Superfast Ferries alustab liiklust
![line](images/hrule.GIF)
Lisaks
senistele Soome ja Saksamaa vahel liiklevatele laevadele toob mais liiklust
alustav Superfast Ferries mandri-Euroopa Põhjamaadele ja ka Eestile
üksjagu lähemale. Superfasti laevad sõidavad Hanko sadamast
Rostocki aastaringselt ja seda 22 tunniga, maksimaalseks sõidukiiruseks
on 29 sõlme. Esialgu alustab liiklust üks alus, teise analoogse
laeva lisandumisega juulis jõuab väljumiste arv nädalas
kuueni.
Emafirma pärit Vahemerelt
Firma Soome-poolne meeskond on liikluseks valmis. Hankos valmis uus
spetsiaalne reisiterminaal, kuhu ka Helsingi kesklinnast on mugav bussiühendus.
"Meil on verivärske toode, esimesed 21. sajandi laevad Läänemerel.
Lisaks kvaliteedile ja kiirusele pakume ka Vahemere eksootikat,"
jutustab müügidirektor Marco Palmu. "Kvaliteedi tagab Aadria
merel kuulsaks saanud Kreeka emafirma Attica Enterprises S.A., mis on
maailma üks kiiremini arenevaid laevakompaniisid. Ka auto kaasavõtmine
meie laevadele on lihtne - ruumi on piisavalt ning laadimine ja lossimine
käib kahekorruselise rambi kaudu kiirelt."
Superfast
loodab lüüa kvaliteediga
Mõlemad Superfasti laevad on ehitatud Saksamaal; Kielis ja
on täis tipptehnoloogiat. Nii põhiline tehnika kui kajutid,
baarid, disko ja konverentsiruumid on laeva paigaldatud Soomes. Laev mahutab
600 reisijat, nende käsutuses on valik 3 erineva mugavusastmega kajuteid
(Super, Sun ja Moon klassi kajutid), kaks restorani, kolm baari, ööklubi
ja kasiino, mullivanniga saun ja pallimerega laste mängutuba. Kaks
kolmandikku kajutitest on suitsuvabad ning nende varustusse kuuluvad konditsioneer,
dush, raadio ja telefon. Luksuskajutites on ka föön, TV ja külmik.
Kõigis restoranides, baarides ja kauplustes on võimalik
tasuda krediitkaardiga. Laeval on erinevas suuruses konverentsiruumid,
kokku 70 inimesele. Äriklientidele on seetõttu müügis
erinevad konverentsipaketid, sealhulgas näiteks Kruiis & Rostock,
mis sisaldab ka hotellimajutust Rostockis. Puhkajatele aga pakutakse kas
konkreetseid perepakette Hamburgisse või kultuurilinna Berliini,
samuti Minoteli hotellitsekke.
Uus ajastu cargo-vedudes?
Soome pressi hinnangul haarab Superfast Ferries tänu heale sõiduplaanile
endale ka arvestatava osa üle Läänemere kulgevatest treilervedudest.
Edu pandiks on mugav sõiduplaan, mis viib koorma nobedamini kohale
ja lubab sama autopargiga vedada kümnendiku rohkem kaupa.
Laeval on kaubaveokitele planeeritud umbes 2000 jooksvat meetrit ja sõiduautodele
umbes 500 jooksvat meetrit. Laadimine ja lossimine toimub kahekorruseliste
rampide kaudu ning on võimalik nii laeva vöörist kui
ahtrist. Termohaagiste ja -konteinerite jaoks on toitevõimalus
laeva elektrivõrgust.
Laevades on erilist tähelepanu pööratud ka pikamaa-autojuhtide
mugavusele. Lisaks tavalistele laevateenustele on nende kasutuses Drivers
Lounge, kus nad saavad häirimatult puhata, einestada ja televiisorit
vaadata. Autojuhtidele on kindlad saunaseansid ja pesupesemisvõimalus.
Autojuhtide tarvis loodud SuperClubi liikmetele kavatsetakse pakkuda soodustusi
ja eripakkumisi igal reisil.
Soome ootab saksakeelseid turiste
Soome Turismiarenduskeskuse hinnangul toob uus laevaühendus Soome
varasemast rohkem välisturiste, lisaks sakslastele ka hollandlasi,
prantslasi, itaallasi ja shveitslasi. Turistide ligimeelitamiseks on plaanis
laiad turunduskampaaniad ennekõike saksakeelsetes sihtriikides,
mis reklaamivad põnevaid suveüritusi. Nendele turgudele valmistatakse
ette lihtsaltmüüdavad mitmekülgsed puhkepaketid: linnapuhkused,
kultuuri- ja loodusprogrammid. Trumpidena käiakse välja Soome
puutumatu loodus, sõbralikud inimesed, kirkad veekogud ja puhas
õhk, idüllilised puhkeonnid metsa keskel, mida saab kasutada
nii suvel kui talvel. Loodetavasti eksib nii mõnigi Soome saabunud
euroopa autoturist ka Eestisse.
Shotimaa-ühendused silmapiiril?
Lisaks Saksamaale sõidavad Superfasti emafirma Attica Enterprises
laevad juba aastaid Kreeka-Itaalia liinil, Patrase, Igoumenitsa, Bari
ja Ancouna vahel. Ka need liinid on nüüd Eesti reisijatele rohkem
kättesaadavad.
Superfast Ferries S.A. on valitud nn. ‘preferred bidder’iks, opereerimaks
liinil Shotimaa ja Inglismaa vahel. Valik tehti 42 rahvusvahelise firma
hulgast. Hetkel käivad tihedad läbirääkimised, leidmaks
parimat võimalikku lahendust reisijate- ja cargo-veo jaoks. Spetsiaalselt
Superfasti laevade jaoks ehitatakse Rosyth’isse eraldi sadam ning võimalikku
liikluse algust plaanitakse juba aastaks 2002.
Reisi- ja autopileteid Superfast parvlaevadele saab osta ka Eestist -
nagu muidki laevapileteid, müüvad neid kõik Estraveli
bürood.
|