Teie küsite, Estravel vastab
![line](/estraveller/jul_sept2002/images/hrule.GIF)
Mis tingimustel võib laevapiletil olevat sõidukuupäeva
muuta?
Ostes endale laevapileti, peaks klient kindlasti meeles pidama, et
kuigi kasutamata laevapiletid kehtivad enamasti 1-6 kuud reisi algsest
kuupäevast, on nende kasutustingimused sõltuvalt konkreetsest kompaniist
väga erinevad. On väga oluline, et laevapileti broneeringut tehes ja/või
laevapiletit välja ostes oleks kliendile selge nii see, kui mitu kuud
kasutamata pilet kehtib, kui ka see, millistel tingimustel ja kui mitu
korda ta oma piletit muuta saab. Nii näiteks on kasutamata ülesõidu(liini-)pileti
muutmis- ja annulleerimistingimused tunduvalt kergemad kui spetsiaalsel
laevakompanii poolt organiseeritud pakettreisil, mille kasutustingimused
sõltuvad nii laevakompaniist kui konkreetsest teenusepakkujast (hotellist,
suusakeskusest jne). Juba pardakaardi vastu vahetatud piletit enam muuta
ei saa ning pardakaardid kehtivad ainult ettenähtud väljumisel. Allpool
mõned näpunäited üksikreisijatele, gruppidele kehtivad tingimused on aga
üliranged ning on praktiliselt võimatu kuludeta juba tehtud grupibroneeringut
muutma hakata.
Piletite muutmise rusikareegliks on, mida kauem oma pileti või paketi
muutmissoovist ette teatada, seda tõenäolisem on, et seda ka mingi trahvi/lisatasuta
teha saab. Piletit, mille väljumiskuupäev on möödas (pilet on annulleerimata
jäänud), reeglina muuta ei saa. Üksikreisija liinipileti puhul on tasuta
piletimuudatuse tähtajaks
14-1 päev ette (Tallinn-Helsingi liinil, muudel Skandinaavia ja Euroopa
liinidel ka näiteks 84-30 päeva ette). Piletit saab muuta vaid ühe korra.
Kõik pileti- või paketireisi muudatused on võimalikud ikka ja ainult vabade
kohtade olemasolul. Kui klient on ostnud kindla väljumisajaga soodushinnaga
pileti/paketi, siis enamasti selliseid tooteid ümber muuta ei saa ning
reeglina ka raha nende eest ei tagastata. Liinipiletite puhul kehtib tavaliselt
reegel, et piletit kallima hinnaga väljumisele vahetades peab klient hinnavahe
kompenseerima. Odavama hinnaga väljumisele piletit vahetades hinnavahet
kliendile ei kompenseerita. Mõnedel kompaniidel kehtib kasutamata pilet
kuni hooaja lõpuni.
Kruiisipiletid kehtivad tavaliselt vaid kindlal väljumisel ning neid
muuta ei saa. Kruiisi tagasisõidu kasutamata jätmisel muutub see kehtetuks
ning klient raha kasutamata osa eest tagasi ei saa. Hotelli- või muude
pakettide puhul on kuludeta annulleerimine võimalik mitte vähem kui 14
päeva ette. Väljumise päeval pileteid tagasi ei osteta. Kaotatud pileteid
ei asendata ning nende asemele tuleb osta uus pilet.
Laevareisija peab kindlasti varuma endale sadamas piisavalt aega registreerimisprotseduuriks
(check-in). Analoogselt lennukompaniidega ei lasta laeva reisijaid, kelle
pilet on eelnevalt registreerimata ning pardakaart väljastamata. Sõltuvalt
laevakompaniist ning ostetud pileti tüübist suletakse check-in tavareisijatele
35-5 minutit enne väljumist ning autodega reisijatele 120-45 minutit enne
laeva väljumist. Hilisemate reisijate laevalesaabumise eest kompanii ei
vastuta. Õigeaegselt check-ini tegemata jätnud reisija riskib väljumisest
mahajäämisega ning otse loomulikult ei ole ärajäänud
reisi eest kompensatsiooni saamine võimalik ei laeva- ega kindlustuskompaniist.
Kliendid tavaliselt ei teadvusta endale, et laevakompaniid jätavad endale
enamasti õiguse muuta broneerimisreegleid, piletihindu ja sõidugraafikut
etteteatamata. Kompanii ei vastuta reisigraafikust kõrvalekaldumiste eest,
mis on põhjustatud ilmastikutingimustest või muudest laevakompaniist olenemata
asjaoludest. Reisi ärajäämisel ilmastikutingimuste tõttu kliendile tekkinud
lisakulu või -tulukaotust ei kompenseerita. Kindla kompanii laevapiletit
saab reisi mitteväljumisel ilmastikuolude või tehniliste põhjuste tõttu
kasutada teiste kompaniide laevadel, kellega eelpoolnimetatul on vastav
kokkulepe. Sellisel puhul reisijale piletite hinnavahet ei kompenseerita.
Kindlasti on väga oluline lasta oma broneeringusse panna kontakttelefoni
number, soovitatavalt isikliku mobiiltelefoni number. Ilmastikutingimuste
või tehnilise rikke puhul teavitab laevakompanii reisijat, pakkudes tihti
alternatiivse sõiduvariandi, ning seetõttu on telefoninumbri olemasolu
broneeringus hädavajalik.
Milleks saan kasutada minu boonuskontole kogunenud punkte?
Teatavasti kogub iga Kuldkaardiomanik iga Estravelist sooritatav ostuga
oma kontole boonuspunkte ning Estravel on oma püsiklientidele andnud lisavõimaluse
punktide ülekandmiseks ka juhul, kui arve on tasutud juriidilise isiku
poolt, aga reisijaks on olnud Kuldkaardiomanik. Nüüdseks on kontole kogunenud
juba kenake hulk punkte ja kerkib küsimus, mida siis nendega õieti peale
hakata?
Boonuspunkte saab vahetada tasuta reisiteenuste või siis reisiteemaliste
meenete vastu. Kogu nimekiri pakutavatest teenustest ja meenetest on päris
pikk ning sellega võib tutvuda Estraveli veebilehel aadressil: www.estravel.ee/kuldkaart.
Seal on nii laevapileteid, lennukipileteid kui ka hotelliöid. Loodetavasti
leiate sealt endale meelepärase teenuse või meene, mille eest tasumisel
saate boonuspunkte kasutada. Mida selleks teha?
Piisab,
kui võtate ühendust oma reisikonsultandiga, kellele saate edastada oma
soovi. Kui tegemist on reisiteenusega, siis toimub teenuse tellimine ja
arve vormistamine samamoodi nagu "päris rahaga" arveldamiselgi.
Erinevus on vaid selles, et konkreetse teenuse eest ei tasu te mitte sularahas
või kaardimaksega, vaid hoopis boonuspunktides. Seejärel debiteeritakse
ka teie kontot vastava arvu punktide võrra. Kui aga tegemist on reisteemalise
meenega, siis toimetab Estravel selle teile sobivasse Estraveli büroosse.
Boonuspunkte saab lunastada ka teisele füüsilisele isikule. Näiteks soovite
oma boonuspunktidega teha oma lapsele või abikaasale kingituse reisi näol.
Ka see on võimalik, arve vormistatakse Kuldkaardiomaniku nimele ja punktid
debiteeritakse Kuldkaardiomaniku kontolt.
Oma boonuskonto seisu saab igaüks ise kontrollida vanalt healt tuttavalt
aadressilt: www.estravel.ee/kuldkaart,
valides menüüst: Kuldkaardi kontosüsteem, väljavõtted reaalajas. Seejärel
tuleb sisestada oma kliendinumber (Kuldkaardilt 5 viimast numbrit) ja
Kuldkaardi number (kogu numbrite jada, mis kaardile kantud). Kõik numbrid
tuleb kindlasti sisestada ilma tühikuteta.
|