Liigu sisu juurde

24/7 klienditeenindus

(+372)626 6266

Küsi reisikonsultandilt

Otsi Estraveli lehelt
Populaarsed otsingud
Tagasi blogisse

Olukord lennujaamades ja lennufirmade streigid

09.08.2022
Estraveli kontserni ostujuhtimise direktor Mauri Saarend

Suvist reisikaost lennujaamades kommenteerib Estraveli kontserni ostujuhtimise direktor Mauri Saarend. Kuidas see kõik Estravelit mõjutab?

Kõikide nende streikide algne põhjus tuleneb koroonakriisist:

  • Reisipiirangud, piiride sulgemine ja lendude keelustamine. See tõi kaasa massilise töötajate koondamise nii lennufirmades kui lennujaamades, kuhu nüüd on taastunud nõudluse tingimustes raske inimesi tagasi leida.
  • Rahatrüki tagajärjel tekkinud globaalne inflatsioon on tõstnud töötajate palgaootusi. Kui palk ootustele ei vasta, siis Lääne-Euroopa ametiühingud on väga altid streike korraldama. Ja see puudutab nii piloote, pardateenindajaid, maapealset teenindust kui lennujuhte.

Muidugi mõjutab kõik see ka Estraveli kliente. Esiteks on lendamise hinnad sel aastal drastiliselt tõusnud ja teiseks on isegi märksa kallima piletiga reisides tõenäosus ebameeldivusteks nagu pikad järjekorrad, lendude hilinemised ja tühistamised, pagasi hilinemine või kadumine. Äriklassi reisijatel on üldiselt ebameeldivusi vähem (fast-track, lounge, rohkem variante lennu ümberbroneerimisel jm).
Piletite muutmine lendude tühistamisel on Estravelile lisatöö ja samas on reaalsed muutmisvõimalused ahtad, kuna alternatiivseid ühendusi on vähe ning needki enamasti vahetult enne väljumist juba täis. Klientidele omakorda võib see tähendada vajadust reisiplaane muuta ja/või pikemaks ajaks siht- või transiitlinna jääda.

Julgustaksin kõiki reisijaid, kelle reis streigist häiritud on, aktiivselt lennufirmalt nõudma nii EL määruse 261/2004 kohast kompensatsiooni kui ka mõistlikkuse piires lisanduvate majutus- ja söögikulude hüvitamist. Vastavate Euroopa Kohtu lahendite kohaselt ei vabasta lennufirma enda töötajate streik vedajat ei kompensatsiooni maksmise ega hoolitsuse pakkumise kohustusest (küll ei pea kompensatsioone maksma kolmanda osapoole, näiteks lennujuhtide, streigi korral).
Siinkohal on siiski oluline teada, et kui inimene, kelle reis on juba alanud, ei kasuta talle lennufirma poolt pakutud alternatiivset ühendust (mis võib olla ka mitu päeva hilisem), vaid ostab omal initsiatiivil täiesti uue pileti, ei pruugita seda hüvitada ega ka määrusekohaseid kompensatsioone maksta!

Kuigi edaspidist on raske prognoosida, loodame, et peale seda suve hakkab olukord normaliseeruma. Kuniks aga inflatsiooni ei ole kontrolli alla saadud, püsib Lääne-Euroopa lennukompaniidega reisides streikide oht ka edaspidi.

Riskide vähendamiseks on võimalik osta reisikindlustusele täiendav kaitse lennufirma streikide ja pankrottide vastu. Või kasutada reisimiseks kolmandate riikide (nt Türgi või Lähis-Ida) vedajaid, mille puhul streigi tõenäosus pea olematu.

Loe ka: 10 soovitust: kuidas praeguses reisikaoses hakkama saada?

 

Teemad