Küsitlus: Estravel ja tema bürood
line

1. Milline on sinu büroo põhiline sihtgrupp?

2. Millised on kolm enimmüüdud teenust/toodet sinu büroos?

3. Kirjelda selle aasta kõige suuremat tellimust?

4. Mis eristab sinu bürood teistest Estraveli büroodest?

Merike Hallik
asepresident

1. Estraveli peamajas, Suur-Karja 15, asuvad äriklienditeenindus- ja klienditeenindusosakonnad, kokku erinevatest tööülesannetest lähtuvalt viis osakonda. Äriklienditeenindusega tegeleb neist kaks ja nende teenindada on suur osa meie lepingulistest firmaklientidest. Klienditeenindusosakond jaguneb kolmeks ja siin on sihtgruppide selge eristamine raske. Vene osakond teenindab peamiselt venekeelset klientuuri, nii äri- kui ka puhkusereiside ostjaid. Puhkusereiside osakonnas teenindatakse valdavalt kliente, kes soovivad osta pakett- või individuaalreise seoses puhkusega. Amex osakonnas teenindatakse kõiki uksest sisseastuvaid ja büroosse helistavaid kliente. Nii eestimaalasi kui ka välismaalasi. Siin toimub ka valuutavahetus, Amex reisitshekkide müük ja Moneygrammi saatmine.

2. Nagu terve Estraveli kogumüügistki, moodustab lennupiletite müük ka peamaja müügist enam kui 60%. See on tingitud eelkõige äriklienditeenindusosakondade töö eripärast. Ülejäänud suuremad müügiartiklid on pakettreiside müük (15%), hotellimajutuse müük (11%) ja laevapiletite müük (8%).

3. Suurimad tellimused nii töömahu kui ka kogusumma poolest on kindlasti grupid, mille müük Estravelis on pidevalt kasvamas. Tegemist on meie klientide poolt organiseeritud gruppidega, kellele soovitakse nii transporti, majutust kui ka konverentsi- ja ekskursioonilist teenindust mõnes välisriigis. Taolistele gruppidele reisidokumentide korraldamine on tihti tavarutiinist erinev ja seotud rangete reeglitega. Reisikonsultant peab grupile programmi tavalisest rohkem ise loovalt mõtlema ja ka reisi tellijaga tihedat koostööd tegema. Grupireiside mahu kasvamisel on võimalik, et avame veel ühe osakonna - grupiosakonna.

Individuaalreisijate suurimad tellimused on tavaliselt seotud pikemate puhkusereisidega eksootilistesse maadesse, kus lisaks lennupiletitele ostetakse reisibüroo kaudu ette ka kohapealsed majutused ja osavõtuõigused erinevatest üritustest (ekskursioonid, kontserdid, festivalid jne.). Suuremahuliste tellimuste hulka kuuluvad ka kruiisid ja täisteenindusega reisipaketid nagu näiteks ümbermaailmareisid.

4. Kindlasti eristab peamaja teistest Estraveli büroodest suurus ja töötajate arv. Kui keskmine osakonna töötajate arv on 6-7, siis peamaja 5 osakonnas on kokku 35 otseselt reisimüügiga tegelevat inimest. Peamajast saab osta absoluutselt kõiki reisiteenuseid, mida Estravel oma klientidele pakub. Lisaks saab siin ka valuutat vahetada ja moneygrammi saata.

Sirje Volmre
Estraveli Tartu büroo

1. Estravel-Tartu sihtgrupiks on kõik Lõuna-Eesti piirkonna kliendid. Klientide seast võiks esile tuua Lõuna-Eesti suurima kliendina Tartu Ülikooli koos oma allasutustega. Aga samuti moodustavad väga olulise grupi Tartu ja Lõuna-Eesti firmad ehk nn ärikliendid. See tähendab, et kõige sagedamini koostame konverentsi- ja ärireisipakette. Lisaks täidame Lõuna- ja Kesk-Eesti agentide (väiksemate reisibüroode) tellimusi. Oluline on ka piirkonna eraklientide teenindamine meie uues walk-in büroos Vallikraavi tänaval Tartus. Ja täiendavalt oma igapäevasele regionaalsele suunitlusele teenindame Põhja-Eesti kliente, kasutades Estraveli ühiseid elektroonilisi kanaleid.

2. Kolm enimmüüdud teenust Tartus on ülekaalukalt lennukipiletid, millele järgnevad hotellimajutus välismaal ja puhkusepaketid, samuti laevapiletid. Lisaks nendele pakume muidugi kõiki reisil vajalikke teenuseid alates viisadest kuni reisitshekkideni. Tartu piirkond on väga internetisõbralik ja paljud meie kliendid kasutavad Estraveli internetiteenuseid - koduleheküljel www.estravel.ee olevaid põhjalikke lennu- ja laevapiletite ning hotellide andmebaase.

3. Estravel-Tartu selle aasta kõige suurem tellimus tuli meile hoopis Saksamaalt. Tellimuse kogumaksumus ületas pool miljonit Eesti krooni. Selle suure tellimuse tõi meile üks väga huvitav professor - sakslasest estofiil, kellel me aitasime organiseerida mitmekümnele saksa turistile Baltikumi reisi. Klient kasutas Estraveli reisiteenuseid juba alates Saksamaalt, tellides kõik reisiteenused meilt, sh. Ka lennupiletid Saksamaalt Eestisse.

4. Estravel-Tartu on Estraveli suurim regionaalsel printsiibil tegutsev reisibüroo. Meil on viisteist töötajat, suurim teeninduspiirkond, kõige uuemad ruumid, kõige stabiilsem töötajaskond. Üks oluline erinevus on ka see, et lisaks tavalisele reisiteenuste pakkumisele, osutame andmeoperaatoriteenust kogu Estravelile ning emafirmale Soomes.

 

Helle Kivikangur
Estraveli Pärnu büroo

1. Suurem osa meie klientidest on ärireisidega seotud, siis järgnevad puhkusereiside tellijad. Püüame olla piisavalt soodne ja kättesaadav ka "tagasihoidlikule reisijale", kes soovib meilt vaid soodsaid laeva- või lennupileteid. Suure osa klientuurist moodustavad nõudlikumad kliendid, kelle jaoks oleme valmis kokku panema ka ebastandardseid reisipakette vastavalt soovile.

2. Võrreldes eelmise aasta esimese kuue kuuga on meie müük suurenenud kolmandiku võrra. Esikohal on lennupiletite müük, mis moodustab 60% kogu mahust. Järgneb laevapiletite müük 17% ja puhkepakettide müük, mis on 10%. Ei saa märkimata jätta, et on suurenenud hotellide tellimine ja Soome rongipiletite müük - viimane üle 10 korra.

3. Veel tänasel päeval ei raatsi meie eraisikust klient reeglina kulutada palju raha reisimisele. Ta soovib saada reisiteenust võimalikult odavalt ja seda enamasti soodusperioodidel (v.a. suvel). Seetõttu ongi meie suurimateks tellimusteks jäänud grupireisid. Viimane selletaoline tellimus tehti märtsikuus, kus kogusumma ulatus 300 000 krooni piirimaile.

4. Meie büroos on vaid 6 töötajat, neist 4 väga tublit reiskonsultanti - Pille ja Leelia, kelle õlul on põhiline müügitöö; Riina ja Margit on tihedalt seotud vastuste kirjutamisega kõigile, kes on oma soovid ja päringud saatnud interneti kaudu. Pärnu büroo teenindab suure enamus i-kontori kaudu tehtud tellimustest, klient aga saab reisidokumendid kätte talle sobivast Estraveli büroost üle Eesti ja soovi korral toimetatakse need kliendile kohale kulleriga. Ka asub meie büroos juba kolmandat aastat osake kuldkaardiosakonnast - Pärnus lahendatakse boonuspunktidega seotud küsimused ning teostatakse punktide ringikonteerimisi.

Sel kevadel lisandus meie büroo ülesannete hulka ka broneerimissüsteemi Webmarine haldamine. Webmarine on laevapiletite broneerimissüsteem, mis võimaldab osta pilet kõikidele Tallinn-Helsingi vahel liiklevatele laevadele, tellimuse eest koheselt Ühispanga või Hansapanga internetipanga kaudu tasuda ning pilet oma printerist välja trükkida. Seda meeldivat kohustust jagame sõbralikult Tartu bürooga.

 

Kaire Saadi
Estraveli Stockmanni büroo

1. Stockmanni büroo põhiklientuuri moodustavad ärikliendid, samas käib meil ka väga palju eraisikuid, kas siis lennuki- või laevapileteid tellimas või puhkusepakette broneerimas.

2. Sellel aastal nagu ka varasematel on jätkuvalt kõige enam müüdum teenus lennupiletid, järgnevad erinevad puhkusepaketid ning peaaegu võrdses mahus müüme nii hotellimajutust kui ka laevapileteid. Lennupiletid hõlmavad meie kogumüügist 64%, puhkusepaketid 20%, hotellid ja laevapiletid mõlemad 7%.

3. Stockmanni büroo kõige suurema tellimuse vormistas Anu Rebane. Tegemist oli grupi ümbermaailmareisiga, mille maksumus ulatus peaaegu 1,5 miljoni kroonini. Reisi käigus külastasid kliendid selliseid eksootilisi kohti nagu Guatemala, Tshiili, Lihavõttesaared, Tahiti, Austraalia. Kuuldavasti jäädi nähtu ja kuulduga vägagi rahule. Eriliselt põnevateks kohtadeks pidasid kliendid just Lihavõttesaari ja Austraalia kuulsaid korallriffe.

4. Meie bürood eristab teistest Estraveli büroodest vast see, et me ei toota ainult ühe kindla kliendigrupi jaoks, vaid teenindame kliente nii-öelda seinast seina, müües nii äri- kui puhkusereise. Teine erinevus on meie pikk lahtiolekuaeg: meist veel kauem töötab ainult Estraveli lennujaama büroo. Tööpäevadel oleme avatud 9-20, laupäeval 10-18 ja pühapäeval 10-16. Seega saame kliente aidata ka väljaspool tavapärast tööaega. Kolmas erinevus on meie hea asukoht, Stockmannis käies saab klient ühest kohast korraga kätte palju erinevaid teenuseid ja lisaks on siia mugav pääseda ka autoga. Neljas meie erinevus on see, et Stockmanni püsikliendid saavad ainult meie büroos teenustasudest soodustusi samal määral nagu Estraveli kuldkaardi omanikud.

Reigo Eljas
Estraveli Lennujaama büroo

1. Lennujaamabüroo põhiline sihtgrupp on Estraveli korporatiivkliendid, kuid omaks on võtnud meid ka paljud eraisikud, kes kasutavad meie asukoha eeliseid võrreldes vanalinnaga, kus parkimine kipub sageli probleemiks olema. Samuti kasutavad meie teenuseid lennujaama läheduses paiknevad firmad. Kui vaadate klientide jagunemist protsentides, siis 60 % klientidest on lepingulised, 20 % eraisikud ja 20 % muud firmad ja äriühingud.

2. Nagu ka meie asukoht seda eeldab, on meie enimmüüdud teenus lennukipiletid, mis moodustavad meie müügist umbes 80 %. Sellele järgnevad hotellimajutus ja laevapiletid. Lennujaamas vormistatakse ka palju reisikindlustusi, mis annab märku sellest, et kliendid on väga huvitatud sellest, et oma reis muretult mööda saata. Loomulikult pakume me klientidele kõiki Estravelis müüdavaid teenuseid, sealhulgas rongipileteid, autorenti jne. Lennujaamas on võimalik vormistada ka Moneygram kiirrahaülekande teenust.

3. Suuri tellimusi on meil olnud mitmeid, oleme korraldanud firmadele ja asutustele koolitusreise, õppereise ja konverentse väljaspool Eestit. Suurimaks saab kindlasti lugeda käesoleval aastal korraldatud konverentsireisi Pariisi. Suuri tellimusi on olnud ka eraisikute seas, nagu näiteks Concorde'i piletite müük. Neid pileteid on Eestis müüdud väga vähe, kokku saab lugeda ühe käe sõrmede peal. Hetkel küll Concorde ei lenda, aga loodame peagi neid jälle müüma hakata.

4. Peamiseks erinevuseks ja kindlasti ka eeliseks saab lugeda meie asukohta, mis annab meile võimaluse lahendada klientide kõige kiiremaid ja äkilisemaid reisisoove. Erinevus seisneb ka kindlasti selles, et lennujaamabüroo on avatud seitse päeva nädalas ja iga ilmaga, varahommikust kuni hilisõhtuni. Kolmandaks tooks välja Business Centre’i, mis kindlasti eristab meid teistest Estraveli büroodest. Ning uudisena esindab Estravel alates 03 juulist lennujaamas Poola lennukompaniid LOT, kellel esindus lennujaamas seniajani puudus.