Teie küsite, Estravel vastab
line

Mis tingimustel võib laevapiletil olevat sõidukuupäeva muuta?
Ostes endale laevapileti, peaks klient kindlasti meeles pidama, et kuigi kasutamata laevapiletid kehtivad enamasti 1-6 kuud reisi algsest kuupäevast, on nende kasutustingimused sõltuvalt konkreetsest kompaniist väga erinevad. On väga oluline, et laevapileti broneeringut tehes ja/või laevapiletit välja ostes oleks kliendile selge nii see, kui mitu kuud kasutamata pilet kehtib, kui ka see, millistel tingimustel ja kui mitu

korda ta oma piletit muuta saab. Nii näiteks on kasutamata ülesõidu(liini-)pileti muutmis- ja annulleerimistingimused tunduvalt kergemad kui spetsiaalsel laevakompanii poolt organiseeritud pakettreisil, mille kasutustingimused sõltuvad nii laevakompaniist kui konkreetsest teenusepakkujast (hotellist, suusakeskusest jne). Juba pardakaardi vastu vahetatud piletit enam muuta ei saa ning pardakaardid kehtivad ainult ettenähtud väljumisel. Allpool mõned näpunäited üksikreisijatele, gruppidele kehtivad tingimused on aga üliranged ning on praktiliselt võimatu kuludeta juba tehtud grupibroneeringut muutma hakata.

Piletite muutmise rusikareegliks on, mida kauem oma pileti või paketi muutmissoovist ette teatada, seda tõenäolisem on, et seda ka mingi trahvi/lisatasuta teha saab. Piletit, mille väljumiskuupäev on möödas (pilet on annulleerimata jäänud), reeglina muuta ei saa. Üksikreisija liinipileti puhul on tasuta piletimuudatuse tähtajaks

14-1 päev ette (Tallinn-Helsingi liinil, muudel Skandinaavia ja Euroopa liinidel ka näiteks 84-30 päeva ette). Piletit saab muuta vaid ühe korra. Kõik pileti- või paketireisi muudatused on võimalikud ikka ja ainult vabade kohtade olemasolul.  Kui klient on ostnud kindla väljumisajaga soodushinnaga pileti/paketi, siis enamasti selliseid tooteid ümber muuta ei saa ning reeglina ka raha nende eest ei tagastata. Liinipiletite puhul kehtib tavaliselt reegel, et piletit kallima hinnaga väljumisele vahetades peab klient hinnavahe kompenseerima. Odavama hinnaga väljumisele piletit vahetades hinnavahet kliendile ei kompenseerita. Mõnedel kompaniidel kehtib kasutamata pilet kuni hooaja lõpuni.

Kruiisipiletid kehtivad tavaliselt vaid kindlal väljumisel ning neid muuta ei saa. Kruiisi tagasisõidu kasutamata jätmisel muutub see kehtetuks ning klient raha kasutamata osa eest tagasi ei saa. Hotelli- või muude pakettide puhul on kuludeta annulleerimine võimalik mitte vähem kui 14 päeva ette. Väljumise päeval pileteid tagasi ei osteta. Kaotatud pileteid ei asendata ning nende asemele tuleb osta uus pilet.

Laevareisija peab kindlasti varuma endale sadamas piisavalt aega registreerimisprotseduuriks (check-in). Analoogselt lennukompaniidega ei lasta laeva reisijaid, kelle pilet on eelnevalt  registreerimata ning pardakaart väljastamata. Sõltuvalt laevakompaniist ning ostetud pileti tüübist suletakse check-in tavareisijatele 35-5 minutit enne väljumist ning autodega reisijatele 120-45 minutit enne laeva väljumist. Hilisemate reisijate laevalesaabumise eest kompanii ei vastuta. Õigeaegselt check-ini tegemata jätnud reisija riskib väljumisest mahajäämisega ning otse loomulikult ei ole ärajäänud reisi eest kompensatsiooni saamine võimalik ei laeva- ega kindlustuskompaniist.

Kliendid tavaliselt ei teadvusta endale, et laevakompaniid jätavad endale enamasti õiguse muuta broneerimisreegleid, piletihindu ja sõidugraafikut etteteatamata. Kompanii ei vastuta reisigraafikust kõrvalekaldumiste eest, mis on põhjustatud ilmastikutingimustest või muudest laevakompaniist olenemata asjaoludest. Reisi ärajäämisel ilmastikutingimuste tõttu kliendile tekkinud lisakulu või -tulukaotust ei kompenseerita. Kindla kompanii laevapiletit saab reisi mitteväljumisel ilmastikuolude või tehniliste põhjuste tõttu kasutada teiste kompaniide laevadel, kellega eelpoolnimetatul on vastav kokkulepe. Sellisel puhul reisijale piletite hinnavahet ei kompenseerita. Kindlasti on väga oluline lasta oma broneeringusse panna kontakttelefoni number, soovitatavalt isikliku mobiiltelefoni number. Ilmastikutingimuste või tehnilise rikke puhul teavitab laevakompanii reisijat, pakkudes tihti alternatiivse sõiduvariandi, ning seetõttu on telefoninumbri olemasolu broneeringus hädavajalik.

 

Milleks saan kasutada minu boonuskontole kogunenud punkte?
Teatavasti kogub iga Kuldkaardiomanik iga Estravelist sooritatav ostuga oma kontole boonuspunkte ning Estravel on oma püsiklientidele andnud lisavõimaluse punktide ülekandmiseks ka juhul, kui arve on tasutud juriidilise isiku poolt, aga reisijaks on olnud Kuldkaardiomanik. Nüüdseks on kontole kogunenud juba kenake hulk punkte ja kerkib küsimus, mida siis nendega õieti peale hakata?

Boonuspunkte saab vahetada tasuta reisiteenuste või siis reisiteemaliste meenete vastu. Kogu nimekiri pakutavatest teenustest ja meenetest on päris pikk ning sellega võib tutvuda Estraveli veebilehel aadressil: www.estravel.ee/kuldkaart. Seal on nii laevapileteid, lennukipileteid kui ka hotelliöid. Loodetavasti leiate sealt endale meelepärase teenuse või meene, mille eest tasumisel saate boonuspunkte kasutada. Mida selleks teha?

Piisab, kui võtate ühendust oma reisikonsultandiga, kellele saate edastada oma soovi. Kui tegemist on reisiteenusega, siis toimub teenuse tellimine ja arve vormistamine samamoodi nagu "päris rahaga" arveldamiselgi. Erinevus on vaid selles, et konkreetse teenuse eest ei tasu te mitte sularahas või kaardimaksega, vaid hoopis boonuspunktides. Seejärel debiteeritakse ka teie kontot vastava arvu punktide võrra. Kui aga tegemist on reisteemalise meenega, siis toimetab Estravel selle teile sobivasse Estraveli büroosse.

Boonuspunkte saab lunastada ka teisele füüsilisele isikule. Näiteks soovite oma boonuspunktidega teha oma lapsele või abikaasale kingituse reisi näol. Ka see on võimalik, arve vormistatakse Kuldkaardiomaniku nimele ja punktid debiteeritakse Kuldkaardiomaniku kontolt.

Oma boonuskonto seisu saab igaüks ise kontrollida vanalt healt tuttavalt aadressilt: www.estravel.ee/kuldkaart, valides menüüst: Kuldkaardi kontosüsteem, väljavõtted reaalajas. Seejärel tuleb sisestada oma kliendinumber (Kuldkaardilt 5 viimast numbrit) ja Kuldkaardi number (kogu numbrite jada, mis kaardile kantud). Kõik numbrid tuleb kindlasti sisestada ilma tühikuteta.