Küsitlus: Estravel ja tema bürood
![line](images/hrule.GIF)
1.
Milline on sinu büroo põhiline sihtgrupp?
2. Millised on kolm enimmüüdud teenust/toodet sinu büroos?
3. Kirjelda selle aasta kõige suuremat tellimust?
4. Mis eristab sinu bürood teistest Estraveli büroodest?
Merike
Hallik
asepresident
1. Estraveli peamajas, Suur-Karja 15, asuvad äriklienditeenindus-
ja klienditeenindusosakonnad, kokku erinevatest tööülesannetest
lähtuvalt viis osakonda. Äriklienditeenindusega tegeleb neist
kaks ja nende teenindada on suur osa meie lepingulistest firmaklientidest.
Klienditeenindusosakond jaguneb kolmeks ja siin on sihtgruppide selge
eristamine raske. Vene osakond teenindab peamiselt venekeelset klientuuri,
nii äri- kui ka puhkusereiside ostjaid. Puhkusereiside osakonnas
teenindatakse valdavalt kliente, kes soovivad osta pakett- või
individuaalreise seoses puhkusega. Amex osakonnas teenindatakse kõiki
uksest sisseastuvaid ja büroosse helistavaid kliente. Nii eestimaalasi
kui ka välismaalasi. Siin toimub ka valuutavahetus, Amex reisitshekkide
müük ja Moneygrammi saatmine.
2. Nagu terve Estraveli kogumüügistki, moodustab lennupiletite
müük ka peamaja müügist enam kui 60%. See on tingitud
eelkõige äriklienditeenindusosakondade töö eripärast.
Ülejäänud suuremad müügiartiklid on pakettreiside
müük (15%), hotellimajutuse müük (11%) ja laevapiletite
müük (8%).
3. Suurimad tellimused nii töömahu kui ka kogusumma poolest
on kindlasti grupid, mille müük Estravelis on pidevalt kasvamas.
Tegemist on meie klientide poolt organiseeritud gruppidega, kellele soovitakse
nii transporti, majutust kui ka konverentsi- ja ekskursioonilist teenindust
mõnes välisriigis. Taolistele gruppidele reisidokumentide
korraldamine on tihti tavarutiinist erinev ja seotud rangete reeglitega.
Reisikonsultant peab grupile programmi tavalisest rohkem ise loovalt mõtlema
ja ka reisi tellijaga tihedat koostööd tegema. Grupireiside
mahu kasvamisel on võimalik, et avame veel ühe osakonna -
grupiosakonna.
Individuaalreisijate suurimad tellimused on tavaliselt seotud pikemate
puhkusereisidega eksootilistesse maadesse, kus lisaks lennupiletitele
ostetakse reisibüroo kaudu ette ka kohapealsed majutused ja osavõtuõigused
erinevatest üritustest (ekskursioonid, kontserdid, festivalid jne.).
Suuremahuliste tellimuste hulka kuuluvad ka kruiisid ja täisteenindusega
reisipaketid nagu näiteks ümbermaailmareisid.
4. Kindlasti eristab peamaja teistest Estraveli büroodest suurus
ja töötajate arv. Kui keskmine osakonna töötajate
arv on 6-7, siis peamaja 5 osakonnas on kokku 35 otseselt reisimüügiga
tegelevat inimest. Peamajast saab osta absoluutselt kõiki reisiteenuseid,
mida Estravel oma klientidele pakub. Lisaks saab siin ka valuutat vahetada
ja moneygrammi saata.
Sirje
Volmre
Estraveli Tartu büroo
1. Estravel-Tartu sihtgrupiks on kõik Lõuna-Eesti piirkonna
kliendid. Klientide seast võiks esile tuua Lõuna-Eesti suurima
kliendina Tartu Ülikooli koos oma allasutustega. Aga samuti moodustavad
väga olulise grupi Tartu ja Lõuna-Eesti firmad ehk nn ärikliendid.
See tähendab, et kõige sagedamini koostame konverentsi- ja
ärireisipakette. Lisaks täidame Lõuna- ja Kesk-Eesti
agentide (väiksemate reisibüroode) tellimusi. Oluline on ka
piirkonna eraklientide teenindamine meie uues walk-in büroos Vallikraavi
tänaval Tartus. Ja täiendavalt oma igapäevasele regionaalsele
suunitlusele teenindame Põhja-Eesti kliente, kasutades Estraveli
ühiseid elektroonilisi kanaleid.
2. Kolm enimmüüdud teenust Tartus on ülekaalukalt lennukipiletid,
millele järgnevad hotellimajutus välismaal ja puhkusepaketid,
samuti laevapiletid. Lisaks nendele pakume muidugi kõiki reisil
vajalikke teenuseid alates viisadest kuni reisitshekkideni. Tartu piirkond
on väga internetisõbralik ja paljud meie kliendid kasutavad
Estraveli internetiteenuseid - koduleheküljel www.estravel.ee olevaid
põhjalikke lennu- ja laevapiletite ning hotellide andmebaase.
3. Estravel-Tartu selle aasta kõige suurem tellimus tuli meile
hoopis Saksamaalt. Tellimuse kogumaksumus ületas pool miljonit Eesti
krooni. Selle suure tellimuse tõi meile üks väga huvitav
professor - sakslasest estofiil, kellel me aitasime organiseerida mitmekümnele
saksa turistile Baltikumi reisi. Klient kasutas Estraveli reisiteenuseid
juba alates Saksamaalt, tellides kõik reisiteenused meilt, sh.
Ka lennupiletid Saksamaalt Eestisse.
4. Estravel-Tartu on Estraveli suurim regionaalsel printsiibil tegutsev
reisibüroo. Meil on viisteist töötajat, suurim teeninduspiirkond,
kõige uuemad ruumid, kõige stabiilsem töötajaskond.
Üks oluline erinevus on ka see, et lisaks tavalisele reisiteenuste
pakkumisele, osutame andmeoperaatoriteenust kogu Estravelile ning emafirmale
Soomes.
Helle
Kivikangur
Estraveli Pärnu büroo
1. Suurem osa meie klientidest on ärireisidega seotud, siis järgnevad
puhkusereiside tellijad. Püüame olla piisavalt soodne ja kättesaadav
ka "tagasihoidlikule reisijale", kes soovib meilt vaid soodsaid laeva-
või lennupileteid. Suure osa klientuurist moodustavad nõudlikumad
kliendid, kelle jaoks oleme valmis kokku panema ka ebastandardseid reisipakette
vastavalt soovile.
2. Võrreldes eelmise aasta esimese kuue kuuga on meie müük
suurenenud kolmandiku võrra. Esikohal on lennupiletite müük,
mis moodustab 60% kogu mahust. Järgneb laevapiletite müük
17% ja puhkepakettide müük, mis on 10%. Ei saa märkimata
jätta, et on suurenenud hotellide tellimine ja Soome rongipiletite
müük - viimane üle 10 korra.
3. Veel tänasel päeval ei raatsi meie eraisikust klient reeglina
kulutada palju raha reisimisele. Ta soovib saada reisiteenust võimalikult
odavalt ja seda enamasti soodusperioodidel (v.a. suvel). Seetõttu
ongi meie suurimateks tellimusteks jäänud grupireisid. Viimane
selletaoline tellimus tehti märtsikuus, kus kogusumma ulatus 300
000 krooni piirimaile.
4. Meie büroos on vaid 6 töötajat, neist 4 väga tublit
reiskonsultanti - Pille ja Leelia, kelle õlul on põhiline
müügitöö; Riina ja Margit on tihedalt seotud vastuste
kirjutamisega kõigile, kes on oma soovid ja päringud saatnud
interneti kaudu. Pärnu büroo teenindab suure enamus i-kontori
kaudu tehtud tellimustest, klient aga saab reisidokumendid kätte
talle sobivast Estraveli büroost üle Eesti ja soovi korral toimetatakse
need kliendile kohale kulleriga. Ka asub meie büroos juba kolmandat
aastat osake kuldkaardiosakonnast - Pärnus lahendatakse boonuspunktidega
seotud küsimused ning teostatakse punktide ringikonteerimisi.
Sel kevadel lisandus meie büroo ülesannete hulka ka broneerimissüsteemi
Webmarine haldamine. Webmarine on laevapiletite broneerimissüsteem,
mis võimaldab osta pilet kõikidele Tallinn-Helsingi vahel
liiklevatele laevadele, tellimuse eest koheselt Ühispanga või
Hansapanga internetipanga kaudu tasuda ning pilet oma printerist välja
trükkida. Seda meeldivat kohustust jagame sõbralikult Tartu
bürooga.
Kaire
Saadi
Estraveli Stockmanni büroo
1. Stockmanni büroo põhiklientuuri moodustavad ärikliendid,
samas käib meil ka väga palju eraisikuid, kas siis lennuki-
või laevapileteid tellimas või puhkusepakette broneerimas.
2. Sellel aastal nagu ka varasematel on jätkuvalt kõige enam
müüdum teenus lennupiletid, järgnevad erinevad puhkusepaketid
ning peaaegu võrdses mahus müüme nii hotellimajutust
kui ka laevapileteid. Lennupiletid hõlmavad meie kogumüügist
64%, puhkusepaketid 20%, hotellid ja laevapiletid mõlemad 7%.
3. Stockmanni büroo kõige suurema tellimuse vormistas Anu
Rebane. Tegemist oli grupi ümbermaailmareisiga, mille maksumus ulatus
peaaegu 1,5 miljoni kroonini. Reisi käigus külastasid kliendid
selliseid eksootilisi kohti nagu Guatemala, Tshiili, Lihavõttesaared,
Tahiti, Austraalia. Kuuldavasti jäädi nähtu ja kuulduga
vägagi rahule. Eriliselt põnevateks kohtadeks pidasid kliendid
just Lihavõttesaari ja Austraalia kuulsaid korallriffe.
4. Meie bürood eristab teistest Estraveli büroodest vast see,
et me ei toota ainult ühe kindla kliendigrupi jaoks, vaid teenindame
kliente nii-öelda seinast seina, müües nii äri- kui
puhkusereise. Teine erinevus on meie pikk lahtiolekuaeg: meist veel kauem
töötab ainult Estraveli lennujaama büroo. Tööpäevadel
oleme avatud 9-20, laupäeval 10-18 ja pühapäeval 10-16.
Seega saame kliente aidata ka väljaspool tavapärast tööaega.
Kolmas erinevus on meie hea asukoht, Stockmannis käies saab klient
ühest kohast korraga kätte palju erinevaid teenuseid ja lisaks
on siia mugav pääseda ka autoga. Neljas meie erinevus on see,
et Stockmanni püsikliendid saavad ainult meie büroos teenustasudest
soodustusi samal määral nagu Estraveli kuldkaardi omanikud.
Reigo
Eljas
Estraveli Lennujaama büroo
1. Lennujaamabüroo põhiline sihtgrupp on Estraveli korporatiivkliendid,
kuid omaks on võtnud meid ka paljud eraisikud, kes kasutavad meie
asukoha eeliseid võrreldes vanalinnaga, kus parkimine kipub sageli
probleemiks olema. Samuti kasutavad meie teenuseid lennujaama läheduses
paiknevad firmad. Kui vaadate klientide jagunemist protsentides, siis
60 % klientidest on lepingulised, 20 % eraisikud ja 20 % muud firmad ja
äriühingud.
2. Nagu ka meie asukoht seda eeldab, on meie enimmüüdud teenus
lennukipiletid, mis moodustavad meie müügist umbes 80 %. Sellele
järgnevad hotellimajutus ja laevapiletid. Lennujaamas vormistatakse
ka palju reisikindlustusi, mis annab märku sellest, et kliendid on
väga huvitatud sellest, et oma reis muretult mööda saata.
Loomulikult pakume me klientidele kõiki Estravelis müüdavaid
teenuseid, sealhulgas rongipileteid, autorenti jne. Lennujaamas on võimalik
vormistada ka Moneygram kiirrahaülekande teenust.
3. Suuri tellimusi on meil olnud mitmeid, oleme korraldanud firmadele
ja asutustele koolitusreise, õppereise ja konverentse väljaspool
Eestit. Suurimaks saab kindlasti lugeda käesoleval aastal korraldatud
konverentsireisi Pariisi. Suuri tellimusi on olnud ka eraisikute seas,
nagu näiteks Concorde'i piletite müük. Neid pileteid on
Eestis müüdud väga vähe, kokku saab lugeda ühe
käe sõrmede peal. Hetkel küll Concorde ei lenda, aga
loodame peagi neid jälle müüma hakata.
4. Peamiseks erinevuseks ja kindlasti ka eeliseks saab lugeda meie asukohta,
mis annab meile võimaluse lahendada klientide kõige kiiremaid
ja äkilisemaid reisisoove. Erinevus seisneb ka kindlasti selles,
et lennujaamabüroo on avatud seitse päeva nädalas ja iga
ilmaga, varahommikust kuni hilisõhtuni. Kolmandaks tooks välja
Business Centre’i, mis kindlasti eristab meid teistest Estraveli büroodest.
Ning uudisena esindab Estravel alates 03 juulist lennujaamas Poola lennukompaniid
LOT, kellel esindus lennujaamas seniajani puudus.
|