Teie küsite, Estravel vastab
line

Miks mulle hotellis hommikusöögiks ainult saiakest pakuti?
Erinevates maades on erinevad toitumistraditsioonid. Nii pakutakse Skandinaavias, kus hommikusöök on päeva tugev alustala, hommikusöögiks nn. rootsi lauda (buffet breakfast). See sisaldab tavaliselt valikut salatit, vorsti- ja juustuviile, leiba, saia, piima, mahla ja kohvi/teed. Mõningatel juhtudel pakutakse rootsi lauas ka keedetud ja/või praetud muna, putru, maisihelbeid ning puuviljavalikut.

Kuna aga paljudes Euroopa maades, eelkõige Prantsusmaal ning Hispaanias (ja nende endistes koloniaalmaades üle maailma) on peamiseks söögiajaks õhtusöök, on hommikusöök seal väga kerge ja seetõttu Skandinaaviast pärit inimestele enamasti ebameeldivaks üllatuseks. Tegu on siis kontinentaalse hommikusöögiga (continental breakfast), mis sisaldab saiakest (croissant), võid, marmelaadi ning teed-kohvi. Mõningail juhtudel pakutakse lisaks eelpoolnimetatuile veel juustuviile ja puuvilju (nimetades sedagi vahel eksitavalt buffet’ks). Sedaliiki hommikusöök on antud maale omane ning kindlasti ei ole tegu hotellipoolse kokkuhoiuga.

Suurbritannias ning selle endistes koloniaalmaades pakutakse lisaks kontinentaalsele hommikusöögile valdavalt inglise hommikusööki (English breakfast). See kujutab endast rasvas praetud muna ja peekonit, röstsaia ning teed-kohvi. Lisaks võidakse pakkuda praetud tomatit, seeni ja ube. Tegu on täiesti omalaadse maitsevalikuga hommikusöögivormiga, mis kõigile ei pruugi meeldida. Õnneks on mõned Suurbritannia, eelkõige Londoni hotellid, hakanud inglise hommikusöögile alternatiivina pakkuma ka rootsi lauda. Kõigist hommikusöögitüüpidest kõige rikkalikum on ameerika hommikusöök (American breakfast), mis kujutab endast külma ja sooja rootsi laua kombinatsiooni.

Miks on vajalik hotelli ette teatada saabumisaeg?
Vastavalt rahvusvahelisele standardile toimub hotellides check-out (toast väljaregistreerimine) hiljemalt kell 12.00, check-in (sisseregistreerimine) mitte enne kella 14.00. Kui hotelli teisiti ei ole informeeritud, on kõik broneeringud automaatselt garanteeritud kuni sama päeva kella 18-ni. Kui klient või tema reisibüroo ei ole teavitanud kliendi võimalikust saabumisest peale kella 18, tõlgendab hotell seda enamasti kliendi mitteilmumisena (no-show) ka siis, kui klient hiljem siiski välja ilmub. Peale kella 18 on hotellil vastavalt rahvusvahelisele standardile õigus tuba letihinnaga välja müüa. Lisaks võidakse nõuda kliendilt esimese öö või koguni kogu majutusperioodi eest maksmist. Antud poliitikat ei kasutata tihti, küll aga juhtudel, kui linna hotellid on täis (messid, suurüritused või kõrghooaeg) ja toasoovijaid küllaga. Kõrgperioodidel võib saabumise automaatne garantii olla ka ainult kella 16-ni.

Tänu majanduselu kiirenemisele ja elatustaseme kasvule on paljude hotellide täituvusaste tõusmas ning nad lähevad üle järjest rangematele annulleerimistingimustele. Näiteks on toabroneeringu tasuta tühistamise aeg paljudes hotellides pikenenud kolmele (mõnedes hotellides koguni seitsmele) päevale enne saabumist, vastasel juhul nõutakse kliendilt sisse esimese öö maksumus. Lisaks võidakse hilise saabumise garantiiks nõuda kliendi krediitkaardi numbrit.

Kui klient saabub linna varahommikul ja soovib end hotelli sisse registreerida enne 12, tuleb sellest ette teatada. Kuna aga ametlik check-in aeg on alles 14.00, ei pruugi varajane sisseregistreerimine olla võimalik. Seda lihtsalt seetõttu, et hotell on täis ja vabastatud tube ei ole või pole neid veel jõutud koristada. Hotell võib soovi korral nõuda ka varajase check-in'i eest lisatasu. Kui sisseregistreerimine pole võimalik, saab oma pagasi jätta hotelli pagasiruumi ning kui plaanis alles peale kella 18 tuba kasutusele võtta, tuleks sellest hotelli vastuvõttu eelnevalt teavitada.

Kas võin oma Kuldkaardi boonuspunkte teisele isikule üle kanda?
Kuldkaardi reeglite punkt 17 ütleb järgmist: Boonuspunktid ei oma rahalist ekvivalentväärtust ega kuulu vahetamisele, tagastamisele, edastamisele, kinkimisele, müümisele jne. Punktid on Estravel AS omand, mille kasutusõiguse Kaardiomanik saab käesolevate reeglite/tingimuste täitmise korral. Kui aga soovite boonuspunkte kasutada, et osta näiteks lennupilet oma lapsele või abikaasale, siis piisab, kui Teie teete tellimuse ning arve on kindlasti vormistatud Teie kliendinumbrile.