Küsitlus: Tallinna populaarseimad restoranid
line

Tallinnas ja ka mujal Eestis tänapäeval enam nälga ei jää ja esinduslikke söögikohti, kuhu kaugeid külalisi viia või oma perekonnaga hõrgutisi proovima minna, on piisavalt. Võib valida eesti rahvusliku köögi, võib usaldada traditsioonilisi Euroopa rahvusvahelisi toite või ka proovida eksootilisi roogi - ka viimaste valik on kasvanud kiiresti koos konkurentsi kasvuga toitlustusturul.

Samas pole keskmine eestlane kahjuks niiväga seiklushimuline, reeglina eelistatakse  india või hiina köögile klassikalist sealiha ja selle erinevaid töötlusi, vähemal määral loomaliha. Sama maitse on tavaliselt ka Tallinna parimate restoranide suvisel lemmikkliendil soomlasel, kes kõigepealt nõuab ikka oma pippuripihvit ja alles seejärel soostub proovima kohalikke talle tundmatumaid  toite.

Pakkusime oma traditsioonilises küsitluses sedapuhku Tallinna mitmele kvaliteetsele söögikohale võimalust end esitleda ja kirjeldada, kuidas nad ise näevad olukorda eesti toitlustusturul, kes on nende tänane klient ja mille poolest tahavad nad teiste hulgas silma paista. Kõik osalejad on oma ala tipud, kes on populaarsed nii kodu- kui välismaiste klientide seas. Soovime rõhutada, et küsitletud ettevõtted on valitud juhuslikult ning käesolevasse küsitlusse kaasamine või mittekaasamine ei tähenda mingit toimetusepoolset hinnangut pakutava teenuse kvaliteedile.

  1. Kas eelmine aasta oli teie ettevõttele edukas?
  2. Kes on teie peamisteks klientideks, eesti- või välismaalased?
  3. Milliseid häid toite eesti klientuur eelistab?
  4. Kuidas hindate konkurentsi Eesti toitlustusturul?
  5. Milliste uudistega rõõmustate kliente uuel aastal?

 

Pille Okk
Tegevjuht
Restoran Maiasmokk

1. Eelmine aasta oli ettevõttele kahtlemata edukas, võttes arvesse, et avasime ju Maiasmoka uuel kujul 2000. aasta lõpus. Meeldiv oli tõdeda, et söögisõbrad võtsid uue eesti restorani kiiresti omaks ning ka endisaegsed Maiasmoka kliendid nii meilt kui mujalt ei ole pidanud uuendustes pettuma.

2. Esindusliku eesti restoranina on kesksel kohal kindlasti välismaalased ja seda just suvehooajal vanalinna külastavate turistide näol, aga ka kohalikud kliendid, kes soovivad oma külalistele pakkuda ilusat eestimaist elamust. Ilusad ja meeldejäävad on Maiasmokas korraldatud traditsioonilised pereüritused ja eelkõige pulmapeod meie 30-ndate aastate stiilis mõisalikes saalides.

3. Eesti klientuur otsib kindlasti midagi uut ja omapärast, sest pikka aega oleme ju söönud kõik ühe retseptiraamatu järgi valmistatud roogi. Tänu reisimisvõimalustele ja  kogetud söögielamustele ümber maailma on ka eesti klient muutunud nõudlikumaks ning enam kõige lihtsamaga ei lepi. Kindlasti on kesksel kohal korralikud liharoad ja metsloomaroad, rohkem on hakatud hindama  ka kalaroogi just valgest kalast.

4. Konkurents Eesti toitlustusturul väga tihe ja see tuleb ainult kasuks meie köögi arengule "pisikesest Eesti köögist"  suuremaks ja tuntumaks.

5. Kuna Maiasmokk on veel uus ja noor, siis esimene aasta ongi kulunud just sisseelamisele ja kliendi tundmaõppimisele. Uuel aastal tahaksime pakkuda traditsioonilisi eesti roogi värskemal ja trendikamal kujul. Meie eesmärk on, et lahkudes jääks igale kliendile tunne, et ühes uhke ajalooga vanalinna majas on üks viisakas ja tasemel paik, mis suudab esindada parimaid eesti maitseid ja kombeid ja et ei ole see eesti köök midagi nii maitsetu ja talupoeglik kui varem kardetud sai.   

  

Sergei Trunov
Peakokk
Restoran Balthasar

1. Aastat 2001 võib lugeda restorani "Balthasar" jaoks üsnagi edukaks aastaks. Erilist headmeelt teeb aastal 2001 suurenenud kohalike klientide hulk, mis on väga heaks tunnustuseks meie tegevusele. Kui esimene, 2000. aasta, oli restoraniga tutvumise aasta, siis meie teine, 2001., on juba kannakinnitus - me tulime turule ja jäime, võites oma nishi.

2. Asudes iidses Raeapteegi hoones Tallinna vanalinna südames Raekoja platsil, kus turistide vool suvel on suur, moodustavad meie põhiklientuuri sellel perioodil Tallinna külalised. Siiski oleme pööranud suurt tähelepanu just kohalikule aastaringsele klientuurile. On korraldatud mitmeid temaatilisi üritusi, näiteks Marlene Dietrichi 100. sünniaastapäeva pühendatud pidulik õhtu. Teeme mitmesuguseid eripakkumisi, näiteks Calvadose kuu, kus erimenüüs kasutati roogade valmistamisel calvadost. Külmal talvekuul sobis see "soe" prantsuse jook suurepäraselt külastajate meeleoluga.

3. Meie tavamenüüs on meie spetsiifikast lähtudes pearõhk loomulikult küüslaugutoitudel, kuid leidub ka roogi, mis ei sisalda küüslauku, et inimestel oleks võimalus valida. Teravate elamuste otsijatele pakume valiku erilisi küüslaugunapse.

4. Konkurentsis püsimiseks ei piisa ainult heast asukohast ja imelisest vaatest. Kogu meie restorani meeleolu loovad töötajad, kellest kahe ja poole aastaga on saanud ühtne ja tugev pere.

5. Aprillis töötasime välja uue menüü. Oma teadmisi olen saanud arendada õppereisidel Prantsusmaale ja Inglismaale. Viimane menüü ongi inglise mõjutustega. Et püsida aina tihenevas konkurentsis, peab kogu aeg atraktiivne olema. Kasutame võimalusi olla Eesti elanikele nähtaval - esitlused kaupluses "Kiika Kööki", esinemised Terevisioonis ja nüüd on tulemas meist ka telesaade. Oma püsiklientuuri hoiame kursis meil toimuvaga. Loomulikult ei unusta me ka meie linna külalisi ja teeme turismibüroodega järjepidevat koostööd.

 

Dmitri Demjanov
Omanik
Restoran Gloria

1. Meie ettevõttele kuulub kaks restorani Gloria ja Egoist ning lisaks Gloria Veinikelder. Kokkuvõttes võib pidada möödunud aastat väga edukaks. Tähtsündmustest võiks mainida restoran Gloria valimist maailma saja parima restorani hulka tuntud turismiajakirja "Conde Nast Traveler" poolt. Rahvusvahelise tuntuse tõus tõi kaasa ka palju uusi kliente. Ka restoranis Egoist ei saanud klientide puuduse üle kurta, kuna inimesi, kes peavad lugu heast toidust ja veinist, kõrgetasemelisest teenindusest ning hoolikalt kujundatud atmosfäärist, on piisavalt. Gloria Veinikeldris teist aastat tegutsev "Tagatasku", kus saab peale veini nautida ka erinevatest Euroopa rahvusköökidest pärinevaid hõrgutisi, kujundas eelneval aastal välja oma püsiklientuuri, ja on tänaseks päevaks muutunud meeldivalt populaarseks nii eestlaste kui ka turistide seas.

2. Võiks eeldada, et meie restoranides on rohkem välismaalastest kliente, tegelikult aga on suhe võrdne. Eestlane, kes on pigem huvitatud uute rahvusrestoranide külastamisest, hakkab meie heameeleks järjest rohkem väärtustama klassikalist restorani ja traditsioonilise Euroopa köögi võlusid.

3. Eestlane eelistab pigem lihatoite. Järjest rohkem on soosima hakatud just lambaliha. Meie restoranides tellitakse seda järjest rohkem, kuna meie poolt valmistatav hõrgumaitseline lambapraad kummutab kõik eelarvamused aastate tagant meelde jäänud "kasukasarnasest" maitsest.

4. Konkurents Eesti toitlustusturul tiheneb: järjest rohkem avatakse uusi restorane. Samas aga sunnib see pidevalt pingutama taseme tõstmise nimel.

5. Hetkel on restoran Glorias väljatöötamisel uus menüü, millega loodame oma kliente rõõmustada juba enne suve algust. Rekonstrueerimisel on ka meie kodulehekülg, mille uus kontseptsioon on kindlasti meie klientidele huvipakkuv. Lähemalt aga sellest veel siinkohal ei räägiks.

 

Kristel Piibur
Tegevdirektor, partner
Casanova restoran

1. Eelmine aasta vastas meie ootustele: tõi kaasa meeldivaid üllatusi ja aitas leida uusi arengusuundi.

2. Kõik kliendid on meie jaoks ühtviisi tähtsad, aga nagu kõikides vanalinna restoranides jaotub meie töö hooaegade vahel, mistõttu on ka tavapärane, et suveperioodil on ülekaalus välismaa turistid ning talvisel ajal kaldub kaalukauss kohaliku külastaja kasuks.

3. Eesti klientuuri lemmikroogadeks on kindlasti meie värskest pastast valmistatud ravioolid  nagu näiteks Tris di Ravioli ehk valik erineva täidisega ravioole: lõhe, liha ja ricota juustu-spinati täidisega. Samuti erinevad risottod, millest erilised lemmikud on Risotto Rosso con Taleggio ehk punane risotto taleggio juustuga ning Risotto ai Frutti di Mare ehk risotto mereandidega. Liharoogadest eelistatakse Tagliata al Reggiano ehk viilutatud röstliha grana juustuga. Magustoitudest on meie maja vaieldamatult kuulus tiramisu koogi poolest.

4. Konkurents on Eesti toitlustusturul iga aastaga kasvanud ja tänaseks päevaks kujunenud väga tihedaks. Nii nagu restorane on aastatega juurde tulnud, on kliendid ja just kohalikud kliendid muutunud teadlikumaks ning kvaliteedi ja teeninduse suhtes nõudlikumaks. Seega püüame konkurentsis püsimiseks ajaga kaasas käia, arvestada muutuva turuolukorra ja klientidega, et saavutada paremaid tulemusi ja täita klientide lootusi.

5. Uuel aastal oleme alustanud uue hooga ja pakume nii uuenenud menüüd kui ka elavat muusikat svingist bossani ja tantsuprogrammi. Menüüsse oleme lisanud erakordse ja ainulaadse Spiedo ehk grill-lihavaliku looma-, sea-, küüliku- ja linnulihast, mida valmistatakse ettetellimisel elaval tulel 6 tundi ning mis on auks ja uhkuseks iga gurmaani lauale. Samuti pakume võimalust nautida fondüüd, valmistades just oma maitse järgi looma- ja linnulihast: see on roog koos keelt alla viivate kastmetega. Ka on meil hulk uusi pasta- ja põhiroogasid meie a’la carte menüüs. Veinikaardi oleme uuendanud koostöös tunnustatud someljee Veiko Melistega.

 

Tõnis Siigur
peakokk
Stenhus, Kuldse Notsu Kõrts

1.  Võib öelda küll, et ettevõttel oli edukas aasta, õigemini poolaasta. Esimesel aastal on ikka kõik hea - alustasime alles augustis 2001 ning läbimüük oli suurem kui arvasime.

2.  Suvehooajal on suurem osa siiski välismaalased, ehk umbes 75%. Talvel on välis- ja eestimaalasi enam-vähem võrdselt.

3.  Eestlased söövad ikka seda, mida on harjunud sööma. Eestlaste arvates on õige toit ikka see, kus liha on. Seetõttu on väga populaarsed toidud sealiha, vorstid, põdraliha, sült, pasteet jne. On ka neid, kes eelistavad mitte nii rammusat toitu ja nendele meeldivad väga näiteks marineeritud juurviljad. Kuna meil on tegemist Eesti köögiga, siis meie kliendid on väga rahul maitsvate, koduste, puhtast Eesti toorainest  toitude ja suurte portsjonitega

4.  Kuna meie restorani stiil on suhteliselt puhas ja omapärane, siis samas valdkonnas meil praegu veel eriti konkurentsi ei ole. Küll aga toimib konkurents teeninduse, kvaliteedi hoidmise ja klientide ligitõmbamise osas. Konkurents toitlustusturul on eriti tihe talvehooajal. Püsima jäävad omanäolised, head teenindust ja kvaliteetset toitu pakkuvad söögipaigad.

5.  Uus aasta on juba käes ja aprillis tuleme selleks välja juba täiesti uue menüüga. Menüü juures peetakse kinni küll vanadest traditsioonidest, kuid nii serveerimine kui ka töövõtted on kaasaegsed ja maitsed väga huvitavad. Kevade saabudes ning kodumaise aia- ja põllusaagi valiku kasvades hakkame värsket toorainet maksimaalselt ära kasutades tegema rohkem päeva ja nädala eripakkumisi.

 

Mart Tomson
Tegevjuht, partner
Restoran Pegasus

1. Pegasus on tänaseks olnud avatud poolteist aastat ja esimesel aastal polnud oma käekäiku millegagi võrrelda. Kui võtta arvesse eelmise aasta lõpp ja tänavu algus, siis nuriseda põhjust pole. Iga päevaga lisandub turule uusi inimesi, kes soovivad restoranis käimist asetada võrdsale või tähtsamale positsioonile teiste meelelahutuste kõrval oma elus.

2. Pegasuse klientuur jaguneb päris võrdväärselt eestlaste, venelaste, kohalike välismaalaste ja turistide vahel. Kindlasti on meil kujunenud grupp püsikliente, kes eelistavad meie poolt pakutavat ning seega külastavad nad meid üsna tihti.

3. Reisinud, moodsatele ja toidukultuurist huvitunud eestlastele meeldib moodne maailmaköök, kus nagu Pegasuses pakutakse klassikalise ja eri rahvusköökide maitsenüanssidega põimitud roogasid. Väga suurt rolli omab toorainete päritolu ja kvaliteet ning kindlasti see kui osavalt on roog nendest valmistatud. Üldine suund on ikkagi kergemate toitude suunas, aga samas roa maitseomadused ei tohi selle puhul kannatada. Siin mängib rolli peakoka aastakümnete pikkune kogemus.

4. Konkurents tiheneb iga päevaga, kuna tuleb pidevalt juurde uusi restorane ja baare. Seda võib võtta kui turgu parandava ravimina, head lähevad aina paremaks ja need, kes loorberitele puhkama jäävad, jäävad maha.

5. Käesoleval aastal värskendame oma menüüvalikut nagu kombeks 5-6 korda. Meie peakokal Michael Bhoolal on plaanis pakkuda eesoleval hooajal uusi ja huvitavaid roogasid. Täiustame aprilli lõpuks pisut Pegasuse kolmandat korrust, muutes osa ruumist hubaseks pehme mööbliga Lounge'iks. Ühtlasi muretsesime ka samale korrusele, kust avaneb suurepärane vaade vanalinnale, monteeritava laua maksimumpikkusega 6 m. See sobib ideaalselt privaatsete hommiku-, lõuna- ja õhtusöökide, seminaride jms. korraldamiseks ning pärast ametlikku osa saab tunda end vabamalt teisel pool ruumi Lounge'is. Terrassile paigaldame maikuus mobiilse klaasseina, mis kaitseb vihma ja tuule eest ning annab võimaluse nautida jooke ja sööke varakevadest hilissügiseni.

 

Reet Reimets
Direktor
Restoran Cathedral

1. Sügis-talvist perioodi planeerisime edukamaks, kuid tunda andsid Ameerika septembrikuu sündmused. Paljud grupid tühistasid oma tellimused. Detsembrikuud oleks aga soovinud kaks korda pikemaks ja meie saali kaks korda suuremaks, sest jõulu- ja aastalõpupidustusi tuli korraldada palju.

2. Meie peamisteks klientideks on välismaalased, kes alustavad tutvumist Tallinna vanalinnaga Toompealt. Cathedrali akendest avaneb klientidele suurepärane vaade Toompea lossile ja Aleksander Nevski katedraalile. Praegusel hetkel on Toompea elanikega hõredalt asustatud, kuid tänu vilkale renoveerimistööle loodame alalisi elanikke ja potentsiaalseid püsikliente juurde saada.

Tahaks ise ka enam eestimaalasi meie restoranis teenindada. Hetkel ületab kurikuulus miljoni-käimla vaadatavuselt eestimaalaste hulgas kõik siinsed kultuuriväärtused, kuid loodetavasti on see huvi mööduv ja inimesed keskenduvad tõeliste kultuuriväärtuste nautimisele, mida Toompea kindlasti pakub.

3. Meie prantsuse-vene köögiga restoranis eelistab eesti klientuur eesti köögile ebatraditsionaalseid toite, mis pakuvad avastamisrõõme - road kalast ja mereandidest (Hiidlest mädarõika ja võikastmega, Homaar a la Cathedral), linnu- ja liharoogadest eelistatakse parti ja lammast. Proovida soovitakse ka konnakoibi konjakikastmega ja sinimerekarpe vahuveinikastmes, kiitvaid hinnanguid on saanud meie vene kööki esindavad borš ja pliinid. Oleme püüdnud kliendile pakkuda hea valiku magustoite..

4. Konkurents on väga tihe. Hindan selliseid tegijaid, kes on aastaid turul olnud, kes on püsima jäänud, kellel on oma kindel suund ja eripära.

5. Suveks tahame avada terrassi hea vaatega Nevski katedraalile ja Toompea lossile. Meeldiv on, et vanemad tulevad meile (ka õhtuti) koos lastega, seepärast on meil nüüd ka lastemenüü. Enam tahaks teha klientidele eripakkumisi. Täiustamisel on meie kodulehekülg www.cathedral.ee..