Alates 2020. aasta kevadest on turism ja reisimine muutunud kogu maailmas. Estravel viis augustikuus läbi ulatusliku reisiteemalise küsitluse, milles uuris, kas ja kuidas on inimeste reisiharjumused seoses koroonakriisiga muutunud. Uuringus osales ligi 6000 inimest ning küsitlusest tuli välja, et erinevate reisipiirangute tõttu jäid ca 60 protsendil vastajatest reisiplaanid tegemata ning ca 20 protsendil vastajatest planeeritud reis tühistati. Just sellepärast on saanud nüüd eriti oluliseks kvalifitseeritud ja kogemustega reisikonsultandi töö, kes oskab vajalikku reisimisega seotud infot jagada.
Eesti suurima reisibüroo Estraveli müügijuht Kaire Saadi toob allolevalt välja põhilised punktid, mis täpsemalt annab eelise ja kindlustunde kasutades reisikonsultandi abi reisi ostmisel.
Kogemus
Turismialal on kogemus väga oluline ning see tuleb vaid koos kogemuse, õppimise ja erinevate riikide ning turismiloogika tundmisega.
Väljaõpe
Reisikonsultandi väljaõpetamine võrdub reaalsuses tasemeõppega ja ainuüksi algne väljaõpe kestab keskmiselt poolteist aastat.
Koolitused
Et olla klientide jaoks tasemel osalevad reisikonsultandid pidevalt täiendkoolitustel ja õppereisidel. Igapäevaselt kasutatakse ligi 80 erinevat broneerimissüsteemi.
Tarbijakaitse
Erinevalt internetist lennupileti ostnud klientide eest, vastutavad Eesti bürood oma klientide raha eest EV tarbijakaitseseaduse läbi. Suvalisest portaalist pileti ostnud tarbija ei tea, kuhu ja kellele tema raha tegelikult läheb, kas see jõuab varifirmade kaudu Ukrainasse, Kreekasse, Küprosele, kus EV tarbijakaitse käed abi vajamisel lühikeseks jäävad.
Usaldusväärsus ja järelteenindus
Ilma vastutust võtmata on enamik interneti portaale välja arendatud selliselt, et oleks võimalik väga efektiivselt ja madalate kuludega võimalikult palju pileteid müüa. Kui midagi juhtub, siis on kliendid täiesti omapead, sest tõrgete ja kõrvalekalletega nende loomisel arvestatud ei ole.
IATA litsents
IATA litsents on rahvusvaheliste lennupiletite müügiõiguse eelduseks, litsentsi saamiseks peab reisibüroo läbima väga karmi kontrolli. Olemas peavad olema vastava diplomiga töötajad, finantsgarantiid, usaldusväärsus turul jne.
Lepingud erinevate teenuspakkujatega
Et tagada klientidele kvaliteetset ja turvalist reisiostu, on vajalik sõlmida sadu lepinguid erinevate teenuspakkujatega sh lennufirmad, hotelliketid, laevafirmad, rongifirmad, autorendifirmad, kruiisifirmad, restoranid, giidid, erinevad muuseumid jne. Otselepingud tagavad tihtipeale ka soodsamad hinnad.
Spetsiaalsed IT-lahendused
Et pakkuda klientidele just neile kõige mugavamat reisiteenust ning reisil olles leida oma kliendid ka juhtunud õnnetuste või muutunud reisitingimuste olukorras võimalikult kiiresti üles. Tagada neile seejuures turvaline tagasipöördumine või vajalikud tingimused sihtkohas.
Kokkuvõtlikult oleks väga lühinägelik aastaid õppinud ja oma valdkonna tippspetsialistide teadmisi mitte kasutada ja interneti avarustesse raha saata. Sest reisimine jääb ka tulevikus meid rõõmustama, tehkem seda siis ikka turvaliselt ja teadlikult.
Estravel on Baltimaade suurim ja vanim lennuagentuur, hotelliagentuur ja reisibüroo, millel on tütarfirmad ja filiaalid kuues riigis: Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Austraalias ja USAs. Ettevõte annab tööd kokku ligi 200-le inimesele ja põhineb sajaprotsendiliselt Eesti kapitalil.
Lisainfo: press@estravel.ee
Teemad