Liigu sisu juurde

24/7 klienditeenindus

(+372)626 6266

Küsi reisikonsultandilt

Otsi Estraveli lehelt
Populaarsed otsingud
Tagasi blogisse

Luksusreiside trendid aastal 2012

10.02.2012
Anu Vane
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi.

Ehkki enamik meist selliseid asju endale iial lubada ei saa, on siiski hea teada, mis toimub rikaste ja ilusate maailmas. Eelmise aasta lõpul Cannes’is toimunud rahvusvahelisel luksusreiside messil International Luxury Travel Market (ILTM) tegid spetsialistid kokkuvõtte sellest, millised on hetketrendid luksusreiside turul.

Reisifirmade kliendid muutuvad teadlikumaks ning sama on juhtumas ka luksusturismis – klient on järjest nõudlikum ja targem, kirjutab ILMT 2011 messikataloogis Klara Glowczewska, luksusreiside ajakirja Condé Nast Traveleri peatoimetaja.

Veel 15 aastat tagasi tähendas luksus sisuliselt liialdamist. Kõik pidi olema suurim, parim, eredaim, priiskavaim. Nüüd aga on ülevoolava tarbimise asemele astunud targemad väljaminekud. See ei tähenda, et kardetakse suuri kulutusi. Pigem tahetakse järjest enam kindlust, et raha on kulutatud mõistlikult. Ja „mõistlik” on selles kontekstis üsna mitmetahuline mõiste.

Esimesena hõlmab see väärtust – tänapäevane luksusturismi klient tahab olla kindel, et ta saab tõepoolest seda, mille eest maksab. Väikesed asjad loevad – olgu selleks siis tasuta hommikusöök, lennujaama transfeer või hoopis kirjeldamatu rahulolutunne, mille teenusepakkuja kliendis loob.

Teine oluline märksõna on autentsus. Mis mõtet on üldse reisida, kui ei taju kohale jõudes mingit põnevust, uudsust ja erinevust? Me ei lähe ju Lõuna-Ameerikasse selleks, et süüa Itaalia restoranis. Ideaalne reisikogemus viib kliendi kohalikule elule võimalikult lähedale. Tooted ja teenused peaksid olema üles ehitatud piirkonnapõhiselt – nii tooraine ja materjalide mõttes kui ka kombeid ja traditsioone arvestades.

Autentsuse kõrval on järjest olulisem ka reisikorraldaja rätsepatöö, mis tähendab, et rohkem nõutakse individuaalsetele soovidele kohandatud reise ja reisiprogramme. Miski pole vähem luksuslik kui lebada rannatoolil nagu üks karpi laotud kiludest. Puhkust kasutatakse kui võimalust silmaringi avardada, mitte juba tuttavas kuurordis logeleda.

Kolmandana tähendab „mõistlik” seda, et kliendid hoolivad, kuidas nende raha kasutatakse. Keskkonnahoid ja sotsiaalne vastutus on teemad, mis reisivalikul järjest enam rolli mängivad. Kodumaal püüame ju kõik head inimesed olla ning samade põhimõtete järgi püüame käituda ka reisil. Õigupoolest muutuvad need siis isegi tähtsamaks, sest reisil avarduvad maailmapilt ja mõtlemine. Targad ja mõjukad tarbijad tahavad, et nende raha kulutataks hea asja nimel.

Condé Nast Traveleri kirjastaja Simon Leadsford toob messikataloogis välja ajakirja lugejate seas korraldatud küsitluses selgunud trendid, millest joonistub selgelt välja väärtuste ja kvaliteedi tähtsus.

  • 80% luksusreisijatest usuvad, et nad on mõistlikud säästjad, kuid kulutavad hea meelega suuri summasid oma kirgedele.
  • 87% ostab pigem vähem, aga kvaliteetsemaid kaupu ja teenuseid.
  • 80% ei ole valmis kvaliteedis järeleandmisi tegema.

Kuna maailm muutub järjest kiiremaks, on puhkus paljude inimeste jaoks ainus aeg, kus tegelda hobidega. Seetõttu on nii puhkusereisi kui ka kõigi teiste kaupade ja teenuste puhul tootest endast olulisem see, milline on saadud kogemus. 78% Condé Nast Traveleri lugejatest osaleb seetõttu puhkuse ajal meelsasti keelekursustel või maali-, kokandus- või veinikoolitusel.

Luksusreisi ostjatele on võtmefaktoriteks kvaliteet, kogemused, päritolu, pärand, eetika ja teenindus. Olulisemaks on väärtus, mitte hind. Tähtsat rolli mängivad ka toote või teenuse disain ja lugu, mis klienti puudutaks. Hinnatakse individuaalset lähenemist ja uusi kogemusi.

On üsna tõenäoline, et tuleviku luksusreis tähendab hiilgavalt kaunist ja mugavat hotelli, mis saab energia taastuvatest energiaallikatest, kus vett puhastatakse ja taaskasutatakse ning ümbritsev floora, fauna ja kohalikud elanikud lõikavad turismist kasu, mitte vastupidi. See on üsna kõrgelennuline soov – aga olgem ausad, luksusturism on alati olnud kõrge lennuga.

Loo allikana on kasutatud ILTM messikataloogi.

Teemad