|
|
Teie küsite, Estravel vastab
Miks mulle hotellis hommikusöögiks ainult saiakest pakuti?
Erinevates maades on erinevad toitumistraditsioonid. Nii pakutakse Skandinaavias,
kus hommikusöök on päeva tugev alustala, hommikusöögiks nn. rootsi lauda
(buffet breakfast). See sisaldab tavaliselt valikut salatit, vorsti- ja
juustuviile, leiba, saia, piima, mahla ja kohvi/teed. Mõningatel juhtudel
pakutakse rootsi lauas ka keedetud ja/või praetud muna, putru, maisihelbeid
ning puuviljavalikut.
Kuna aga paljudes Euroopa maades, eelkõige Prantsusmaal ning Hispaanias
(ja nende endistes koloniaalmaades üle maailma) on peamiseks söögiajaks
õhtusöök, on hommikusöök seal väga kerge ja seetõttu Skandinaaviast pärit
inimestele enamasti ebameeldivaks üllatuseks. Tegu on siis kontinentaalse
hommikusöögiga (continental breakfast), mis sisaldab saiakest (croissant),
võid, marmelaadi ning teed-kohvi. Mõningail juhtudel pakutakse lisaks
eelpoolnimetatuile veel juustuviile ja puuvilju (nimetades sedagi vahel
eksitavalt buffet’ks). Sedaliiki hommikusöök on antud maale omane ning
kindlasti ei ole tegu hotellipoolse kokkuhoiuga.
Suurbritannias ning selle endistes koloniaalmaades pakutakse lisaks kontinentaalsele
hommikusöögile valdavalt inglise hommikusööki (English breakfast). See
kujutab endast rasvas praetud muna ja peekonit, röstsaia ning teed-kohvi.
Lisaks võidakse pakkuda praetud tomatit, seeni ja ube. Tegu on täiesti
omalaadse maitsevalikuga hommikusöögivormiga, mis kõigile ei pruugi meeldida.
Õnneks on mõned Suurbritannia, eelkõige Londoni hotellid, hakanud inglise
hommikusöögile alternatiivina pakkuma ka rootsi lauda. Kõigist hommikusöögitüüpidest
kõige rikkalikum on ameerika hommikusöök (American breakfast), mis kujutab
endast külma ja sooja rootsi laua kombinatsiooni.
Miks on vajalik hotelli ette teatada saabumisaeg?
Vastavalt rahvusvahelisele standardile toimub hotellides check-out (toast
väljaregistreerimine) hiljemalt kell 12.00, check-in (sisseregistreerimine)
mitte enne kella 14.00. Kui hotelli teisiti ei ole informeeritud, on kõik
broneeringud automaatselt garanteeritud kuni sama päeva kella 18-ni. Kui
klient või tema reisibüroo ei ole teavitanud kliendi võimalikust saabumisest
peale kella 18, tõlgendab hotell seda enamasti kliendi mitteilmumisena
(no-show) ka siis, kui klient hiljem siiski välja ilmub. Peale kella 18
on hotellil vastavalt rahvusvahelisele standardile õigus tuba letihinnaga
välja müüa. Lisaks võidakse nõuda kliendilt esimese öö või koguni kogu
majutusperioodi eest maksmist. Antud poliitikat ei kasutata tihti, küll
aga juhtudel, kui linna hotellid on täis (messid, suurüritused või kõrghooaeg)
ja toasoovijaid küllaga. Kõrgperioodidel võib saabumise automaatne garantii
olla ka ainult kella 16-ni.
Tänu majanduselu kiirenemisele ja elatustaseme kasvule on paljude hotellide
täituvusaste tõusmas ning nad lähevad üle järjest rangematele annulleerimistingimustele.
Näiteks on toabroneeringu tasuta tühistamise aeg paljudes hotellides pikenenud
kolmele (mõnedes hotellides koguni seitsmele) päevale enne saabumist,
vastasel juhul nõutakse kliendilt sisse esimese öö maksumus. Lisaks võidakse
hilise saabumise garantiiks nõuda kliendi krediitkaardi numbrit.
Kui klient saabub linna varahommikul ja soovib end hotelli sisse registreerida
enne 12, tuleb sellest ette teatada. Kuna aga ametlik check-in aeg on
alles 14.00, ei pruugi varajane sisseregistreerimine olla võimalik. Seda
lihtsalt seetõttu, et hotell on täis ja vabastatud tube ei ole või pole
neid veel jõutud koristada. Hotell võib soovi korral nõuda ka varajase
check-in'i eest lisatasu. Kui sisseregistreerimine pole võimalik, saab
oma pagasi jätta hotelli pagasiruumi ning kui plaanis alles peale kella
18 tuba kasutusele võtta, tuleks sellest hotelli vastuvõttu eelnevalt
teavitada.
Kas võin oma Kuldkaardi boonuspunkte teisele isikule üle kanda?
Kuldkaardi reeglite punkt 17 ütleb järgmist: Boonuspunktid ei oma rahalist
ekvivalentväärtust ega kuulu vahetamisele, tagastamisele, edastamisele,
kinkimisele, müümisele jne. Punktid on Estravel AS omand, mille kasutusõiguse
Kaardiomanik saab käesolevate reeglite/tingimuste täitmise korral. Kui
aga soovite boonuspunkte kasutada, et osta näiteks lennupilet oma lapsele
või abikaasale, siis piisab, kui Teie teete tellimuse ning arve on kindlasti
vormistatud Teie kliendinumbrile.
|