Norra maaliline loodus, imeline rannajoon ja armsad külakesed lausa kutsuvad end avastamata. Kui aga mägiteedel seiklemine kuigi ahvatlev ei tundu, tasuks kaaluda hoopis mugavat ja stiilset sadamast sadamasse kulgemist. Juuni alguses käis meie reisikonsultant Inge Costa Cruises õppereisil uudistamas, mida üks nädalane Norra fjordide kruiis endast kujutab.
Reis algas Kopenhaageni sadama Freeporti terminalist, mis jääb lennujaamast umbes 20 km kaugusele. Lennujaamast sadamasse pääseb nii rongi kui ka taksoga. Rongijaam ise on terminalihoonest umbes 1 km kaugusel ja läbida tuleb teekond üle killustiku, mis kohvriga pole just kõige mugavam.
Lennujaamas tervitasid meid rõõmsameelsed Costa Cruises esindajad, kes võtsid oma hoole alla meie pagasi ning andsid numbri, mille alusel toimus pääs laeva. Terminalist väljudes ootas meid pardale MS Costa Luminosa. Itaalia lipu all sõitva laeva sisekujundus ja temaatika on inspireeritud valgusest. Laev mahutab 2260 reisijat ning koos meiega oli pardal ka 900 töötajat, kellest suur osa on pärit Filipiinidelt ja Indiast. Laeval on kokku 1130 mõnusalt ruumikat kajutit, mis oma mugavuselt meenutavad pigem hotellituba kui kajutit.
Costa Luminosa pardalt leiab ka 11 baari, millest mõnusaim oli kohvi- ja okolaadibaar, kus pakuti värskelt käsitsi valmistatud trühvleid. Süüa pakutakse neljas restoranis, millest kaks on lisatasu eest. Söögid on suurepärased ning valik väga mitmekesine. Kuna tegemist on Itaalia laevaga, siis on valikus rohkelt erinevat Itaalia toitu. Peamine restoran laeval on Buffet Andromeda, kus pakutakse hommiku- ja lõunasööki ning vahepeal ka kergemaid snäkke ja pitsat. Õhtusöök toimub pidulikumas restoranis nimega Taurus ja a la carte menüü alusel. Üldiselt on kõik söögid hinna sees ning buffet restoranis lisaks ka vesi, kohv ja tee. Õhtust süües tuleb aga kõikide jookide eest juurde maksta. Alkohoolsed joogid on päev läbi lisatasu eest.
Teekond algab
Laevale jõudes oli ees ootamas merepäev, mis võimaldas puhata eelmise päeva reisist ning ka laevaga lähemalt tutvust teha. Sellistel päevadel saab proovida näiteks salsa-samme, õppida itaalia keelt, osaleda kokanduskursustel või osaleda spaas mõne huvitava toote tutvustusel. Lisaks on laeval Grand Prix ralli simulaatorid, Playstation mängude maailm, golfi simulaator, rulluisu rada, korvpalliplats, 4D kino, basseinid, mullivannid, raamatukogu ning loomulikult erinevad poed. Kindlasti ei saa mainimata jätta ka spaad ja jõusaali, mis on väga ruumikad ning suurepärase vaatega merele. Spaas on erinevad saunad, lõõgastusruum ja mereveebassein. Õhtuti kogunetakse kahekorruselisesse Phoenix Theatresse, kus iga päev on ootamas uus suurejooneline etendus.
Kui esimesel päeval sai laevaga tutvus tehtud, siis teisest päevast alates sai iga päev maha mindud ning uut sadamat külastatud. Esimene peatus oli väikeses kuid imearmsas Hellesylti külas, kus laev peatus ainult selleks, et maha lasta ekskursioonile minejad. Laevast maha läinud inimesi ootas matk, mis lõppes Geirangeris ning kuhu suundusime ka meie.
Geiranger on Norra suuruselt kolmas kruiisilaevade sadam ja võtab neljakuulise turismihooaja jooksul vastu umbes 130 laeva. Igal suvel külastavad Geirangeri fjordi, mida peetakse maailma üheks kaunimaks, sajad tuhanded turistid. Matk Geirangerisse kulges läbi mägede, kust avanevad maalilised vaated järvedele, norrakate murumütsidega üliarmsatele maamajakestele ning kokku võib sattuda ka vabalt ringi jooksvate lammastega. Peale 9 km matka, mis võtab aega 3 tundi, ootas meid ees rikkalik lõunasöök. Loomulikult saime proovida ka kohalikku lõhet, mis lausa sulas suus! Õhtul laeva tagasi jõudes olime kõik ühtviisi väsinud ja õnnelikud. See matk oli tõesti unustamatu kogemus!
Ka teine päev ei valmistanud pettumust, kuna olime jõudnud Andalsnesi linnakesse. Linn ise on pisikene ning vaatamisväärsusi seal peale ümbritsevate lumiste mäetippude väga ei ole. Parim osa jääb umbes 30 minutilise bussisõidu kaugusele. Sõit üles Trollstigeni mäele mööda käänulisi ja kitsaid teid näitab Norra bussijuhtide tõelist osavust! Trollstigeni mäelt avaneb vaade ümbritsevatele mägedele, koskedele, liustikele ja küladele. Nagu postkaardil!
Kolmandast päevast alates jätsime kaunid loodusvaated selja taha ning suundusime linnadesse. Esimene peatus oli Bergenis, mida ümbritsevaid mägesid nimetatakse kokku Seitsmeks mäeks. Kindlasti tasub Bergenis olles külastada puitmajakestest koosnevat vanalinna, mis on kantud ka UNESCO maailmapärandi nimekirja. Samuti on vahva sõit funikulööriga üles mäkke, kust avaneb ilus vaade Bergeni linnale ning seda ümbritsevatele mägedele.
Järgmisel hommikul ärkasime aga hoopis Stavangeris, mis on laevaehituse ja naftatööstuse keskus. Samuti asub seal kütusefirma Statoil peakorter. Kõige selle kõrval on Stavangeris imearmas vanalinn, mis koosneb samuti maalilistest puitmajakestest nagu Bergenis. Samuti asub seal Norra vanim toomkirik, mis pärineb 12. sajandist. Meil õnnestus külastada ka rauaaja muuseumit, mis annab hea ülevaate tolle aja elust. Väga huvitav ja kindlasti külastamist väärt!
Viimane sadam enne koduteele suundumist oli Norra pealinn Oslo. Kahjuks jagus meil seal aega vaid jalutuskäiguks kesklinnas, kuid sellegi poolest said üle vaadatud nii parlamendihoone kui ka Nobeli instituut.
Reisi viimast ühist õhtusööki nautides jõudsime järeldusele, et kruiisimine on üks igati mõnus reisimise viis. Laev pakub mugavust ning ühe reisiga saab külastada mitmeid ilusaid ja huvitavaid paiku. Kirsiks tordil on pardal olevad teenindajad, kes annavad endast kõik, et reis meeldejäävaks muuta. Ka need, kes enne olid kruiisireiside suhtes skeptilised olnud ütlesid – see ei jää nende viimaseks kruiisiks.
Norra fjordidesse korraldatakse kruiise enamasti maist septembri alguseni. 7-öise kruiisi hinnad kaheses sisekajutis algavad 668 eurost inimese kohta. Maalilistesse Norra fjordidesse korraldavad kruiise pea kõik suuremad kruiisifirmad.
Teemad