Oleme otsustanud hüvitada möödunud nädalavahetusel Top Toursiga Kreekasse ja Türki reisida plaaninud inimeste pakettreisid.
Otsus puudutab ainult meie kaudu reisi ostnud kliente. Seadus Estraveli reise hüvitama ei kohusta, sest reisikorraldaja makseraskuste korral rakendatakse tarbijakaitseameti kaudu tagatisraha, mis Top Toursi puhul ulatus kolme miljoni kroonini.
Estravel ASi tegevjuhi Anne Samliku sõnul on siiski ilmne, et Top Toursi tagatisest ei piisa klientide kulude kompenseerimiseks. “Sisuliselt ostame Top Toursi klientidele uued reisid, klient võib valida ka uue sihtkoha,” sõnas Samlik.
Langetasime sellise otsuse seetõttu, et tahame oma kliente ootamatuste eest kaitsta. “Iga olukord on unikaalne, kuid sarnaselt käitusime ka Islandi tuhapilvest tekkinud kahjudega. Meie eesmärk on hoida usaldust turismiteenuse pakkujate vastu,” sõnas Samlik.
Sõlmime Top Toursi kaudu reisi soetanud inimestega lepingu, mille järgi kehtib pakkumine asendada ostetud reis uuega kuni käesoleva aasta lõpuni. Broneeringu tühistamise, ümbervormistamise ja uue reisi korraldamise tasu kliendile on 1000 krooni. Juhul kui klient ei soovi ostetud reisi uuega asendada, peab ta siiski pöörduma Estraveli poole, kes kõigi klientide nõuded tarbijakaitseametile edastab.
Täiendatud: kindlustused Top Toursi reise ei kompenseeri
Kõik kindlustusfirmad, kelle teenuseid Estravel edasi müüb, on meile hetke seisuga kinnitanud, et TopToursi pankrotiga seotud reisi ärajäämist kindlustusjuhtumiks ei tunnistata. Ehkki kindlustustingimustes otseselt välistusena pankrotti mainitud ei ole, lähtutakse antud juhul sellest, et pankrotti ei ole ära toodud ka võimalike kindlustusjuhtumite loetelus.
Kindlustusjuhtumiks loetakse üldiselt reisi ärajäämist kindlustatu või tema pereliikme haiguse või surma korral, samuti õnnetusjuhtumeid ja transpordivahendi hilinemist tehnilise rikke või halbade ilmastikuolude tõttu.
Teemad