Stockmann: Baltimaade suurim kaubamaja on valmis

Stockmann kui sümbol
Stockmann on olnud meie põhjanaabrite juures statusesümboliks juba kaugelt üle saja aasta. 1862. aastal loodud jaekaubandusfirma on täna ühtaegu nii edukas börsifirma kui ka võimsaim kaubanduskett Soomes. Stockmannile kuulub kuus tuntud brandi, mis pea kõik oma ala turuliidriteks saanud. Need on: Stockmann (kaubamajad), Hobby Hall (postimüük), Stockmann Auto (sõiduautode maaletoomine ja müük), Sesto (selvemarketid), Seppälä (rõivakauplused) ja Akateeminen Kirjakauppa (raamatukauplused). Eestlase jaoks harjumatuna võivad tunduda Stockmanni kontserni majandusnäitajad: 1999. aasta käive 20,6 miljardit krooni ja maksueelne kasum 1,36 miljardit krooni.

Tallinnas juba seitse aastat
Kui 1993.aasta kevadel Stockmann avas oma uksed Tallinnas Viru keskuses, ei uskunud paljud projekti õnnestumisesse. Arvati, et Eesti turg pole veel valmis, et investeeringuid õigustada. Läks aga teisiti. Paindlik kohaliku turu ja kliendi vajadustega arvestamine ning nõudlusele vastav hinnatase tagas edu ning juba kolm aastat hiljem võttis Liivalaia tänaval kliente vastu Stockmanni oma kaubamaja. Avardus müügipind, kasvasid nii kaubavalik kui püsiklientide arv.

Eesti ja soome maitsed lähenevad
Viis-kuus aastat tagasi oli vahe Soome ja Eesti inimeste riietumises üsnagi märgatav. Tänaseks on maitse hakanud samastuma. “Ainult naised käivad Eestis riides naiselikumalt ja mehed ametlikumalt kui Soomes,” tõdeb Stockmanni Tallinna kaubamaja ligi kaks aastat juhtinud Pentti Korhonen. "Eesti klient on muutunud varasemast trenditeadlikumaks ja nõuab sama moodsat kaupa kui muud eurooplased", lisab ta. Kuigi Soome turistide ostureisidest jõuab osake ka Stockmanni kassasse, pole siinne Stockmann oma Helsingi sõsarale siiski tõsiseks konkurendiks. “Võibolla vaid toiduainete sortimendi osas,” arvab Tallinna Stockmanni turundusjuht Ene Andruškevitšus.

Baltimaade suurim kaubamaja
Nüüd on Tallinna Stockmannis viiel korrusel kokku 14 500 m² müügipinda. Alumisele korrusele lisandub uudisena Deli kiirtoitlustuskohvik. Teine korrus jääb suuremas osas meeste ning kolmas naiste ja laste päralt. Kodu- ja spordikaubad siirduvad neljandale, samuti elektroonika- ja muusikaosakond. Huvitavalt mitmekülgseks saab ülemine korrus. Siia mahuvad ära Seppälä kauplus, kauni väljavaatega Amica restoran, apteek, prillipood, pank ja Estraveli reisibüroo. Kas reisibüroo Stockmanni kaubamajas on esmakordne juhtum, uurime kaubamaja tegevjuhilt. “Meil on juba aastakümneid olnud reisibüroo ka Helsingi kaubamajas ja see on osutunud meie klientidele väga vajalikuks teenusevormiks,” vastab Korhonen. "Aga Suomen Matkatoimisto bürool on meie Helsingi kaubamajas muide vähem ruutmeetreid kui Estravelil siin olema saab".

Soome turg jääb väikeseks
Stockmann ei ole enam ammu ainult Soome turul tegutsev ettevõte. Nii Moskvas kui Peterburis töötavad juba aastaid Stockmanni oma kaubamajad, mis on kohaliku ostujõulise klientuuri ja välismaalaste hulgas suure populaarsuse saavutanud. Väga edukas on olnud Tallinna kaubamaja areng ja müügitulemused. Kuhu edasi? "Planeerime tulevikus laienemist Riiga", jääb Pentti Korhonen napisõnaliseks. Soovime Stockmannile edu ja õnne uute turgude vallutamisel. Stockmannis Estraveli uusim büroo

 

Stockmannis Estraveli uusim büroo

Liivalaia Estraveli lemmiktänav?
Liivalaia tänav on Estravelis alati silma paistnud erilise bürooderohkusega. Seal on asunud viimased seitse aastat Olümpia büroo (Hotell Olümpia hoones, sissekäiguga Lembitu tänava poolt), samuti viimased viis aastat Norvista büroo (Hansapanga kvartalis). Märtsi viimastel päevadel avab Estravel aga uue büroo Stockmanni kaubamaja 5.korrusel, aadressiga Liivalaia 51. Mõistagi pole selline büroode kontsentratsioon ühe tänava kilomeetripikkusel lõigul ratsionaalne ja seetõttu suletakse samal ajal kaks ülejäänud bürood Liivalaia tänaval. "Stockmanni büroo tuumiku moodustavad varem Olümpias töötanud reisikonsultandid", räägib kontori juhataja Kaire Saadi. "Meie püsiklientide teenindamises kolimine loomulikult mingeid häireid ei põhjusta. Kõik endised kontaktnumbrid jäävad tööle paralleelselt uutega ja infotehnoloogiline varustatus pigem paraneb kui halveneb", kinnitab Kaire.

Avatud ka õhtul ja nädalavahetusel
Stockmanni büroo avamisega võidavad eelkõige need kliendid, kes eelistavad vahetut suhtlemist, kuid ei saa oma kiire eluviisi tõttu normaalsel tööajal reisibüroosse tulla. "Stockmanni kaubamajas töötame me reeglina sama kaua kui kaubamajagi", räägib Kaire Saadi. "See tähendab, et teenindame kliente esmaspäevast reedeni 10-21, laupäeval kuni kaheksani ning isegi pühapäeval kuni kella kuueni õhtul. Nädalavahetustel on uude büroosse eriti oodatud kõik puhkusereisisoovidega kliendid. Siis on võimalik nii oma perega kui ka reisikonsultandiga põhjalikult oma plaane arutada ja on-line süsteemist kohtade olemasolu uurida. Näiteks Aurinkomatkat lisab just igal reedel oma süsteemi kuumad soodushinnaga kohad lähinädalateks..." lisab Kaire paljutähenduslikult.

Eesti parimad parkimisvõimalused?
Veel ühes asjas on Estraveli uus Stockmanni büroo täiesti unikaalne: asukoht kesklinnas, kuid ei mingit muret parkimisega! Klient võib oma auto jätta ükskõik millisele parkmaja korrusele, sest liftiga viiendale korrusele sõites on Estraveli büroo kõige esimene asi, mis külastajat tervitab. Stockmanni püsikliendi kaardiga on esimene tund tasuta. Ja ka järgnevate tundide hind on tühine, võrreldes kaasneva mugavusega.

Estraveli Stockmanni büroo uus üldtelefon on 6 680 444.

 

Lennujaamas kõik OK

Detsembris valmis Tallinna Lennujaama uus ja uhke reisiterminal, kuhu Põhjamaade eeskujul leiti koht ka reisibüroole. Estravel võitis vastava konkursi ülekaalukalt ja avas kontori üheaegselt reisiterminaliga 12. detsembril 1999. Pärisime kontori juhatajalt Reigo Eljaselt, kuidas kolm esimest kuud on möödunud.

Kas uue teeninduskonseptsiooni käivitamine oli raske?
Lennujaama büroo on käivitunud üllatavalt hästi. Kuigi uues ja harjumatus kohas, on personal suutnud normaalselt sisse elada, muresid nagu polekski. Meil töötab lennujaamas tugev tiim, mis koosneb kogenud ja professionaalsetest reisikonsultantidest. Teisiti pole siin võimalik, sest tihti tuleb kiirelt leida lahendused ootamatutele probleemidele ning nõu küsimiseks pole alati aega ja võimalust.

Mille poolest töö lennujaamas erineb varasemast?
Vahetult klientidega suhelda on nüüd rohkem võimalust kui varem, mil ülekaalus olid telefoni- ja mailitellimused. Lennujaama büroo on suures osas orienteeritud Estraveli lepinguliste korporatiivklientide teenindamisele, kes soovivad oma piletid kätte saada lennujaamas vahetult enne väljalendu. See on kliendile märksa mugavam, väldib tarbetut logistikat ja hoiab aega kokku. Varasemast rohkem on kohe ärategemist vajavaid toiminguid nagu mitmesugused muutused, viimase hetke tellimused, piletite kohesed printimised jms., mistõttu töö on pingelisem kui peakontoris. Loomulikult on väga teretulnud ka uksest sisse astuvad juhukliendid.

Kuidas suudate ülipikki lahtiolekuaegu tagada?
Töötame vahetustega, oleme avatud ilma puhkepäevadeta ja terve pika päeva. Ainsa reisibüroona kogu Eestis avame juba hommikul enne esimest lendu, töötades poole kuuest (sic!) hommikul kella üheksani õhtul. Tänu sellele oleme kliendi käsutuses ka siis, kui kõik teised suletud.

Millised teenused peale tavaliste piletite veel müügil on?
Kõigepealt peab toonitama, et kõike seda, mida müüakse mujal Estraveli büroodes, müüakse ka meil. Selle eest kannavad hoolt arvutivõrk ja infosüsteemid. Aga lisaks tavalistele kuuluvad meie teenuste hulka ka American Express reisitshekid ja MoneyGram rahatelegrammide saatmine ja vastuvõtt. Vastavalt kontsessioonilepingu tingimusele peame tagama lennujaama külastajatele võimaluse ka lilli osta, aga õnneks see ei sega meie põhitegevust, vaid pigem kaunistab meie bürood "õitsva” interjööriga.

Lennujaama büroo e-mail on airport.team@estravel.ee ja üldtelefon 6 058 190

 

Lühiuudised

Radisson SAS kerkib jõudsalt
25-korruseline Radisson SAS oma 103 meetriga saab Tallinna kõrgeimaks hooneks, muutes Tallinna silueti üha enam suurlinlikuks. Nurgakivi Tartu maantee nurgal Astlanda krundil asuvale hotellile pandi 17.veebruaril, mil hoonest tegelikult juba üle 10 korruse karkass valmis. Käiku läheb hotell 2001.aasta kevadeks. Hotelliprojekti maksumuseks on plaanitud üle 40 miljoni euro ehk rohkem kui 625 miljonit krooni. Vilen Künnapu ja Ain Padriku projekti järgi püstitatavasse hotelli tuleb 277 numbrituba, restoranid ja äripinnad. Samuti mahub suurhoonesse kauaoodatud tänapäevane konverentsikeskus.

Suurim kiirlaev Helsingi liinile
Aprillis toob Silja Line Tallinna ja Helsingi vahele hiiglasliku SuperSeaCat IV, mis võtab peale koguni 750 reisijat, 164 sõiduautot ja neli bussi. Seni on suurimateks kiirlaevadeks olnud Nordic Jeti üle 400 reisijakohaga katamaraanid ning Tallinki Autoexpress, kus ruumi ligi 600 reisijale. Uus laev hakkab tegema päevas neli reisi Helsingi Olympiaterminalist Tallinna ja tagasi. Ülesõit kestab poolteist tundi, hinnad sõltuvalt väljumiskellaajale 260-420 krooni. “Merekass” pole katamaraan, vaid 100 meetrit pikk ühe kerega kiirlaev, mida stabiliseerib T-kujuline kiil. Laeval on suur taxfree-kauplus, cappuccino-baar ja avar panoraambaar, kus võib ka einestada.

Helikopteriga Helsingisse?
Aprillis saab Tallinn kopteriühenduse Helsingiga. 12-kohaline Sikorsky S 76C hakkab Copterline'i nime all edasi-tagasi lendama 24 korda päevas. Kohale jõuab 18 minutiga, hinnaks 2500 krooni üks suund. Tallinnas väljub kopter Linnahalli merepoolsest küljest, Helsingis lennatakse Hernessaarde, mis paikneb samuti kesklinnas. Liini operaatoriks on Soome suurim kopterifirma Copter Action Oy ja tema samanimeline tütarfirma Eestis. Kinnitamata andmetel planeerib konkureeriv firma Helitour Oy samuti alustada regulaarseid lende Tallinna ja Helsingi vahel. Selline vaba liinikonkurents sai vôimalikuks tänu hiljutisele kokkuleppele Soome ja Eesti lennuametite vahel.

Reval Hotelligrupp liitub Olümpiaga
AS Reval Hotelligrupp liidab endaga oma sajaprotsenilise tütarfirma AS Hotell Olümpia. Reval Hotelligrupp tõi ühinemise eesmärkidena välja kreeditorite parema kaitse ning juhtimise optimeerimise ja kulude kokkuhoiu organisatsioonide liitmise tulemusel. Hotell Olümpia eelmise aasta käive auditeerimata andmetel oli 193,3 miljonit krooni ja puhaskasum 15 miljonit krooni. Hotelli käive moodustas kontserni käibest 95 ja kasum kontserni puhaskasumist 48,9 protsenti. (BNS)

Väliskülaliste arv kasvas 9%
1999.a. saabus Eestisse rekordarv väliskülastajaid - 3,18 miljonit ehk 262 tuhande võrra rohkem kui 1998.a. Neist 30% ehk 950 tuhat olid ööbimisega külastajad. Väliskülastajate saabumised kasvasid aastaga 9% ja ööbimisega külastused 15%. Enim saabus Eestisse soomlasi, nende turuosa moodustas saabumiste koguarvus 60%. Maailma Turismiorganisatsiooni (WTO) kokkuvõte möödunud turismiaastast märgib arenevate reisisihtkohtade hulgas eraldi ära just Eesti turismi kiire kasvu. Põhja-Euroopa riikidest on lisaks Eestile keskmisest rohkem kasvanud turistide saabumised Hollandisse ja Iirimaale, Lõuna-Euroopa riikidest Hispaaniasse, Kreekasse ja Küprosele.
(Turismiamet)

Finnairil uus Balti piirkonna juht
Finnairi tegevust Eestis, Lätis ja Leedus asub koordineerima Paul Nordell, kes on viimased kaheksa aastat olnud Finnairi Rootsi müügipiirkonna juht. Endine Finnairi esindaja Tallinnas Juhani Pelanne, kes oli Eesti piirkonna juht viimased kuus aastat, siirdub uuele ametikohale Ungari pealinnas Budapestis. Seal töötas Pelanne ka 15 aastat tagasi, enne siirdumist USA-sse. Finnairi jaoks on Balti turg üks tähtsamaid välisturgusid. Finnair lendab Helsingist Tallinna kuus korda päevas, Riiga ja Vilniusse kaks korda.

Kuldkaardil välispartner: Heureka
Estraveli Kuldkaart annab nüüd säästu ka välismaal: esimese välispartnerina pakub Kuldkaardiomanikele soodustusi piletihinnas Helsingi lähedal Tikkurilas asuv teaduspark Heureka, kus rohkesti huvitavat avastamist igas vanuses ränduritele. Kuni augusti lõpuni avatud näitus "Kommunikatsioon" teeb 50 töötava eksponaadi abil külastajale piltlikult ja arusaadavalt selgeks sidetehnoloogia paljud saladused. Näitus "Mina ja sina" esitleb inimkeha ja selle organite tegevust. Sünd, kasvamine, täisiga, vananemine - selgust saab kõigist eluprotsessidest.

Tagasi sisukorda