Selle postituse peaksid läbi lugema kõik need, kellele:
- pakub pinget jalgrattasõit tervisesportlase tasemel;
- meeldib reisida;
- on pähe tulnud mõte, et oma järgmise reisi võiks teha Aasiasse;
- tundub, et sõnad reisimine, jalgrattad, hea seltskond ja kultuurinauding võivad mahtuda ühte lausesse.
Mõni aeg tagasi sai Estravel põneva koostööpakkumise rattasõprade seltskonnalt firmast Citybike OÜ. Nimelt on citybaikeritel plaanis korraldada veebruaris suurejooneline rattareis eksootilisse Vietnamisse!
Korraldajate sõnul on tegemist kultuurireisiga rattasadulas, kus näeb võrratult palju rohkem kui bussiaknast. Samas on ratturitel saatemasin alati käeulatuses, nii et iga sõitja saab valida päevateekonna pikkuse vastavalt oma enesetundele ja võimetele. Grupiga koos seikleb ringi ka kohalik kogenud rühmajuht, kellega koos pääsete ligidale päris tavalistele Vietnami inimestele.
Reisi programm lühidalt on selline (täisprogrammi saate lugeda siit):
1. päev – rattasõit 40 km
Hommikul transfer Bao Loc tee- ja kohvilinna, Prenni joani ja sealt edasi Dalat’i linna. Rataste proovimine ja väike ring ümber Dalati: Xuan Huong järv, lilleaed, turg, Langbiangi mägi. Ühine õhtusöök ja ööbimine Dalatis.
2. päev – rattasõit kuni 60 km
Dalatist jätkame sõitu Ta Nung’i piirkonnas, möödudes juurvilja- ja lillepõldudest, metsadest ja kohviistandustest. Seenefarmi külastus, Nam Ban’i maaturg, siidifarm ja -tehast. Pärast lõunasööki külastame Elevantide juga koos hiiglaslike Linh An’i pagoodadega.
3. päev – rattasõit 100 km
Selle reisi üks parimaid rattapäevi, sisaldab mõõdukat ronimist ja seejärel 50 km pikkust laskumist rannikule. Suurepärased vaated ja head teeolud. Ööbimine Nhatrangis.
4. päev – rattasõit 120 km
Sõidame mööda väikseid teid, meie tee kõrval jookseb Vietnami ühendamiseks ehitatud raudtee. Maapiirkonna võlud, Viet’i külad, traditsioonilised eluviisid, riisipõllud.
5. päev – rattasõit 70 km
Pärast hommikusööki sõidame esmalt 30 km autoga linnast välja ja siis hüppame rattasadulasse. Mööda väikseid kõrvalteid sõidame külakesse Qui Nhon, sööme lõunat kohalikus söögikohas. Pärast lõunat transfeer ööbimiskohta Quang Ngai. Ühine õhtusöök.
6. päev – rattasõit 50 km
Hommikune rattasõit My Lai külla, meenutamaks sõjakoledusi, kohalik sõjamuuseum. Jätkame rattasõitu läbi külade, külastame pühakodasid. Lõunaks jõuame tagasi suuremale teele, transfeer Hoi An’i linna.
7. päev – 50 km või vabakava
Vaba päev külastamaks populaarset Hoi An’i ja lähedal olevaid saari snorgeldades või kalastusretkele minnes. Kui on soov rattaga sõita, siis 50 km ja kultuuriprogramm on saadaval: Cham’i tsivilisatsiooni keskuse My Son’i külastamine.
8. päev – rattasõit 100 km
Reisi pikim tõus – 10 km jooksul 50 meetrit vertikaalis ülespoole. Igale kenale tõusule järgneb ka pikk laskumine.
9. päev – rattasõit 25 km
Külastame Hue linna: kuningakojad, paadisõit Parfüümi jõel, kuninglikud matmispaigad. Õhtune transfeer rongijaama, ühinemisrongiga öine rongisõit Pealinna.
10. päev
Jõuame varahommikul pealinna. Pärast pisukest puhkust toimub linnaekskursioon (Ho Chi Minh’i mauseleum, pühakojad). Vaba aeg ja viimane pidulikum ühine õhtusöök.
11. päev – ärasõit
Programmi poolest on tegemist väga huvitava ja toreda elamusega, jalgrattasõit teeb asja veelgi põnevamaks. Kuigi kilomeetrid võivad tunduda hirmuäratavad, siis tegelikult on tegemist mõnusalt ja mõõdukalt läbitava marsruudiga. Kes ära väsib, saab edasi sõita saateautoga.
Üks selline suur rühmareis on Citybike’il plaanis algusega 21.02.2011. Kui rühma suuruseks tuleb vähemalt 10 ratta- ja kultuurihuvilist, läheb reisile kaasa ka eestikeelne saatja. Kogu programmi hind koos reisikavas mainitud toitlustusega on alates 1500 USD (koht kaheses toas, eeldab kaht koos reisivat täiskasvanut).
Hinnas sisse kuuluvad: kogenud kohalik ingliskeelne giid-saatja (esmaabi, mehaaniku ja rattasõidu oskused), majutus vastavalt programmile, toitlustus vastavalt programmile, konditsioneeriga saatemasin pidevalt kaasas (vajadusel saab seal puhata, masinas on ka pagas ja varurattad), ratas, kiiver, esmaabi, paranduskomplekt, kogu programmi jooksul toidumoon bussis: vesi, karastusjoogid, puuviljad ja muu vajalik energiataastuseks või puhkepausiks, kõik programmis nimetatud külastused ja sissepääsumaksud, paadisõit ja ekskursioonid, rongipiletid Hue – Hanoi, majutuse ja teeninduse maksud, pagasi transport.
Hinnale lisanduvad: lennupiletid Vietnamisse ja tagasi, kohalikud lennupiletid Hanoi ja Saigoni vahel, Vietnami viisa, reisikindlustus.
Siit saad lugeda ühe sellise reisi blogi: 10 päeva jalgrattal Vietnamis
Kuidas tundub, kas sulle võiks selline reisiviis huvi pakkuda?
Teemad