Kiirlaevad alustavad: Nordic Jet Line
line

Kalendri järgi on kevad juba saabunud ning kiirlaevade navigatsioonihooaeg algamas. Käisimegi sadamas uurimas, kuidas elab üks katamaraanifirmadest, Nordic Jet Line. Meie pärimistele nõustus vastama NJL müügijuht Sigrid Tammes.

Kas olete hooajaks valmis?
Nordic Jet Line alustab hooaega 30. märtsil, kui just pakane märtsi teisel poolel kimbutama ei tule. Tänavune soe ja leebe talv andis küll alust arvata laevaliikluse isegi varasemast avamisest, kuid veebruari lõpus saabunud külm ja käre talv ning sellega kaasnev jää merel seda siiski ei võimalda. Kui ilma mitte arvestada, on NJL katamaraanid koos meeskonnaga sõiduks valmis juba poolest märtsist.

Millised on tänavused uudised?
Navigatsiooniperioodil 2001 jätkame endiselt liiklust kahe autokatamaraaniga kuue igapäevase väljumisega mõlemast sadamast. Nii Helsingis kui Tallinnas kasutame terminaale, kus teenindatakse ainult NJL reisijaid, mis oluliselt kiirendab reisijate tolli- ja piirikontrolli nii lahkudes kui saabudes. Toodete hulgas on suur valik erinevaid heatasemelisi hotellipakette, uudisena ka Radisson SASi hotellid, samuti päevakruiise, autopakette ja soodsat edasi-tagasi piletit. Eriti tahaks soovitada lastega peredele ja ka kõigile teistele meie Särkänniemi-paketti, mille plussideks on eriti soodne hind ja igale vanusele sobiv huvipark Tamperes, kus sel suvel avatakse uus supermägirada.

Laevadel ootavad reisijaid Jet Class või Business class, mille hind sisaldab sooja toitu ja kõiki jooke. Äriklassi klientide päralt on Jet Cafe ja kauni panoraamvaatega Jet Stream Bar, samuti uuenenud valikuga Tax Free kauplus.

Praegust turusituatsiooni silmas pidades ei ole Nordic Jet Line’l lähetulevikus plaanis liinile uusi laevu tuua.

Millest olid tingitud mullused probleemid?
Hooajal 2000 hea kasvu läbi teinud NJL toodete veelgi paremat müügitulemust takistas katamaraanide tehniline probleem. Nimelt ilmnes laevade sügisese plaanipärase kontrolltesti käigus mõningaid puudusi katamaraanide päästesüsteemides, mille põhjustas päästesüsteemide valmistajatehase Selantic poolne päästesüsteemide halvasti teostatud kokkupakkimine peale eelmist korralist testülevaatust. Seetõttu lõppes NJL hooaeg 2000 planeeritust kaks kuud varem, kannatasid oma reisiplaanid aegsasti teinud NJL reisijad, moraalset ja majanduslikku kahju kandis ka NJL ise.

Kuna NJL jaoks on reisijate turvalisus äärmiselt oluline, võttis NJL juhtkond detsembris vastu otsuse vahetada välja mõlema katamaraani valmistajatehase Selantic päästesüsteemid ning asendada need uutega, investeerides sellega laevadesse veel 12 miljonit EEK. Kokkulepe uute päästesüsteemide tarnimiseks sõlmiti rahvusvahelise merelaevanduse süsteemide tootjaga Viking, kelle toodete kasutajaiks on enamus Läänemerel sõitvatest laevafirmadest (Silja Line, Tallink, Viking Line jt.). Katamaraanidele Nordic Jet ja Baltic Jet paigaldati päästesüsteem, mis koosneb mõlemale pardale avanevatest topeltradadega laskumisrennidest ja kuuest 100 inimest mahutavast päästeparvest. Kokku võimaldab ühe katamaraani päästesüsteem häda korral mahutada päästeparvedele 600 inimest. Kõik päästesüsteemid on valmistatud vastavalt SOLAS (Safety Of Life At Sea) konventsiooni nõuetele. Süsteemide tootjafirma Viking omab hinnatud AQUAP 1 ja ISO 9001 kvaliteedisertifikaate. Nordic Jet Line’ile paidaldatavad päästeparved on uudse konstruktsiooniga, mis tagab igal juhul parvede vees iseenesest õigetpidi pöördumise. Seni Läänemerel sõitvatel laevadel kasutusel olnud päästeparvede põhipuudus seisnes selles, et kummuliläinutena polnud neist merehädalistele suurt abi. Antud konstruktsiooniga parvi kasutame Läänemerel sõitvatest kiirlaevadest esimesena.

Mulluse hinnasõjaga NJL kaasa ei läinud?
Läbi nelja NJL tegevusaasta on meie peamiseks müügiargumendiks olnud eelkõige kvaliteet, turvalisus, uudsus ja mugavus, mis aga ei tähenda ülemäära kõrget hinda. Loomulikult tegime ka meie nii möödunul kui ka ülemöödunud hooajal sooduspakkumisi, kuid alati eeldusel, et hinna langusega ei kaasneks pisimatki kvaliteedi langust. Meie klient peab tundma ennast mugavalt alates pileti broneerimisest kuni koju tagasi jõudmiseni, hoolimata sellest, kas ta sõidab täisteenusega äriklassis või hetkepakkumisel ostetud sooduspiletiga. Kõik need aastad on eestlastele sobivamad väljumised (hommikul Tallinnast ja õhtul Helsingist) olnud mõnevõrra odavamad, seda nii Jet kui ka Business Classis.

Aastal 2001 oleme pisut muutnud oma hinnapoliitikat. Odavamatest väljumistest mõlemas suunas oleme valinud välja ühe väljumise, mille hind võrreldes normaalhinnaga on Jet Classi reisijaile ligi 50% odavam ja sõiduautodele ligi 70% odavam. Seega ka kõigil neil reisijail, kes on seni mõnekümne kroonise hinnavahe tõttu teinud oma ostuotsuse mõne teise laevafirma kasuks, soovitame tulla tutvuma hooaja 2001 hindade ja toodetega. Lisaks sellele on hooaja vältel kindlasti oodata ka teisi sooduspakkumisi. Soovitame tutvuda meie interneti koduleheküljega www.njl.ee, kus on võimalik tasuta liituda NJL sooduspakkumiste mailinglistiga. Sedasi saab kõige värskema info ja hinnad otse oma mailiaadressile.

Kuidas firma üldse liiniga rahul on?
NJL alustas 1998. aasta juunis just enne seda Norras valminud autokatamaraaniga Nordic Jet, sooritades kuni detsembri lõpuni kolm reisi iga päev mõlemast sadamast. Sellega pakuti üle mitme aasta taas võimalust jõuda Helsingisse sama päeva hommikul. Sügisel otsustati alustada teise, Nordic Jet`i sõsarlaeva ehitust, mis valmiski aprillis 1999. Katamaraan ristiti 5. mail 1999 Tallinnas laulja Maarja-Liis Ilusa poolt Baltic Jetiks. Möödunud kolme hooaja vältel oleme tõdenud, et nii NJL katamaraanid kui ka kvaliteetsed ja reisijale mugavad tooted on ennast õigustanud ning vastavad selles osas paljude reisijate soovidele ning vajadustele. Reisijate ja autode arv on kasvanud iga hooajaga. Hooajal 2000 kasutas NJL katamaraane ligi 370 000 reisijat ja 35 000 sõidukit.

Kes on NJL peamisteks klientideks?
NJL klientideks on olnud nii kooliõpilaste rühmad kui ka president Lennart Meri. Sinna vahele jäävad tudengid, koduperenaised, ärimehed, vabaaja- ja peredega reisijad. Seega kõik, kes hindavad head teenindust, mugavust ja turvalisust.

Tuginedes viimase hooaja andmetele toimub AS NJLi 60% piletimüügist otse Nordic Jet Line`st ja ülejäänud 40% läbi reisibüroode üle Eesti ja Baltikumi. Parim edasimüüja ja hea koostööpartner on Estravel.

NJL prognoos 2001. aastaks?
NJL algava hooaja eesmärgiks on teenindada üle 400 000 reisija ja ning pakkuda klientidele endisest veelgi turvalisemat, paremat ja mugavamat teenust. Kindlasti pakub sel hooajal eestimaalastele taas huvi NJL-i mugav ja kiidetud Business Class, kuna tänu EV valitsuse otsusele ei arvestata Business Classi pileteid enam erisoodustuste alla kuuluvaiks.

Nordic Jet Line ootab oma autokatamaraanidele Nordic Jet ja Baltic Jet kõiki reisijaid, olgu nende sõidu eesmärgiks ärikohtumine, perereis Särkänniemi huviparki või lihtsalt meeldiv päev Helsingis.