Reisijate turvalisus on meile jätkuvalt esmatähtis jälgime eelkõige, et reisimine oleks võimalikult ohutu ning kõik kaitstud ja hoitud. Oleme igapäevaselt ühenduses oma usaldusväärsete ja pikaajaliste välispartneritega ja jagame ka teiega infot uute turvameetmete kohta, mida rakendatakse lennujaamades, transpordis ja hotellides. Täiendame ja jagame seda infot jooksvalt, niipea kui võimalik. Enne reisi soovitame vaadata üle turvanõuded külastatava hotelli ametlikult kodulehelt, samuti tutvuma ja järgima kõikide soovitatud turvanõutega nii sihtriiki saabudes, kui ka Eestisse tagasi jõudes.
(Info uuendatud 09.11.2020)
Turvalisusmeetmed Tallinna lennujaamas
- Soovitame lennujaama saabuda tavapäraselt – 2 tundi enne väljalendu. See on piisav aeg kõikide vajalike toimingute tegemiseks.
- Lennule saab registreerida ka internetis (online check-in) ning tulla registreerimislaudadesse ainult juhul, kui soovite ära anda oma registreeritud pagasit.
- Reisiterminali siseneda ja väljuda on lubatud ainult reisile suunduvatel või reisilt saabuvatel inimestel. Lennujaam palub kõigil reisijaid saatma- või vastu tulnud inimestel teha seda väljaspool reisiterminali ning terminali ruumidesse mitte siseneda. Lennujaama väljuvate lendude ala on piiratud.
- Lennujaamas kehtib 2+2 reegel nii reisijatele ning lennujaama töötajatele palume reisijatel hoida üksteisest 2-meetrist distantsi ja liikuda maksimaalselt kahekaupa.
- Tallinna lennujaamas hetkel reisijate kehatemperatuuri ei mõõdeta, samuti ei toimu tervisekontrolle. Kindlasti aga ei tohi tulla palavikuga või haigussümptomitega lennujaama ja reisile, et vältida ohtu lennujaama töötajate ja kaasreisijate tervisele.
- Lennujaama töötajatele on jagatud isikukaitsevahendid ning teave viiruse leviku tõkestamise kohta. Reisijate ja töötajate kaitseks on paljudele teeninduslaudadele paigaldatud kaitseklaasid.
- Lennujaama kinnisel alal olevatest kauplustest on võimalik osta isikukaitsevahendeid
- Desinfitseerimisvahendid on kättesaadavad üle kogu terminali.
- Maski kandmine on lennujaamas soovituslik, kuna igas punktis ei ole võimalik 2+2 reeglit järgida ning sellisel juhul on mask parimaks kaitseks.
- Reisiterminali puhastatakse varasemast sagedamini ning regulaarselt desinfitseeritakse kõiki pindasid (eriti liftinupud, käsipuud, ukselingid ja letipinnad).
- Üldkasutatavad pinnad nagu teeninduslauad, julgestusliini kastid, pagasikärude käepidemed, lastekärud, ratastoolid, liftipinnad ja tualettruumide pinnad katab lennujaam nanotehnoloogial põhineva katalüütilise kattega. See desinfitseerib pindu järjepidevalt ja tagab hügieenilised pinnad ka koristusaegade vahele jääval ajal. Kate on ohutu inimestele ja keskkonnale.
- Lennujaam teostab staatilist desinfitseerimist pehmetele istmetele ja vaipkatetele, mis on tavapärasest kiirem ja tõhusam, kuna desinfitseeriv aine levib paremini ka varjatud kohtadesse.
- Julgestusale on paigaldatud ventilatsioonisüsteemi UV valgusel põhinevad õhupuhastusseadmed, mis steriliseerivad ja puhastavad õhku mikroorganismidest (nagu viirused ja bakterid).
- Alates 1.septembrist saavad Eesti elanikud kõrge koroonatasemega riigist saabudes teha lennujaamas tasuta koroonaviiruse testi. Testi jaoks saatekirja vormistamine ning testimine toimuvad elavas järjekorras ning testimisele saamiseks on vajalik eneseisolatsiooni deklaratsiooni olemasolu. Välismaalastel on võimalik teha testi tasu eest.
Lisainfo Tallinna Lennujaama ohutusmeetemetest leiate siit: https://www.tallinn-airport.ee/uudised/kkk-korduma-kippuvad-kusimused-koroonaviiruse-mojudest-lennureisidele/
Turvalisusmeetmed lennukis ja transfeeril hotelli
- Enne lendu, lennu ajal ja pärast seda peavad kõik reisijad järgima lennufirma tervisemeetmed ohutuks reisimiseks, mille leiad SIIT
- Tutvuma turvalise ja ohutu reisimise memoga, mille leiad SIIT
- Kliendid peavad täitma enne lendu ankeedi kahes (2) eksemplaris, seejärel allkirjastama ja hoidma seda endaga kuni reisi lõpuni kaasas kandma (alustades Tallinna Lennujaama sisenemisest). Üks (1) täidetud eksemplar tuleb edastada lennufirmale. Ankeet on teile sobivas keeles leitav siit: EESTI, VENE, INGLISE
- Tagasilennul sihtkohast koju, tuleb reisijatel täita ka Reisija Asukoha Ankeet (i.k Passenger Locator Card), mida saab mugavalt printida ja täita juba enne lennu algust. Lennufirma jagab ankeete ka lennukis ning neid saab täita tagasilennu jooksul. Alla 13-aastasese reisija andmed kantakse ühe lapsevanema ankeeti. Selle täitmisest saadud andmed võimaldavad tervishoiu asutustel luua reisijatega kontakti, kui kahtlustatakse võimalikku nakkushaigusega kokkupuudet. Andmeid kasutatakse rahva tervise kaitsmise eesmärgil, järgides isikuandmete kaitse seadust. Ankeet on leitav järgmistes keelevalikutes (valige endale sobivam): EESTI, INGLISE
- Lennukis pakutav toidu- ja joogivalik ning maksevõimalused on piiratud. Palume reisijatel valida toit ja jook lennuki pardale enne reisi, eeltellimusena.
- Lennu ajal on reisijate liikumine piiratud, tualettruumide järjekorras peab hoidma distantsi.
- Nii reisijatel, kui ka lennuki pardapersonalil tuleb kogu lennu vältel kanda kaitsemaske.
- Lennuoperator SmartLynx Airlines hoolitseb reisijate ohutuse eest vastavalt Euroopa Lennundusohutusameti (European Union Aviation Safety Agency – EATA) COVID-19 viiruse ohutusprotokollile, mis on leitav SIIT. Samuti toetub lennufirma Rahvusvahelise Õhutranspordi Assotsiatsiooni (IATA) soovitustele ja ohutusprotokollile, mis on leitav SIIT
- Transfeeril lennujaamast hotelli on soovitav reisijatel ja bussijuhil kanda näomaski ja järgida hügieenistandardeid. Võimalusel hoida reisijate istekohtade vahel võimalikult suur distantsi.
Turvalisusmeetmed hotellides
Üldreeglid:
- Hotellid tagavad turvalisuse ja ohutuse lähtuvalt oma riigi vastutavate ametiasutuste eeskirjadele ja lubadele.
- Majutusasutused on tõlkinud ohutusteabega infolehed enamasti inglise, prantsuse ja saksa keelde.
- Hotelli lubatakse ainult puhkajaid, kes seal majutuvad ja hotelli töötajaid, kõrvalisi isikuid hotelli ei lubata.
- Hotelli töötajad peavad järgima hügieeninõudeid (sage kätepesu ja desinfitseerimine), hoidma klientidest vähemalt meetri kaugusele, vältima käepigistusi, füüsilist kontakti ja järgima hügieenieeskirju.
- Reisija soovil peab hotell varustama teda isikukaitsevahenditega (maskid, kindad).
- Hotelli vastuvõtulette desinfitseeritakse ööpäevas mitu korda.
- Kõikide hotellitubade võtmekaarte desinfitseeritakse, peale igat tagastust.
- Desinfitseerimisvahendid on kõigis avalikes ruumides, iga sisse- ja väljapääsu juures.
- Hotelli vastuvõtulaua juures olev mööbel peab olema paigutatud nii, et järjekorras ootamise ajal jääks külastajatele turvalise vahemaa hoidmiseks piisavalt ruumi.
- Lifti asemel on soovitatav kasutada treppe.
- Ühiseid tualette, lifte, uksekäepidemeid, käsipuid, käepidemeid, telefone, arvuti klaviatuure ja teisi sageli puudutatavaid pindasid puhastatakse ja desinfitseeritakse vähemalt kord tunnis.
- Juhul, kui hotellist avastatakse viirusega nakatunud inimene, peavad hotellid tagama viiruskolde isoleerimiseks eraldi toa.
- Iga hotell peab hoidma kõigi töötajate ja külastajate andmed vastavalt andmekaitse reeglitele (GDPR) ning ajakohasena, et COVID-19 juhtumi ilmnemisel oleks võimalik tuvastada vajalikud detailid.
Toateenindus:
- Tubade põhjalikumaks puhastamiseks, desinfitseerimiseks ja tuulutamiseks, tuleb väljumis- ja registreerimisperioodi vahele jätta piisavalt aega. Täpsema teabe nende perioodide kohta saavad reisijad enne reisi.
- Kasutusel olevaid tubasid koristatakse harvem, et vähendada otsest kontakti hotellikülaliste ja personali vahel.
- Voodilinad, padjapüürid ja rätikuid vahetatakse majutuse jooksul ainult külastaja soovil.
- Tubadest on eemaldatud vähem olulised asjad (menüüd, ajakirjad jne).
- Televiisori ja kliimaseadmete pultidele on pandud ühekordselt kasutatavad ümbrised.
Restoranid ja kohvikud:
- Soovitame desinfitseerida käsi nii toitlustuskohtadesse sisenedes, kui väljudes.
- Hotelli restoranides ja baarides on soovitatav laudade kaugus üksteisest vähemalt 1,5 m.
- Ühe laua taga on lubatud istuda kuni neljal inimesel – piirang ei kehti pereliikmete kohta.
- Kasutusel on ühekordsed käterätikud ja laudlinad ning söögiriistad on pakitud eraldi ümbristesse.
- Rootsi laua puhul on toit paigutatud läbipaistva vitriini taha ja seda pakub hotelli toitlustustöötaja, kes kannab maski ja kindaid. Hotelli külastajate iseteenindus ja otsene kokkupuude toidu serveerimisega on keelatud.
Kõik hinnas:
- Kõik hinnas toitlustamine on lubatud hotellides nii, et toit on paigutatud läbipaistva vitriini taha ja seda pakub teenindaja, kes kannab nõuetekohaselt maski ja kindaid.
Laste mänguväljakud:
- Laste mänguväljakutel on vaja hoida külastajate vahel ohutut kaugust ja hügieenistandardeid.
- Mänguväljakutele pääseb korraga piiratud arv lapsi. Oma pereliikmetele piirang ei kehti.
- Täpsemat teavet jagab hotelli personal.
Spaa-keskused:
- Hotelli spaadesse on lubatud ainult eelregistreerunud külastajad.
- Külalised ja töötajad peavad hoidma ohutut distantsi.
- Täpsemat teavet jagab hotelli personal.
Basseinid ja rannad:
- Hotellikülalistel on lubatud kasutada ainult välibasseine ja selle kasutajate arv on piiratud.
- Nii rannas kui ka basseinide ääres asuvad päevitustoolid peavad asuma üksteisest 2 m kaugusel.
- Päevitustoolid, lauad ja toolid ning päikesevarjud katab hotell kergesti desinfitseeritavate materjalidega ja neid puhastatakse peale igat kasutamist.
Veepargid:
- Veeparkide ja veeatraktsioonide kasutamine on lubatud vastavalt ohutusnõuetele ja piisava vahemaa hoidmisel.
Üritused:
- Meelelahutussündmused toimuvad õues ja osalejate vahel tuleb hoida ohutut distantsi.
Allikas: Novatours OÜ info (seisuga 09.11.2020) https://www.novatours.ee/uudised/teave-ohtuks-reisimiseks?id=3210
Teemad