Sõltumatu uuring: Estravel kindel liider

Eesti tuntuim ja hinnatuim reisibüroo on Estravel, selgus ettearvatult möödunud aasta lõpul läbiviidud ES Turu-uuringute AS uurimuses. Uuring nimega "Äriteenus 99", mille ES Turu-uuringud korraldasid omal initsiatiivil, kaardistas erinevate äriteenuste pakkujate tuntust Tallinna ettevõtete hulgas, koos hinnangutega erinevatele firmadele ja teenuste erinevate külgede tähtsusele.

Tulemus üllatas meeldivalt
Üheks alateemaks oli "reisiteenused", mille aruandega tutvumise õigused omandas ka Estravel. Aruandest leidis kinnitust fakt, et Estravel on kindel liider, teda teadis või oli kasutanud 67% vastanutest. Teisele kohale tulnud reisibürood tundis vähemalt nime järgi 54% ja kolmandaks jäänut 51%.

Ka teenindus parem
Firmade teenindustaset hinnati 9-punktisüsteemis ning ka siin tõusis teistest esile Estravel keskmise hindega 7,92. Vahemaa teisele ja kolmandale kohale jäänud reisibüroodega oli siingi märgatav. Huvitav on märkida, et firma, kes uuringu valimist sai kõige vähem punkte (4,75), on tänaseks oma tegevuse juba lõpetanud.

Klient nõuab individuaalvajaduste arvestamist
Uuringus päriti ka seda, milliseid omadusi hinnatakse teenindavate firmade juures enim. Turismiteenuste puhul peeti kõige tähtsamaks kliendi vajaduste arvestamist. Teisele kohale tähtsuse poolest jäi reisikonsultantide asjatundlikkus ja teenindusvalmidus. Mõnevõrra üllatuslikult mainiti hinna ja kvaliteedi suhet alles kolmandal kohal tähtsuse järjekorras.

Tegijaks usaldusväärne firma
Uuringu viis läbi ES Turu-uuringute AS vastavalt rahvusvahelistele erialareeglitele ning statistikaarvutuste meetoditele. Firma omanikuks on üks Soome uuringuteturu liidritest Taloustutkimus OY, kellel on enam kui 25-aastane kogemus uuringute alal. Taloustutkimus OY-le kuuluvad ka analoogilised uuringufirmad Rootsis ja Venemaal Peterburis ning ta on osanik Läti ja Leedu uuringufirmades.

Järgmisel lehel graafikud uuringust “Äriteenus’99”.

 

Tervisekindlustus pole veel reisikindlustus

Kuidas end reisil varitsevate ootamatuste eest kaitsta, annab nõu Estraveli suurim spetsialist reisikindlustuse alal, müügikoordinaator Alja Kabanen.

Reisikindlustus on muutumas üha populaarsemaks, selle müük on aastatega kümnekordistunud. Ühelt poolt on kehtiv tervisekindlustus reeglina üheks eeltingimuseks viisade väljaandmisel ja piiriametnikel on õigus piiriületusel selle olemasolu kontrollida, teisalt on suurenenud klientide teadlikkus kindlustuse vajalikkusest ja kasulikkusest. Puhkusereisi planeerides me unistame meeldivatest elamustest, uutest muljetest, võimalusest mõnusalt sportida ja aega veeta ning planeerime sellele vastavalt oma väljaminekuid. Ootamatu haigestumine või õnnetusjuhtum võib aga lisaks muudele ebamugavustele põhjustada ka suuri rahalisi kulutusi. Reisikindlustuse peamine eesmärk ongi ootamatute ravikulude korvamine kliendile, samuti pagasikahjude ja reisi ootamatu ärajäämisega seotud kulutuste hüvitamine.

Miljon krooni kulub haiglas kiiresti
Euroopa Liitu reisides on vajalik vähemalt 500 000 tuhande kroonise kattega meditsiiniabi kindlustus. Soome, Rootsi, Läti ja Leeduga on meil küll haigekassade vaheline vältimatu esmaabi leping, kuid sellest hoolimata on arukas end kaitsta kindlustusega. Kindlustus katab vajadusel ka haigestunu tasuta kodumaale toimetamise, haigekassa kaart tagab aga vaid kohapealse vältimatu esmaabi. Kaugemate ja pikaajaliste reiside jaoks soovitan kindlasti valida 1 000 000 kroonise kattega meditsiiniabi kindlustuse.

Igaühele leidub sobiv variant
Kuid tihti tavalisest tervisekindlustusest ei piisa. Enne puhkusereisi tuleks aru pidada, milliste spordialadega plaanitakse reisil tegelda, ja oma eelistustest ka reisikonsultandile teada anda. Teatud spordialade harrastamist peetakse riskiohtlikuks ja kindlustuspoliis tuleks vormistada lisakoefitsiendiga. Riskiohtlikeks loetakse näiteks purilendu, allveeujumist ja sukeldumist, lumelauaga sõitu, sööstlaskumist, skuutrisõitu, purjetamist, jalgrattasõitu. Kui aga otsustate alles reisil olles, et tahaks näiteks proovida allveeujumist, tasuks lisakindlustus osta kohapeal või võtta ühendust oma reisikonsultandiga, kes saab teile vormistada lisalepingu olemasolevale poliisile. Ekstreemspordialadega seotud riske, näiteks benji hüpet, kindlustus ei kata.
Kroonilisi haigusi põdevad kliendid peaksid reisikonsultanti teavitama oma haigusest, sest osa kindlustusfirmadest ei kompenseeri krooniliste haiguste ägenemisega tekkivaid kulusid, mõned kindlustusfirmad aga kindlustavad kroonilist haigust põdevat klienti väikese lisatasu eest. Kliendi haigust teades võib reisikonsultant valida sobiva kindlustustoote ning tagada talle kindlusetunde ja vajadusel ka abi. Beebiootel naised peaksid enne reisile minekut arvestama tõsiasjaga, et nende seisundist tulenevaid tervisehädasid kindlustus reeglina ei kata.

Õnnetuse korral helista alati abitelefonil
Iga Eesti kindlustusfirma omab meditsiiniabi partnerit välismaal, kelle nimi ja abitelefon on kirjas Teie kindlustuspoliisil (abitelefonidel räägitakse inglise, saksa, prantsuse või vene keeles). Sellel telefonil tulekski helistada, teatada haige nimi, poliisi number, asukoht ja kontakttelefon. Abitelefonilt soovitatakse arsti, kelle poole pöörduda, või raskematel juhtudel saadetakse arst isegi hotelli. Kui olete haiglasse sattunud, tuleks eelnimetatud andmed teatada haiglale. Kui aga see skeem mingil põhjusel ei toimi, võtke ühendust oma kindlustusfirmaga Eestis või oma reisikonsultandiga.

Tervisekindlustus on vaid poolik tõde
Tegelikult on tervisekindlustus alles poolik tõde. Päris reisikindlustus on selline kindlustuspakett, milles on lisaks meditsiiniabi kindlustusele ka reisi katkemise või ärajäämise kindlustus. Kavandatud reis võib katkeda või ära jääda väga erinevatel põhjustel. Näiteks jääb inimene vahetult enne reisi haigeks või juhtub õnnetus pereliikme või reisikaaslasega. On juhtumeid, kus Tallinnast ei välju hommikune lennureis halva ilma või lennuki tehnilise rikke tõttu ja inimene ei jõua Helsingist väljuvale lennule. Kõik sellised olukorrad toovad lisaks moraalsele kahjule kaasa ka suure rahalise kahju. Näiteks puhkusepaketi annulleerimine 2 päeva enne reisi toob kliendile kaasa 100% trahvi. Kujutan ette inimese meeleolu, kes on maksnud 20 000 krooni puhkusereisi eest, kuid reisile ei jõua, sest halbade ilmastikuolude tõttu lennuk ei väljunud. Raha kaotuse vastu on kliendi ainsaks kaitsjaks õigeaegselt vormistatud reisikindlus, s.t. kindlustus peab olema vormistatud hiljemalt 72 tundi enne reisi algust.

Võta lennufirma esindajalt tõend
Lennujaamast tuleb võtta pitsatiga tõend, mis juhtunut tõestab. Kindlasti tuleks võtta esimesel võimalusel ühendust oma reisikonsultandiga, et otsida järelelendamise võimalust. Lisapiletid maksab sel juhul reeglina kindlustusfirma.
Ka haigestumise, õnnetusjuhtumi vms. põhjusel mittesõitmise korral võtke esimesel võimalusel ühendust oma reisikonsultandiga ja teavitage teda juhtunust. Ühendust tuleb võtta ka kindlustusfirmaga poliisil oleval numbril. Reisikonsultandile teatamine on vajalik selleks, et tema saaks võimalikult rohkem pileteid kahjudeta annulleerida. Kindlustusfirmale teatamine on kindlustuslepingu reeglistiku kohustuslik nõue. Haigestumise kohta võetakse arstilt tõend, vajalik on ka haiguslehe koopia. Haigustõend on üheks dokumendiks, mis on vajalik kahjujuhtumi käsitlemisel ja on kliendile kaotatud rahasummade tagasimaksmise aluseks.
Reisikindlustus katab Teie ärajäänud reisi kulud ka selliste kurbade sündmuste puhul nagu lähedaste pereliikmete (vanemad, lapsed, vanavanemad) haigus ja surm, teie varale tekitatud ootamatu kahju või isikliku autoga avariisse sattumine lennujaama või sadamasse sõidul. Kõikide nende juhtumite puhul tuleb kindlustusfirmale esitada tõestavad dokumendid (arsti tõend pereliikme haigestumise kohta, politsei tõend avarii kohta, pereliikme surmatunnistuse koopia).

Kui kaob pagas
Pagasikindlustust saab vormistada meditsiiniabi kindlustuse või reisikindlustuse juurde, eraldi seda vormistada ei saa. Pagasikindlustus on vajalik pagasi väärtuse kompenseerimiseks selle kaotsimineku puhul või kui pagas hilineb sihtkohta rohkem kui 2 tundi. Näiteks sõidate puhkusele, teie pagas aga sihtkohta ei saabu, teil pole vajaminevaid riideid ega muid tarbeesemeid. Sel juhul on kindlustatul õigus poliisil näidatud summa ulatuses vajaminevaid esmatarbekaupu osta. Kviitungid tuleb alles hoida ja nende väärtus kompenseeritakse kliendile juba Eestis. Pagasi hilinemise kohta tuleb lennujaamast dokument võtta, et juhtunut kindlustusfirmale tõestada.
Ka pagasikindlustuse puhul soovitan kallist tehnikat pagasisse mitte anda, vaid lennuki salongi kaasa võtta. Põhjuseks on see, et kindlustusfirmad ei kompenseeri elektroonikaseadmete kogumaksumust, vaid 50 % sellest, osa firmasid ei kindlusta elektroonikat üldse. Ei kompenseerita ka juveelitoodete, muusikariistade, antiikesemete maksumust. Enne kindlustuslepingule allakirjutamist tuleb alati kindlustuslepingu tingimustega tutvuda ja läbi mõelda, mida reisil vajate ja kus neid asju lennul hoiate.
Kui pagas jääb kaduma tagasilennul, tuleb pagasi mittesaabumise kohta võtta lennujaamast dokument. Üldjuhul tasub mõned päevad oodata kindlustusele kahjuavalduse esitamisega, enamasti jõuab “reisihimuline“ pagas hilinemisega lõpuks koju. Kindlustusfirmale tuleks juhtunust siiski teada anda.

Kindlustusest olulisemat investeeringut pole
Tihti olen kohanud suhtumist, et reisikindlustus on mõttetu raharaiskamine, et midagi niikuinii ei juhtu. Tean mitmeid, kes on meelt muutnud pärast esimest hädaolukorda. Õnnetus ei hüüa tulles, seda tajusin mina isegi ühel ammusel laevareisil aastaid tagasi, kui purjus kaasreisija kõiki trepilolnuid endaga kaasa rabades trepist alla kukkus. Ja minu laps terve selle hunniku alla! Tundsin meeletut hirmu lapse pärast, pealegi polnud mul kindlustust ega ka piisavalt raha, kui laps meedikute abi peaks vajama. Tookord andsin endale lubaduse mitte iialgi Eestist välja sõita ilma kindlustuseta ja olen sellest lubadusest ka kinni pidanud.
Võtan kindlustust kui omamoodi doonorlust, kus täna maksan mina kindlustusmakse selle eest midagi tagasi saamata, sest mul on õnne. Aga keegi teine hättasattunu saab meditsiiniabi või makstakse talle tagasi õnnetult ärajäänud reisi raha ja selles on osake ka minu makstud kindlustuspreemiast. Kindlustus ei aita õnnetust vältida, küll aga aitab leevendada õnnetuse tagajärgi.

 

Kuldkaardil uus manager: Ege Kangur

Kuldkaardiomanike hea tuttav Mari-Liis Rüütsalu jäi märtsist lapsepuhkusele ja tema asemel juhib Estraveli Kuldkaardi projekti nüüd Ege Kangur. Palusime tal jutustada, milliseid uudiseid on Kuldkaardil.

Meil on heameel teatada, et 2000. aasta algusest on Kuldkaardiomanikud saanud juurde mitmeid uusi prestiizhikaid sooduspartnereid.

Taas pakuvad Kuldkaardiomanikele soodustusi Esmofoni müügiesindused üle Eesti. Esmofon AS on Eesti suurimaid mobiilsete sidevahendite jae- ja hulgimüüja ning Eesti Mobiiltelefoni teenuste vahendaja alates 1995. aastast.

Tänavu aprillis oma kümnendat sünnipäeva pidav Vaal Galerii avati 1990.aastal ja on tänaseks endale kindlustanud Eesti esigalerii staatuse. Direktori Silja Kala sõnul on Galerii etendanud tähtsat osa 1990-ndate kunstinähtuste viimisel kliendini. "Galerii on huvitatud eelkõige uuest kunstist, esindatud on parimad eesti kunstnikud eri generatsioonidest. Kuid ka vanemat kunsti võib galeriis näha." Kuni 1.aprillini on väljas Pablo Picasso graafilised ja keraamilised tööd, mis valminud põhiliselt 1960-ndatel aastatel.

Leping soodustuste andmiseks oleme sõlminud ka EskoNet Arvutikoolituse OÜ-ga. EskoNet on ESKO Koolituse ja Põhjamaade suurima arvutikoolitusfirma Tieuri OY tütarfirma. Firma direktori Kalle Kivi sõnul on nende eesmärgiks pakkuda kvaliteetset ja efektiivset koolitust. Kavas olevad kursused jaotatakse kasutaja-, spetsialisti- ja väliskoolituseks. Korraldatakse ka seminare erinevatele spetsialistidele ning antakse konsultatsioone.

Oleme Kuldkaardisoodustuste osas kokkuleppele jõudnud ka esimese välispartneriga. Selleks on Helsingi lähedal Tikkurilas asuv teaduspark Heureka, kes kehtestas kaardiomanikele erihinnad. Heurekast leiavad huvitavaid teadusnähtusi esitlevaid näitusi nii vanad kui noored.

Läbirääkimised soodustuste andmise kohta käivad veel mitme huvitava ettevõttega, kuid esialgu jäägu need välja kuulutamata. Kuna igal kliendil on oma eelistused, siis alati on teretulnud Kuldkaardiomanike ettepanekud uute lepingupartnerite leidmiseks. Oma soovidest kirjutage julgesti meie mailiaadressile kuldkaart@estravel.ee.

Uuendusi on ka "vanade-tuttavate" lepingupartnerite tegevuses. Kauplustekett West Sport avas uksed vastvalminud De La Gardie kaubamaja keldrikorrusel Viru tänaval. Saadaval laias valikus kvaliteetsed sporditarbed ja -rõivad, Kuldkaardiomanik saab endiselt 7% hinnaalandust.
De La Gardie kaubamaja esimesel korrusel asub ka ABC Kinga uus esinduskauplus. Avaralt müügipinnalt leiab igaüks endale sobiva jalavarju, Kuldkaardiomanik aga 10% soodustusega.

Kõige värskema info saate alati kätte internetist aadressil
www.estravel.ee/kuldkaart.

Tagasi sisukorda