hüvitab Top Toursi klientide pakettreisid

24.05.2010
Mari-Liis

Oleme otsustanud hüvitada möödunud nädalavahetusel Top Toursiga Kreekasse ja Türki reisida plaaninud inimeste pakettreisid.

Otsus puudutab ainult meie kaudu reisi ostnud kliente. Seadus Estraveli reise hüvitama ei kohusta, sest reisikorraldaja makseraskuste korral rakendatakse tarbijakaitseameti kaudu tagatisraha, mis Top Toursi puhul ulatus kolme miljoni kroonini.

Estravel ASi tegevjuhi Anne Samliku sõnul on siiski ilmne, et Top Toursi tagatisest ei piisa klientide kulude kompenseerimiseks. “Sisuliselt ostame Top Toursi klientidele uued reisid, klient võib valida ka uue sihtkoha,” sõnas Samlik.

Langetasime sellise otsuse seetõttu, et tahame oma kliente ootamatuste eest kaitsta. “Iga olukord on unikaalne, kuid sarnaselt käitusime ka Islandi tuhapilvest tekkinud kahjudega. Meie eesmärk on hoida usaldust turismiteenuse pakkujate vastu,” sõnas Samlik.

Sõlmime Top Toursi kaudu reisi soetanud inimestega lepingu, mille järgi kehtib pakkumine asendada ostetud reis uuega kuni käesoleva aasta lõpuni. Broneeringu tühistamise, ümbervormistamise ja uue reisi korraldamise tasu kliendile on 1000 krooni. Juhul kui klient ei soovi ostetud reisi uuega asendada, peab ta siiski pöörduma Estraveli poole, kes kõigi klientide nõuded tarbijakaitseametile edastab.

Täiendatud: kindlustused Top Toursi reise ei kompenseeri

Kõik kindlustusfirmad, kelle teenuseid Estravel edasi müüb, on meile hetke seisuga kinnitanud, et TopToursi pankrotiga seotud reisi ärajäämist kindlustusjuhtumiks ei tunnistata. Ehkki kindlustustingimustes otseselt välistusena pankrotti mainitud ei ole, lähtutakse antud juhul sellest, et pankrotti ei ole ära toodud ka võimalike kindlustusjuhtumite loetelus.

Kindlustusjuhtumiks loetakse üldiselt reisi ärajäämist kindlustatu või tema pereliikme haiguse või surma korral, samuti õnnetusjuhtumeid ja transpordivahendi hilinemist tehnilise rikke või halbade ilmastikuolude tõttu.

Kommentaarid:

  1. Mari-Liis

    Tere, Leho - aitäh! Tõesti olen vist valesti väljendunud - Estravel on üle kandnud ka toimuma pidanud reiside eest raha - ehk 53 inimese raha, kellele me hetkel oleme andnud võimaluse valida uus reis Estraveli kulul. Tänan, et tähelepanu juhtisid. Kui on veel selgusetuid aspekte, siis vastan hea meelega. Aga üldjuhul ikka nimelistele kommentaaridele, mis meile otse tulevad ja mitte anonüümsetes kommentaariumites.

  2. Leho

    Kommentaar nr 8: "Tegelikult ei varja me mitte midagi ja asjade seis on selline: kõik siiani toimunud reiside eest on Estravel raha kandnud TopToursile ära. Ilmselt ei tooks ka sellisel teemal avalikult valetamine mitte mingisugust kasu ja Estravel ei riskiks iial selliselt oma maine kahjustamisega." Hea Estraveli kommentaator! Jutt siin on toimimata reisidest mitte toiminud reisidest. Ja küsimus oli, kas Estravel on nende 50 inimese toimumata reiside eest TopToursile tasunud või veel mitte!

  3. Alar

    Kindlustusest Mind häirib asjaolu, et reisitõrke korral, apeleeerivad kindlustusseltsid Top Toursi pankrotiga, aga Eesti seadusandlus ütleb, et pankroti saab välja kuulutada ainult kohus ja minu teada ei ole tänase päeva seisuga Top Toursile pankrotis, seega väide on seadusvastane, alusetu. Parimat

  4. Riina

    Tänud vastuse eest! Tore, et meil ikka on firmad kes oma klientide eest hoolitseb(lugesin ka et BalticToust ja Aves Travel pakusid oma kliendile esendusreisi)! Olen kindel, et selline samm toob teile kliente juurde, ise ka nüüd tean kellel edaspidi reisi osta! meie ise ostsime reisi teise firma kaudu ja väga kahjum, et see firma ei taha oma kliente säästa. Tänud! Riina

  5. Mari-Liis

    Veel täienduseks, et neid reisijad, kellele pakume erakorralist lahendit, on 53. Ehk 53 inimest saab meie kulul endale uue reisi broneerida (selle summa ulatuses, mis oli tasutud TopToursi reisi eest ja teenutasuks siis mainitud 1000 krooni)

  6. Mari-Liis

    Mul on väga hea meel, Riina, et Sa siia kirjutasid. On ilmunud väga palju süüdistavaid anonüümseid kommentaare, kus Estravelist süüdistatakse hõlptulu saamises. Tegelikult ei varja me mitte midagi ja asjade seis on selline: kõik siiani toimunud reiside eest on Estravel raha kandnud TopToursile ära. Ilmselt ei tooks ka sellisel teemal avalikult valetamine mitte mingisugust kasu ja Estravel ei riskiks iial selliselt oma maine kahjustamisega. Kõikidele neile, kelle eest Estravel on TopTourile raha ära kandnud, pakume me võimaluse MEIE kulul uus reis broneerida (seadus selleks kuidagi reisbürood ei kohusta). Et kuidagigi oma tööd kompenseerida, otsustasid Estraveli omanikud kehtestada sellele erakorralisele lahendile teenustasu 1000 krooni maksva reisija kohta (selgitus minu eelmises kommentaaris). Kõikidele neile, kellel on reis tulevikus ja kelle eest Estravel raha üle kandnud ei ole (neid on VÄGA palju) kannab Estravel seadusjärgselt raha tagasi või siis broneerib asendusreisi. Nii palju, kui on meil hetkel klientide kommentaare, siis kliendid, keda see puudutab, on väga rahul olnud. Loomulikult võib sellest ka alati keelduda ja siis vahendab Estravel kliendi nõude Tarbijakaitseametile, kust saab oma raha tagasi nõutada.

  7. Riina

    Tere! Oskate öelda, kas selle reisi eest mis on tühistatud oli Teil raha TOPile ülekantud või mitte? nagu netis ilmub: Estarvelil oli 53 klienti Top Toursi reisile ja 50 sellest peale 1. juunit, kelle rahad jäi nende vahenduslepingust lähtudes Topile üle kandmata. Need rahad peaksid nad kas tagasi maksma, või selle raha eest uue reisi pakkuma. Estravel lubab 1000 eek eest reisija, kõik 50 reisijat uutele reisidele ümber broneerida. 3 reisijat pidi lendama 20 ja 31.05 vahel reisile ja nende rahad on Topile üle kantud. Teiste reisijate käest kogutud 50 x 1000=50 000 on ju hea need kolm reisijat uuele reisile saata ja hõisata, et me maksame kõik kinni. Tõeliselt hea promo endale tehtud Top Toursi hävingust ja teisi väiksemaid reisibüroosi mustatud, kes nagu ei taha ega jõua kõigile reisijatele tagasi maksta ega uut reisi pakkuda.... ja Seaduse järgi on nii, et kui reisikorraldaja läheb pankrotti, siis selle firma reise vahendanud bürood maksavad 100 protsenti rahast kliendile tagasi, kui nemad pole jõudnud seda raha juba maksejõuetuks muutunud reisikorraldajale edasi kanda. Seetõttu saavad need, kes ostsid Top Toursi reisi näiteks Wrisist või Estravelist kogu raha tagasi, kui nende reiside eest pole rahaülekannet veel tehtud. Aga kelle käest ikka kliente rahasid on? kas TOPil või Estraveli käes? Kus ikka õigus on? Ette tänades!

  8. Mari-Liis

    1000 krooni on mõeldud iga maksva reisija kohta. Ehk kui perele (ehk 4 maksvat reisijat) oli broneeritud TopToursi ärajäänud reis 25 000 krooni eest, siis 21 000 krooni teie uuest reisist tasub Estravel.

  9. klient

    tekkis küsimus, et kui eelmine reis oli bronitud 4-le inimesele ja pidi toimuma eelmine nädalavahetus, siis kas uue reisi puhul 1000 krooni asjaajamise raha võetakse kliendi kohta või iga reisija kohta?

  10. Mari-Liis

    Aitäh teile kommentaaride eest! Katsume natuke seda kindlustuse teemat ka omalt poolt selgitada. Muidugi ei ole reisitõrke kindlustus universaalne lahendus kõigile probleemidele. Iga lepinguga kaasneb mitu lehekülge tingimusi, millega tuleks hoolikalt tutvuda (kuigi seda enamasti ei tehta). Kindlustusest on kindlasti abi, kui reis katkeb või jääb ära nt ootamatu haiguse, õnnetusjuhtumi, tehnilistest riketest või ilmastikuoludest tingitud häirete tõttu lendude väljumises. Vastava lisakaitse ostmisel ka lennufirmade korraliste graafikumuutuste puhul. Kõike seda tuleb igapäevaelus märksa sagedamini ette, kui mõne teenusepakkuja pankrotte. Aga tõepoolest, kui häired on tingitud nt streikidest, looduskatastroofidest, ametivõimude tegevusest ja ka pankrottidest ei taha kindlustused väljamakseid teha. Ka selliste riskide katmine oleks ehk teoreetiliselt võimalik aga viiks väga kõrgele vastava poliisi hinna. Võimalik on ka kindlustuslepingu tingimuste erinev tõlegendamine kindlustusvõtja ja kindlustusandja poolt. Kui keegi leiab et talle on liiga tehtud, saab vastava otsust ka alati vaidlustada.

  11. Riina

    niisama saab öelda ei kui inimene haigeks jäänud siis reisikindlustused pole kirjas, et kontkeetselt selle haiguse korral kehtib kindlustus, mida tähenbad, et pole reisikindlustuse juhtum!

  12. Peeter

    Niisiis: kindlustusega tasub asju ajada ainult juhul kui õnnetuse nimi on ette teada ja kindlustuslepingus kirjas.

  13. Riina

    mille jaoks kindlustuse vormisdata kui nagunii pärast selgub et see ei ole kindlustuse juhtum? ja nii alati. Kui üldtingimustes ei oli eraldi üles öeldud et pankrotiga seotud reisi ärajäämist kindlustusjuhtumiks ei tunnistata. kas juriidiliselt ei ole siis vastupidi, et antud juhul tuleb kliendile vastu tulla... seda vist peab juba kohus öelda kuidas siis on. Kindlustusfirmad tahavad ainult raha, tagasi keegi ei taha maksma kui midagu juhtub... see on täpselt nii, et ahju instruktsiooniga pole kirjutatud et ei tohi kassi sisse panna