Reisibüroo: inimlik käesirutus globaliseeruvas e-maailmas
Odavlennufirmad kasvatavad turuosa. Järjest rohkem inimesi broneerib lisaks lennupiletile ka muid turismiteenuseid interneti vahendusel. Omapead reisimine suureneb ja reisikorraldajate ning -büroode osa väheneb.
Reisibüroode traditsiooniline piletimüük on suures osas siirdumas internetti nagu on juba juhtunud panganduses. Inimkäsi ja -kogemused on siiski mõlemas vajalikud, internetist hoolimata.
Klassikalise reisibüroo mudeli looja Thomas Cook korraldas aastal 1841 esimese grupireisi rongiga Leicesterist Longboroughsse ja 1872 esimese, 222 päeva kestnud ümbermaailmareisi. Täna pakuvad reisibürood kõike alates laeva- ja lennupiletist kuni privaatpuhkuseni paradiisisaarel või 10 000 osavõtjaga konverentsini.
Estravel pole Baltikumi juhtiv reisibüroo ja 10 aastat Eesti turuliider mitte seetõttu, et ta on suurim ei, Estravel sai suurimaks, kuna suutis kõige paremini kohaneda reisibüroo muutuvate ülesannetega muutuvas tegevuskeskkonnas.
E-maailma levikuga muutuvad reisibüroo roll, teenuste struktuur ja jaotuskanalid. Estraveli eelisteks on kaasaegsed infosüsteemid, lai büroode võrk ning head partnerlussuhted erinevate teenustepakkujatega. Ning tähtsaim töötajate kõrge professionaalsus ja oskused, töössesuhtumine ja soov kliendi soove maksimaalselt täita.
Esimesena Eestis käivitas Estravel virtuaalreisibüroo estravel@estravel.ee, laevapiletite on-line broneerimissüsteemi Webmarine ja on-line hotellibaasi Othello. Mullu avatud internetikaubamaja www.estravelshop.com pakub kliendile avaraid võimalusi ise on-line süsteemide abil lennu- ja laevapiletite, autorendi või hotellimajutuse broneerimiseks kiirelt, mugavalt ja soodushindadega.
Uurime praegu, kuidas saaksime ka internetis maksimaalselt ära kasutada meie töötajate professionaalsust ja teadmisi (näiteks live chati vormis), kuidas võimaldada automaatset registreerimist lennule, jagada mobiilile teavet lennuplaanide ja vabade kohtade osas jne.
Vaatamata oma kütkestavusele on virtuaalsed süsteemid siiski vaid (üheks) jaotuskanaliks. Ehkki esmapilgul tarbijasõbralik, on globaalne internet tarbija jaoks liiga suur ning infot ja valikuvõimalusi liiga palju. Vähese professionaalsusega otsija raiskab isetegemisele mõttetult palju aega, samuti hägustub internetis vastutaja roll ning kaob kvaliteedikontroll.
Nn rätsepatööna koostatavad reisipaketid tähendavad tavaliselt suurt töömahtu. Siin on endiselt abiks reisibüroo, ja seda nii korporatiiv- kui eraklientide puhul.
Kuigi terves maailmas läheb palju suhtlemist üle internetti, ei saa isetegemine reisiteenuste osas kunagi täielikult asendada isiklikku suhtlemist professionaalse reisikonsultandiga. Nagu ei remondi enamik meist ise oma autot ega küpseta ise leiba, isegi kui saaksime sellega hakkama.
Estravel ei soovi oma klientide jaoks olla mitte lihtsalt reisikorraldajate müügikanal või lennu- ja laevafirmade piletitrükkimiskontor, vaid reisijate hea partner ja nõustaja. Koos sõidupiletite ja hotellimajutusega müüme klientidele lisaväärtust: ajasäästu, vastutust, professionaalsust ja usaldusväärsust. Internetis võib iga klient end kuningana tunda, Estravelis anname sellele tundele ka tähenduse.
ANNE SAMLIK,
Estraveli tegevdirektor
Teemad