Teie küsite, Estravel vastab
line

Miks on Estraveli lennupiletitel neoonkollased kleepsud?
Tegemist on tarbijakaitsealase informatsiooniga. Hoiatuskleepse lisame soodushinnaga piletite kaanele, täishinnaga piletile me neid ei pane. Eesmärgiks on reisija informeerimine sellest, et pileti kasutustingimusi on kitsendatud.

Normaal- ehk täishinnaga lennupiletil ei ole etteostunõuet, seda võib kasutada ühe aasta vältel, kohalolekuaeg sihtpunktis ei ole piiratud, piletil olevaid kuupäevi, lennu-kompaniisid ja ka marsruuti võib vabalt muuta, lendude kuupäevi võib jätta lahtiseks, transiitlinnades võib teha peatusi, piletit võib kehtivusaja jooksul ilma trahvita tagasi müüa. Tarbija jaoks tõeline vabadus.

Seevastu soodushinna puhul ei pruugi kliendil samasuguseid õigusi olla. Reeglina, mida odavam on hind normaalhinnaga võrreldes, seda piiratumad on reisija võimalused piletit muuta või tagastada. Samuti kehtivad tõenäoliselt piirangud sihtpunktis viibimise aja suhtes. Väga odavate kampaaniahindade puhul toob igasugune muutmisvajadus kaasa olemasoleva pileti kasutuksmuutumise ja vajaduse osta uus.

Soodus- ja täishind ei ole üheselt seotud teenindusklassiga. Tavaliselt on turistiklassi (õige nimega säästuklassi) täishind hoopis kallim äriklassi soodushinnast. Näiteks normaalhind edasi-tagasi säästu-klassi lennupiletile Tallinnast New Yorki on 60 540 EEK. Samas algavad soodushinnad äriklassis 27 300st ja säästuklassis 8 200st kroonist. Seega on hinnavahed tõeliselt suured ja valdav enamus kliente eelistab odavamaid pileteid kitsendustele vaatamata.

Kõigi Estravelis müüdavate lennuhindade tingimuste kohta on olemas täielik ingliskeelne informatsioon, mille soovi korral ka kliendile välja trükime ning abistame teda tekstist arusaamisel. Igal soovijal on lepinguliste soodushindade tingimustega tutvumiseks võimalik kasutada ka internetis Estraveli kodulehe http://www.estravel.ee kaudu kättesaadavat andmebaasisüsteemi.

Miks lennujaamamaksu ei teatata koos lennuhinnaga?
Sellel on mitu põhjust. Piletile lisanduvate maksude suurus sõltub konkreetsest marsruudist, läbitavatest lennujaamadest. Samas lennuhinna tingimused võivad lubada erinevate marsruutide kasutamist.

Näiteks Eesti turul kehtivad ühised hinnad Estonian Airi, SASi, Lufthansa ja Austrian Airlinesi lendudel. Ühise hinnapoliitika raames võib kasutada nii otselende Tallinnast sihtpunkti kui ka ümberistumisega lende, kombineerides erinevaid lennujaamu. Lennupileti baashind on alati sama, kuid maksude suurus on Stockholmis, Kopenhaagenis, Frankfurdis ja Viinis erinev. Ja erinevaid võimalikke kombinatsioone on väga palju. Omakorda mõjutab maksude suurust see, kas transiitlinnades tehakse üle 24h peatusi või lennatakse sealt kohe edasi.

Olukord lihtsustub märgatavalt, kui marsruut on juba paika pandud. Saame teatada täpse ja konkreetse maksude summa selle päeva seisuga. Kui aga piletit samal päeval välja ei osteta, võib see summa siiski natuke muutuda seoses valuutakursside kõikumisega. Paljudes riikides on maksude baasvaluutaks kas USA dollar või rahvusvaluuta, mille kurss Eesti krooni suhtes ei pruugi olla stabiilne. Seepärast teatataksegi lennujaamamaksude summa orienteeruvana. Praktikas ei ole kursikõikumised siiski kuigi suured ja neid võib esineda nii reisijale soodsas kui ka ebasoodsas suunas.

Miks siis pole maks kohe automaatselt lisatud hinna sisse? Nii lennukompanii kui ka reisibüroo seisukohalt vaadates on lennujaamamaks tülikas lisakohustus, mille pealt kumbki midagi ei teeni. Maks kantakse ilma vahendustasuta ja täies ulatuses üle maksu kehtestanud riiklikule institutsioonile. Seega on arvelduslikult lihtsam lennujaamamaksu piletihinnast eraldi käsitleda. Ka Eesti turul kasutatavad broneerimissüsteemid on tehniliselt lahendatud nii, et maksu suurus arvestatakse iga kord eraldi ja antaks baashinnast eraldi. Mõnes riigis, sh Soomes, nõuab seadusandlus, et tarbijale näidataks meediareklaamis lennuhind alati koos kõigi lisanduvate maksudega. Eestis see käesoleval hetkel nii ei ole.