TT-Line: 2001. aastal uue laevastikuga
Trelleborg-Travemünde ja Trelleborg-Roctoki vahelisi parvlaevu opereeriv
TT-Line jäi mulluste töötulemuste ja käibega rahule. Grupi käive kasvas
5 protsendi võrra ja ulatus 300 miljoni saksa margani. Seejuures kaeti
eeldatud käibe langus cateringi osas kuhjaga kauba- ja reisijateveo kasvu
arvel. Siiski võis grupi töötulemustes täheldada teatud tagasiminekut
seoses kõrgenenud kulutustega kütusele ja saamata jäänud kasumiga duty
free kaubandusest.
“TT-Line suutis ennast lõppenud aastal edukalt tõestada ning seda vaatamata
keerukale majanduskeskkonnale - erakordselt kõrgetele punkrihindadele,
duty free kaubanduse puudumisele kogu aasta vältel ja konkurentsi teravnemisele,”
teatas firma tegevjuhtkond aasta töötulemusi kokkuvõtval pressikonverentsil
Hamburgis veebruaris 2001.
Turuosa reisijateveos kasvas
Vaatamata Öresundi silla avamisele Rootsi ja Taani vahel ning sellest
johtunud turumahu kahanemisele suutis TT-Line mullu, transportides kokku
1052 tuhat reisijat, peaaegu säilitada 1999. aasta taseme 1073 tuhat.
Turuosa suudeti reisijateveos Rootsi suunal viia ligi 41 protsendini.
Tänu struktuursetele nihetele pakutavas tootes suudeti saavutada 7-protsendiline
käibe kasv ja viia käive 74 miljoni saksa margani.
Mullu
transporditud enam kui 255 tuhande veoauto ja treileriga püstitas TT-Line
mõlemal liinil veduderekordi (eelneval aastal transporditi 241 tuhat veoautot
ja treilerit.). Üha teravneva konkurentsi tingimustes suutis TT-Line säilitada
oma 43-protsendilise turuosa. Käive antud tegevusvaldkonnas kasvas 14
protsendi võrra, ulatudes 169 miljoni margani.
Aasta 2000 oli esimene aasta täielikult ilma duty free kaubanduseta.
Käive reisija kohta vähenes võrreldes 1998. aastaga, viimase duty free
tervikaastaga, 25 protsenti. Seetõttu vähenes pardakäive ettearvatult
55 miljoni margani. Tarbimismaksu osakaalu tõttu käibes vähenes kasum
veel tuntavamalt, mida kahjuks kinnitasid ka duty free kaotamise vastaste
prognoosid.
Laevastikupoliitika on suunatud tulevikku
Tuleviku suhtes on reederid tänu oma tulevikku suunatud laevastikupoliitikale
optimistlikult meelestatud. Uute ehitatavate alustega Nils Holgersson
VI ja Peter Pan V, mis asuvad liinile vastavalt veebruaris ja augustis,
tugevdatakse oluliselt ühendust Travemünde ja Trelleborgi vahel. Täiendavaid
impulsse saab seejuures iseäranis cargo-teenuse osutamine, sest tänu uutele
alustele kasvavad võimsused umbes kolmandiku võrra. Samaaegselt tähendavad
uued laevad kõrgemat kvaliteeti reisijate teenindamisel.
“Selline tonnaazhipoliitika võimaldab meil rahuldada meie cargo-klientide
tulevasi vajadusi ja samaaegselt jätkuvalt tõsta teeninduse kvaliteeti.
Kõigis sadamates on juba rajatud uued rambid ja praegu on väljaarendamisel
uued teenindussüsteemid, mis võimaldavad seisuaegu jätkuvalt lühendada.
Reisijateveo osas suudame tulevikus lisaks eelpooltoodule pakkuda ka erakordseid
mugavusi ja täiesti uusi tooteid. Meil saab olema väga kaasaegne laevastik,
mille keskmine vanus on alla kolme aasta ja mis on oma keskkonnasõbralikkuse
poolest teistest kaugel ees. Meie green-ship- kontseptsioon omandab üha
suuremat populaarsust nii cargo-firmade kui kohalike omavalitsuste hulgas”,
ütles kokkuvõtteks TT-Line’i tegevdirektor Hanns H.Conzen.
Laevade uus põlvkond pakub uut kvaliteeti
Uued Nils Holgersson ja Peter Pan toovad endaga kaasa uue kvaliteedi reisijateeninduses.
Kokku mahub laevale 744 reisijat, kelle käsutuses on 220 mugavustega kajutit,
sealhulgas 6 lukuskajutit ja 4 sviiti (21 ja 34 m²). Sisenemistekil ootab
laevaletulijaid kaunis vastuvõtulett, suursugune galerii kauplustega ja
kaunis panoraam-loozh suurepärase vaatega Läänemerele. Siin saab istet
võtta 200 külalist. Snack-baaris saab kerget einet, lähedalpaiknevasse
restorani mahub õhtustama 290 inimest. Samas serveeritakse ka hommikuusöök.
Reisijate käsutuses on kinosaal 45 istekohaga, fitness-keskus tasuta saunaga,
mänguautomaadid ja konverentsisaalid.
Autod ja bussid mahuvad kolmele autotekile. Avarad aparellid tagavad
sõidukite kiire peale- ja mahalaadimise. Senised Nils Holgersson V ja
Peter Pan IV ehitatakse pärast uute aluste tarnimist Bremerhavenis ümber
kaasaegseteks Ropax-praamideks, et siis Tom Sawyeri (alates aprillist)
ja Huckleberry Finni (alates oktoobrist) nime all välja vahetada praegune
Roctocki tonnaazh. See toob endaga kaasa veostemahu kasvu peaaegu 40 protsendi
võrra ning tõusu reisijateeninduse kvaliteedis. Kuni Rostockini valmisehitatud
automagistraal A20 on eelduseks suurele kasvupotentsiaalile nii cargo
kui reisijate osas.
|