Teie küsite, Estravel vastab
![line](images/hrule.GIF)
Miks on Estraveli lennupiletitel neoonkollased kleepsud?
Tegemist on tarbijakaitsealase informatsiooniga. Hoiatuskleepse lisame
soodushinnaga piletite kaanele, täishinnaga piletile me neid ei pane.
Eesmärgiks on reisija informeerimine sellest, et pileti kasutustingimusi
on kitsendatud.
Normaal- ehk täishinnaga lennupiletil ei ole etteostunõuet, seda võib
kasutada ühe aasta vältel, kohalolekuaeg sihtpunktis ei ole piiratud,
piletil olevaid kuupäevi, lennu-kompaniisid ja ka marsruuti võib vabalt
muuta, lendude kuupäevi võib jätta lahtiseks, transiitlinnades võib teha
peatusi, piletit võib kehtivusaja jooksul ilma trahvita tagasi müüa. Tarbija
jaoks tõeline vabadus.
Seevastu soodushinna puhul ei pruugi kliendil samasuguseid õigusi olla.
Reeglina, mida odavam on hind normaalhinnaga võrreldes, seda piiratumad
on reisija võimalused piletit muuta või tagastada. Samuti kehtivad tõenäoliselt
piirangud sihtpunktis viibimise aja suhtes. Väga odavate kampaaniahindade
puhul toob igasugune muutmisvajadus kaasa olemasoleva pileti kasutuksmuutumise
ja vajaduse osta uus.
Soodus- ja täishind ei ole üheselt seotud teenindusklassiga. Tavaliselt
on turistiklassi (õige nimega säästuklassi) täishind hoopis kallim äriklassi
soodushinnast. Näiteks normaalhind edasi-tagasi säästu-klassi lennupiletile
Tallinnast New Yorki on 60 540 EEK. Samas algavad soodushinnad äriklassis
27 300st ja säästuklassis 8 200st kroonist. Seega on hinnavahed tõeliselt
suured ja valdav enamus kliente eelistab odavamaid pileteid kitsendustele
vaatamata.
Kõigi Estravelis müüdavate lennuhindade tingimuste kohta on olemas täielik
ingliskeelne informatsioon, mille soovi korral ka kliendile välja trükime
ning abistame teda tekstist arusaamisel. Igal soovijal on lepinguliste
soodushindade tingimustega tutvumiseks võimalik kasutada ka internetis
Estraveli kodulehe http://www.estravel.ee
kaudu kättesaadavat andmebaasisüsteemi.
Miks lennujaamamaksu ei teatata koos lennuhinnaga?
Sellel on mitu põhjust. Piletile lisanduvate maksude suurus sõltub konkreetsest
marsruudist, läbitavatest lennujaamadest. Samas lennuhinna tingimused
võivad lubada erinevate marsruutide kasutamist.
Näiteks Eesti turul kehtivad ühised hinnad Estonian Airi, SASi, Lufthansa
ja Austrian Airlinesi lendudel. Ühise hinnapoliitika raames võib kasutada
nii otselende Tallinnast sihtpunkti kui ka ümberistumisega lende, kombineerides
erinevaid lennujaamu. Lennupileti baashind on alati sama, kuid maksude
suurus on Stockholmis, Kopenhaagenis, Frankfurdis ja Viinis erinev. Ja
erinevaid võimalikke kombinatsioone on väga palju. Omakorda mõjutab maksude
suurust see, kas transiitlinnades tehakse üle 24h peatusi või lennatakse
sealt kohe edasi.
Olukord lihtsustub märgatavalt, kui marsruut on juba paika pandud. Saame
teatada täpse ja konkreetse maksude summa selle päeva seisuga. Kui aga
piletit samal päeval välja ei osteta, võib see summa siiski natuke muutuda
seoses valuutakursside kõikumisega. Paljudes riikides on maksude baasvaluutaks
kas USA dollar või rahvusvaluuta, mille kurss Eesti krooni suhtes ei pruugi
olla stabiilne. Seepärast teatataksegi lennujaamamaksude summa orienteeruvana.
Praktikas ei ole kursikõikumised siiski kuigi suured ja neid võib esineda
nii reisijale soodsas kui ka ebasoodsas suunas.
Miks siis pole maks kohe automaatselt lisatud hinna sisse? Nii lennukompanii
kui ka reisibüroo seisukohalt vaadates on lennujaamamaks tülikas lisakohustus,
mille pealt kumbki midagi ei teeni. Maks kantakse ilma vahendustasuta
ja täies ulatuses üle maksu kehtestanud riiklikule institutsioonile. Seega
on arvelduslikult lihtsam lennujaamamaksu piletihinnast eraldi käsitleda.
Ka Eesti turul kasutatavad broneerimissüsteemid on tehniliselt lahendatud
nii, et maksu suurus arvestatakse iga kord eraldi ja antaks baashinnast
eraldi. Mõnes riigis, sh Soomes, nõuab seadusandlus, et tarbijale näidataks
meediareklaamis lennuhind alati koos kõigi lisanduvate maksudega. Eestis
see käesoleval hetkel nii ei ole.
|