Estonian Air koduturu suhtes optimistlik

Estonian Air peatab alates 26. märtsist suvehooajaks kõik lennud Helsingisse. Kuna tegemist on esmakordse Helsingi "vahelejätmisega" Estonian Airi ajaloos, siis palus EsTraveller teemat kommenteerida Toomas Leisil, Estonian Airi asepresidendil:

Suvine reisija eelistab kiirlaeva
Need kliendid, kes reisivad ainult Helsingisse või Tallinnasse, eelistavad pigem kiirlaeva või katamaraani. Kui 10 aastat tagasi sõitis Tallinna ja Helsingi vahel ainult mootorlaev Georg Ots, siis sellel aastal on moodsate ja hea teenindusega kiirlaevade ning katamaraanide reise praktiliselt iga tund. Kiirlaevad sõidavad kesklinnast kesklinna ning reisi kogupikkus on sama või isegi lühem kui lennukiga lennates. Kui arvestada lennule registreerimise ja Vantaa lennuväljalt kesklinna sõitmiseks kuluv aeg, siis eelistabki klient laevasõitu.

Teenuse omahinnas suured vahed
Kulude tase on laevafirmal märkimisväärselt madalam kui lennufirmal. Kui laevapileti võib osta juba paarisaja krooni eest, siis ainuüksi lennujaamamaks Tallinnas on 155 krooni. Taolises olukorras ei saa me Helsingi lende suvisel perioodil kasumis hoida. Olukord meenutab mõneti Malmö ja Kopenhaageni vahelist liiklust, kus kaasaegne meretransport kiirlaevade näol tõrjus lennutranspordi nii lühikeselt liinilt praktiliselt välja. Ka meie näeme tendentsi, kus linnast-linna reisijad valivad pigem laeva. Estonian Airi transiitreisijaid teenindame ka täna põhiliselt läbi Kopenhaageni, Stockholmi ja Frankfurdi.

Liinid koonduvad, lennusagedus tõuseb
Teine oluline muutus alates suvisest lennuplaanist on regulaarlendude teenindamine nelja lennukiga senise viie asemel. 1999. aastal oli Eesti lennundusturg esmakordselt langev ja praeguse turu olukorras ei vaja Estonian Air viit lennukit. Nii jääb alates suvehooajast käiku kaks Boeing 737-500 ja kaks Fokker 50 lennukit. Sellest tulenevalt teenindame Hamburgi ja Moskva liine alates suvisest perioodist Fokker 50 lennukitega. Hea uudis on, et Moskvasse hakkame senise kolme korra asemel lendama neli korda nädalas.

Lennukipark paraneb
Madalseisus oleva turu tingimustes on Estonian Airi eesmärk kontsentreeruda olemasolevatele liinidele, muuta paremaks teenindust ja tooteid ning planeerida lähimate aastate tegevust. Oleme teinud otsuse vahetada 2001. aastal Fokker 50 lennukid ümber 50-kohaliste moodsate ja kiirete reaktiivlennukite vastu. See lubab meil tihendada lendude arvu ning avada ka uusi liine. Kui turg jälle kasvama hakkab, võib meie analüüside põhjal olla lähiaastatel potentsiaali otselendude avamiseks Brüsselisse, Pariisi ja Milaanosse.

Estonian Airi asepresidendi Toomas Leisi arvamusi vahendas meile Estonian Airi pressiesindaja Raimond Made.


Allikas: Estonian Air

 

Rail Europe: rongi-piletid ja mitte ainult

Estravel pakub oma klientidele Lääne-Euroopa raudteeteenuseid koostöös Kopenhaagenis asuva firmaga Rail Europe. Hiljuti viibisid firma esindajad Chris Christensen ja Trevor Smith Tallinnas, et läbi viia täiendkoolitus peaagendi Estraveli ja paljude allagentide jaoks. Estraveli müügijuht Kadri Liiksaar kasutas juhust ja tegi EsTravelleri jaoks nendega intervjuu.

Kas Briti ja Prantsuse raudtee algab Kopenhaagenist?
Teatud mõttes küll. Teeninduskeskus Rail Europe paikneb küll Kopenhaagenis, kuid pakub Suurbritannia raudtee Britrail ja Prantsusmaa riigiraudtee SNCF soodusteenuseid Põhja- ja Baltimaade reisibüroodele edasimüügiks nende klientidele. Jaemüügiga me ei tegele. Meie hinnad on tihti odavamad, kui kohapeal kehtivad, kuid soodustusi võivad kliendid kasutada ainult juhul, kui nad ostavad oma piletid reisibüroo kaudu ja kohaliku valuuta eest.

British Railil on hästi lai toote-valik. Miks näiteks Britraili passi ja London Travelcardi peaks ette ostma?
Britrailil on tõepoolest tooteid igale maitsele. Britrail Pass on populaarne ja mugav viis Suurbritanniaga tutvumiseks: sõida, kuhu tahad, peatu, palju tahad. Eestis müüdav pilet on paindlikum ja vähemate piirangutega kui Suurbritannias pakutav. Passe on kolme liiki - Britrail Pass 4, 8, 15 või 22 järjestikuseks päevaks või terveks kuuks; Flexipass, mis võimaldab suuremat paindlikkust ja valikut suvalise 3, 4, 8 või 15 päeva vahel 2 kuu jooksul; Kagupass 3, 4 või 7 päevaks Londoni, ülikoolilinnade Oxfordi ja Cambridge’i ning Inglismaa kagurannikuga tutvumiseks. Ðotimaal võib seigelda piletiga Freedom of Scotland Pass, mis lisaks rongile kehtib bussis ja praamil 4, 8 või 12 päeva. Ka lihtsalt ühest punktist teise sõiduks tasub pilet reisibüroost ette osta. See säästab raha ja aega.

Mida pakute neile, kes Londonist kaugemale ei sõida?
Alustame sellest, et lennujaamarongi piletid on arukas Eestist ette osta. Saadaval on piletid kesklinna sõiduks Londoni kolmest lennujaamast - Heathrow, Gatwick ja Stansted. Näiteks Gatwick Express väljub iga 15 minuti järel ja kesklinna jõuab juba umbes 25 minutiga. London Travel Card lubab piiramatult sõita bussis ja metroos. Valikuid on kaks - kas kesklinnatsoonid 1 ja 2, kus asuvad tähtsamad huviväärsused ja hotellirajoonid, või kõik tsoonid. Kumbagi müüakse 3, 4 või 7 päevaks ning nad pakuvad hinnasoodustusi muuseumides ja huvipaikades (sh. Madame Tussaud’ vahakujude muuseum, Tower, Planet Hollywood ja paljud-paljud teised).

Analoogseid tooteid saab ka mandri-Euroopasse?
Seda küll, reisida tasub mõlemal pool Inglise Kanalit (La Manche’i). Eurostar on 21.sajandi rong, kõrgtehnoloogia ja tippdisain tagavad mugava ja nauditava sõidu. Möödunud aastal kasutas seda 7,05 miljonit reisijat. Kohati 300 km tunnis kihutav tunnelirong on tõsine konkurent lennufirmadele. 18 rongi päevas Londonist Pariisi ja 11 rongi Brüsselisse on praegu hõlpsaim ja mugavaim viis kesklinnast kesklinna jõudmiseks. Eurostaris on kolm teenindusklassi. Ärireisijatele mõeldud First Premium (ainult London-Pariis) pakub tippteenindust ja -mugavust: avarad reguleeritava seljatoega istmed, tasuta taksotransfeer, väljumiseelne Eurolounge, tasuta 3-käiguline veiniga söök, ajalehed, sülearvuti ja mobiiltelefoni piiramatu kasutamine. Sööke ja eraldi ootesaali sisaldab ka esimene klass, tavalises Standard Plus klassis on sööki-jooki võimalik teeninduskärult osta. Eurostar pakub mitmesuguseid soodushindu (noored, pensionärid, nädalalõpureisijad, samapäevareisijad) ning lühike sõiduaeg võimaldab ühepäevareise naasmisega õhtuks koju.

Kas Kanalitunnel on ikka piisavalt ohutu?
Ohutusreeglid on äärmiselt karmid, kuna peavad rahuldama kolme riigi - Suurbritannia, Prantsusmaa ja Belgia ametivõime. Ainsaks juhtumiks rohkem kui viie aasta jooksul oli vagunile laaditud veoki süttimine tunnelisse sisenemisel. Kuid ka siis polnud ohvreid ja kõik evakueeriti ohutult. Vee all on tegelikult kolm tunnelit - kaks rongidele ja kolmas, päästetunnel nende vahel, kuhu eelmistest pääseb iga 300 meetri järel. Ohutusprotseduurid on välja töötatud väga hoolikalt ja neid on ka hiljem pidevalt täiustatud. Ronge turvavad seirekaamerad, sprinklerid, suitsuandurid jms. Tunnelirong on märgatavalt ohutum kui igapäevane linnaliiklus.

Kes või mis on Thalys?
Thalys on Prantsusmaad, Belgiat, Hollandit ja Saksamaad hõlmav kiirraudteevõrk, mis oma hindade, tiheda sõidugraafiku ja suurepärase teenindustasemega tähendab ärimeestele efektiivset ja mugavat sõiduvõimalust. Peamisteks magistraalideks on Pariis-Brüssel-Düsseldorf-Köln ja Pariis-Brüssel-Rotterdam-Haag-Amsterdam. Puhkusereisijal võimaldab see ühendada kaks linna ühe reisiga. Näiteks Pariisist Euroopa kultuuripealinna 2000 Brüsselisse pääseb 1 tunni ja 25 minutiga, ronge on päevas 20. Kui aga oled külastamas Brüsselit, võid sealt põigata Pariisi Disneylandi. See on ainult pooleteist tunni kaugusel ja sinna pääseb otse Disney Expressiga. Loomulikult on kahe sihtkoha ühendamiseks ka mitmeid teisi võimalusi.

Milliseid tooteid veel Prantsusmaale reisijale pakute?>
Superkiirrongi TGV pileteid müüme Estraveli kaudu rohkem kui 150 sihtkohta. Üle kuu ette tellides võib saada hinnaalandust 40 % tavalistest hindadest. Seltskond kuni 5 inimest säästab teatud perioodidel kuni 25 protsenti. Mitmed rongid väljuvad otse Pariisi Charles de Gaulle’i lennujaamast, seega pole tarvidust kalli ja aegavõtva kesklinnasõidu järele. Pariisis viibimise jaoks on mõttekas varuda turistipilet Paris Visite, mis kehtib linnatranspordis 1, 2, 3 või 5 päeva jooksul. Tsoonidest võib valida kas 1-3 kesklinna jaoks või 1-5 Disneylandi ja Versaille külastamiseks. Paris Visite annab soodustusi ka muuseumipileti- ja ekskursioonihindadest.

 

Laevafirmad: turg laieneb, konkurents teravneb

Soome lahel on rahutud ajad. Hetk enne Estravelleri trükkiminekut käis läbi Soome meremeeste streigiähvardus, mis õnneks küll taandus. Hoogsalt käivitusid ja esialgu ka sumbusid spekulatsioonid sellest, mis juhtub Estline'i monopoli lõppedes. "Väike Estline seisab Viking Line'i ja Silja Line'i kahuritoru ees," kirjutas Postimees. Samas on ilmne, et veel käesoleval suvel Stockholmi liinile konkurendid ei jõua. Helsingi suunal on ülekaalukas turuliider Hansatee. Aprillis alustavad jääolude lubades liiklust kiirlaevad ning siin lööb kaardid segi Silja Line koos oma omaniku Sea Containersiga, kes toovad Tallinna ja Helsingi vahele hiiglase SuperSeaCat IV. Käivitub võitlus iga reisijahinge pärast ja ilmselt ka hinnasõda. Kiirlaevad ongi oma hindu käesolevaks aastaks märgatavalt alandanud. Uued hinnad konkureerivad teatud kellaaegadel isegi parvlaevadega. Lindaliini AS langetas ühesuunapileti hinna 260 kroonile, üle 100 krooni alla mullusest tasemest, samapalju maksavad SuperSeaCati odavaimad väljumised. Tallink alustab Expressil 295 kroonist, kuid tahab juulis-augustis 3,5 tundi kulutava parvlaevasõidu eest siiski 310 krooni. Nordic Jet Line’i ei kõiguta miski - nende ülesõiduhinnaks on endiselt 445 krooni. Estonian Air hindas oma turupositsiooni reaalselt ja astus suveks mängust välja.
Mida aga arvavad asjast laevafirmad ise?

1. Miks üks Eesti klient peaks valima just teie firma laeva?
2. Keda peate Soome lahel oma suurimaks konkurendiks?
3. Milliste uudistega lähete vastu suvele 2000?
4. Kas Soome lahel algab hinnasõda?
5. Milliseid tulemusi prognoosite oma firmale käesoleval aastal?


Viljar Jaamu
Hansatee AS, turundusdirektor

1. 10-aastase töö tulemusena pakub Tallink tasemel teenust ja teenindust ning seetõttu ei jää me kvaliteedi poolest alla ühelegi konkurendile. Kuna Tallink seilab Soome lahel kuue laevaga, siis jätab see kliendile valikuvõimaluse graafiku suhtes.

2. Meie tegevus Soome lahel on laiahaardeline ja hetkel puudub sama ühtne ja laiaulatuslik konkurent. Küll aga väiksema turuosaga laevafirmad pakuvad konkurentsi erinevates turuniššides.

3. Osalt uuenenud tooteseeriaga äriklientidele. Teised uuendused jäägu hetkel üllatuseks.

4. Tulenevalt tihedast konkurentsist on hinnatase olnud juba 2 aastat suhteliselt madal ja täiendavaid hinnalangusi praegu oodata ei ole.

5. Vaatamata tihedale konkurentsile erinevates turuniššides ootame häid tulemusi. Teeme kõik endast oleneva, et oma positsiooni hoida.


Marje Braunbrück
Estline, turundusdirektor

1. Oleme lihtsaim ja kiireim meretee Rootsi: õhtul pärast tööd laeva ja hommikuks kohal. Oleme välja töötanud erinevaid pakette Eesti turu jaoks, kusjuures me ei püüa alati olla kõige odavamad, vaid pakkuda pakette, mis sisaldavad peale kajuti ja ülesõidu ka muid teenuseid (tulekul näiteks "Lady line", kus just naistele eraldi soodustused tax-free kaupluses, presentatsioonid erinevatelt nimekatelt kosmeetikafirmadelt, lady drink, uudne ja teistest erinev showprogramm jne.). Nii rootsi laud kui a la carte restoran on esmaklassilise söögi ja hea teenindusega. Laeval on meelelahutusprogramm ja saun suure basseiniga. Rootsis pakume eestikeelset linnaekskursiooni ja spetsiaalseid kontserdipakette (oli Pavarotti, Disney on Ice, Riverdance, tulekul T.Jones ja Eurovisioon).

2. Otsene konkurent on puudunud, kaudselt on selleks Tallink, Silja Line, Viking Line. Omavaheline rebimine muutub aina tugevamaks. Kui aastaid tagasi olime me sisuliselt ainus laevafirma, kes oli orienteeritud Eesti turule, siis praeguseks leiab igast päevalehest mõne peibutava laevafirma reklaami. Meile on Eesti turg väga oluline, see moodustab reisijate koguarvust üle 40%. Kahjuks on see turg väike.

3. Uue hinnakirjaga, suviste pakkumistega. Usun, et ka arvutisüsteemi mured on selleks ajaks ajalugu. Meie jaoks on selle suve tulemused väga olulised firma edasiseks arenguks. Nii et suurte ootustega.

4. Tahaks loota, et ei alga, kuna sellest kaotavad kõik, kaudselt ka reisijad. Hooajalisi supersoodsaid pakkumisi teevad aeg-ajalt kõik ja see on ka normaalne. Pidev hindade allhoidmine rikub turgu ning on firmale majanduslikult kulukas ega mõju hästi mainele. Usun, et hinnasõjaga kaasneb rohkem kahjulikke mõjusid kui sellest võitu oleks.

5. Sel aastal tahame eelkõige püsida eelarves, s.t. ka firma plusspoolele jõudmist. Eesti poolelt reisijate arvu erilist kasvu ette ei näe, jääme 175 000 piiridesse. Põhiline kasv peab tulema rootslate pealt. Rootsist loodame saada üle 300 000 tuhande reisija, mis tähendab 20% juurdekasvu eelmise aastaga võrreldes.


Jonna Herranen
Viking Line, turundusjuht

1. Oleme juba 1990ndate aastate alguses kasutanud loosungeid “Balti mere rõõmsaim teenindus” ja “Balti mere rõõmsaim laevastik”. Tagasiside näitab, et meil on õnnestunud lubadust täita, punastel laevadel on lõbus. Oleme ka pikka aega täiustanud kvaliteeti, nii teeninduse kui varustuse osas. Tänavu meie laevad on remondis pikemalt, et võiksime paremini rahuldada klientide ootusi. Oleme uhked ka oma maine üle soodsate hindade pakkujana. Suve saabudes on tähelepanu keskpunktis lastega pered. Meie mitmed suvepaketid koostöös teiste laevafirmadega Rootsi ja mujale Euroopasse on väga populaarsed.

2. Tegutseme suhteliselt kitsal turul, mistõttu igat Soome lahel tegutsevat firmat võib vaadelda meie konkurendina.

3. Täiesti uueks tooteks on golfipakett Rootsi. Möödunud aastal alustasime pakettreisidega Gotlandile (Ojamaale), Pipi Pikksuka saarele, mida jätkame ka tänavu. Lisaks sellele pakume soodsaid autopakette Euroopasse, näiteks Taani Legolandi, Norra fjordidesse või Saksamaale.

4. Pakkumine Soome lahel tiheneb kogu aeg ja loomulikult pingestab see konkurentsi. Kõigile ei piisa tasuvust tagaval arvul reisijaid, mistõttu mõni konkurent kukub ilmselt ära. Valikule eelneb tõenäoliselt hinnasõda. Kui nüüd vaadata piletihindu, võib teatud hinnasõja märke juba täheldada.

5. Eriti pika remondi ja sellest tulenevate liikluskatkestuste tõttu saab eeloleva hooaja kogutulem olema eelmise aastaga võrreldes nõrgem.


Peep Siinmaa
Silja Line Eesti AS, juhatuse liige ja turundusjuht

1. Kui talvisel ajal - siis GTS Finnjet on Tallinn-Helsingi liini kõige suurem ja mugavam laev, mis on teistest sama liini laevadest ilmastikukindlam; Silja Serenade ja Silja Symphony Helsingi-Stockholm liinilt aga on maailma kõige luksuslikumad liinilaevad üldse. Paljudele klientidele polegi enam vaja seletada, miks valida Silja Line, sest nad on aru saanud, et Silja Line on Läänemere laevanduse vaieldamatu kvaliteediliider ja on nõus vastavalt ka maksma pisut enam kui vähem kvaliteetsete teenuste eest. Kui suvisel ajal - siis täitsa uus SuperSeaCat on Tallinn-Helsingi liini kõige uuem ja kõige suurem (100 m pikk, reisijakohti 750, sõiduautokohti 170) kiirlaev, kus reisijate käsutuses on kaks mugavat korrust. Uue laeva omapäraks on see, et ta pole ei tiibur ega katamaraan, vaid kiirlaev, millel stabiilsus eelnimetatutest suurem tänu T- kujulisele kiilule. Suvistel Helsingi-Stockholm ja Turu-Stockholm liinidel on aga peamine tähelepanu pööratud lastega reisivatele peredele; laevadel toimub lastele nii spordivõistlusi, mange, samuti on neile oma meelelahutusprogrammid. Suvine Tallinn-Rostocki liin on aga konkurentsitult kiireim moodus autoga Saksamaale ja mujale Euroopasse jõudmiseks. Tallinnast Rostocki sõidab laev vaid 20 tunniga, nädalas on kolm väljumist. Silja Line'i Saksamaal pakutavad hotellipaketid on tänu Silja suurtele mahtudele väga soodsate hindadega, kvaliteet aga ikka 4-5 tärni oma. Samuti soovitame Saksamaale-sõitjatel kindlasti ära käia ka Hannover EXPO 2000 maailmanäitusel, sest nii lähedal Eestile pole EXPO veel olnud ja vaevalt et niipea ka tuleb... Ka EXPO piletid saab Silja Line'ist soodsamalt kui kohapealt.

2. Praegu Hansatee, tulevikus ilmselt Viking Line

3. Silja SuperSeaCat!!!

4. Ei ütleks nii, pigem ütleks, et kuna pakkumine ilmselt ületab esialgu nõudluse, siis hinnad korrastuvad ja selguvad tugevamad ja nõrgemad tegijad turul...

5. Seoses uue laeva tulekuga prognoose ei avalda.


Marika Murumaa
Eckerö Line, turundusjuht

1. Meie laevapiletite hinnad on kliendisõbralikud. Oleme suunanud oma põhitähelepanu just eesti peredele. Perepakettide edukus on näidanud, et sellise toote järele on nõudmist. Kliendid on kiitnud ka meie reisilaeva Nordlandia avaraid salonge, võimalust ennast reisi ajal mugavalt tunda.

2. Eckerö Line on leidnud oma niši. Oma ühe laevaga suudame vapralt vastu seista teistele laevafirmadele.

3. Täiesti uueks tooteks suvel 2000 saab olema Heureka pakett. Jätkame ka sel suvel koostööd Linnanmäe lõbustuspargiga, kuhu meie klientidel on kupongi esitamisel tasuta sissepääs.

4. Arvan, et mingiks suuremaks hinnasõjaks ei lähe ka sel suvel. Nii üks kui teine laevafirma on teinud eriti soodsaid pakkumisi, kuid need on olnud lühiajalised ja otseselt turuseisu mõjutanud pole.

5. Käesoleval aastal loodame loomulikult klientide arvu tõusu, tahame laieneda rohkem Baltikumi poole


Enn Rohula
Lindaliini AS, juhataja

1. Meie tiiburlaevad on kiireimad ja piletihinnad odavaimad; nii Tallinna kui ka Helsingi sadamad asuvad kesklinnas; teenus Tallinna terminalist kuni sihtpunktini Helsingis kõige kiirem; kuna meie laevad mahutavad max 190 reisijat ei teki piiri ja tolli läbimisel pikki järjekordi; tihe graafik: 7 reisi päevas nii Tallinnast kui ka Helsingist; meie laevadel võib kaasa võtta lemmiklooma; laevas on soodsate hindadega Tax-free kauplus.

2. Suurim konkurent on Nordic Jet - meil on lähestikused terminalid.

3. Võrreldes 1999.a. on piletihinnad odavamad ja sõidugaafik tihedam. Eriti soodne ja mugav on kliendikaart. Business klassi hind on odavam kui 1999.a tavalise pileti hind. Meie laev on hommikul esimene võimalus Tallinnast Helsingisse sõiduks.

4. Jah. Reisijate arvu kasv kiirlaevadel praamlaevade arvelt, mis sunnib ka praamlaevade piletihindu vähendama.

5. Aastal 2000 jääme tulude-kulude osas tasakaalu.


Sigrid Tammes
Nordic Jet Line, müügijuht

1. Eelkõige hea sõidugraafiku tõttu. Kuus väljumist nii Tallinna kui ka Helsingi kesklinna sadamast annab võimaluse leida sobiv väljumis- ja saabumisaeg. Seda ka siis, kui klient reisib koos autoga. Asjaolu, et mõlemas sadamas on terminalid ainult Nordic Jet Line`i reisijate päralt, tagab kiire teeninduse nii laevale mines kui ka tulles ja on saanud meie klientidelt jätkuvalt kiidusõnu. Äriklientidele pakume laitmatut teenindust nii laevas kui Kanavaterminali Business lounge'is. Nordic Jet Line on parim valik nii ärireisijatele kui ka perega puhkajatele, kes soovivad kvaliteetset teenust mõistliku hinnaga.

2. Eesti turul eestlastele kaubamärgi poolest tuntud Tallinki ja Soome turul Silja Line`i. Muidugi ka lennufirmasid, kuid ilmselt pakume meie neile suuremat konkurentsi kui vastupidi.

3. Kui ilmataat meile vingerpussi ei mängi, alustame hooaega 1.aprillil. Võrreldes eelmise hooajaga on laienenud soodsa hinnaga hotellipakettide valik. Jätkub Tampere perepakett, mille peaaktiviteediks on Särkänniemi lõbustuspark. Kõiki kliente peaks rõõmustama mitmed uued soodustused, näiteks 50-protsendine allahindlus kuni 17a lastele või soodushind edasi-tagasi sõidu korral. Teatud soodustusi saavad kliendid ka tänu meie suhetele City Sokos Eestiga ja Soome Riikliku Raudteega. Täielikku infot saab alati meie broneerimiskeskusest tel. 6 137 000 või reisibüroodest üle Eesti.

4. Terve konkurents on alati teretulnud. Siiski läbi hinnasõja ei võida keegi. Igal ettevõtmisel on oma tasuvusepiir, millest allapoole laskudes langeb pakutava toote või teenuse kvaliteet ja kannatab lõpptarbija. Nordic Jet Line arvestab kõigi oma konkurentide hinnapoliitikaga, kuid hinnasõjaga kaasa minna ei kavatse.

5. Meie prognoosi kohaselt peaks sel hooajal kiirlaevareisijate arv kasvama 1,2 miljoni reisijani ja moodustama kogu Soome lahe laevaliiklusest üle 20%. Uue kiirlaeva liiniletulekuga sel hooajal reisijate jagunemine laevafirmade vahel kindlasti muutub. Kuna aga reisijate arv kasvab eelkõige parvlaevade arvel, siis prognoosime Nordic Jet Line`ile laevareisijaid 0,5 miljoni ringis.

Tagasi sisukorda