Superfast Ferries alustab liiklust
line

Lisaks senistele Soome ja Saksamaa vahel liiklevatele laevadele toob mais liiklust alustav Superfast Ferries mandri-Euroopa Põhjamaadele ja ka Eestile üksjagu lähemale. Superfasti laevad sõidavad Hanko sadamast Rostocki aastaringselt ja seda 22 tunniga, maksimaalseks sõidukiiruseks on 29 sõlme. Esialgu alustab liiklust üks alus, teise analoogse laeva lisandumisega juulis jõuab väljumiste arv nädalas kuueni.

Emafirma pärit Vahemerelt
Firma Soome-poolne meeskond on liikluseks valmis. Hankos valmis uus spetsiaalne reisiterminaal, kuhu ka Helsingi kesklinnast on mugav bussiühendus.

"Meil on verivärske toode, esimesed 21. sajandi laevad Läänemerel. Lisaks kvaliteedile ja kiirusele pakume ka Vahemere eksootikat," jutustab müügidirektor Marco Palmu. "Kvaliteedi tagab Aadria merel kuulsaks saanud Kreeka emafirma Attica Enterprises S.A., mis on maailma üks kiiremini arenevaid laevakompaniisid. Ka auto kaasavõtmine meie laevadele on lihtne - ruumi on piisavalt ning laadimine ja lossimine käib kahekorruselise rambi kaudu kiirelt."

Superfast loodab lüüa kvaliteediga
Mõlemad Superfasti laevad on ehitatud Saksamaal; Kielis ja on täis tipptehnoloogiat. Nii põhiline tehnika kui kajutid, baarid, disko ja konverentsiruumid on laeva paigaldatud Soomes. Laev mahutab 600 reisijat, nende käsutuses on valik 3 erineva mugavusastmega kajuteid (Super, Sun ja Moon klassi kajutid), kaks restorani, kolm baari, ööklubi ja kasiino, mullivanniga saun ja pallimerega laste mängutuba. Kaks kolmandikku kajutitest on suitsuvabad ning nende varustusse kuuluvad konditsioneer, dush, raadio ja telefon. Luksuskajutites on ka föön, TV ja külmik. Kõigis restoranides, baarides ja kauplustes on võimalik tasuda krediitkaardiga. Laeval on erinevas suuruses konverentsiruumid, kokku 70 inimesele. Äriklientidele on seetõttu müügis erinevad konverentsipaketid, sealhulgas näiteks Kruiis & Rostock, mis sisaldab ka hotellimajutust Rostockis. Puhkajatele aga pakutakse kas konkreetseid perepakette Hamburgisse või kultuurilinna Berliini, samuti Minoteli hotellitsekke.

Uus ajastu cargo-vedudes?
Soome pressi hinnangul haarab Superfast Ferries tänu heale sõiduplaanile endale ka arvestatava osa üle Läänemere kulgevatest treilervedudest. Edu pandiks on mugav sõiduplaan, mis viib koorma nobedamini kohale ja lubab sama autopargiga vedada kümnendiku rohkem kaupa.

Laeval on kaubaveokitele planeeritud umbes 2000 jooksvat meetrit ja sõiduautodele umbes 500 jooksvat meetrit. Laadimine ja lossimine toimub kahekorruseliste rampide kaudu ning on võimalik nii laeva vöörist kui ahtrist. Termohaagiste ja -konteinerite jaoks on toitevõimalus laeva elektrivõrgust.

Laevades on erilist tähelepanu pööratud ka pikamaa-autojuhtide mugavusele. Lisaks tavalistele laevateenustele on nende kasutuses Drivers Lounge, kus nad saavad häirimatult puhata, einestada ja televiisorit vaadata. Autojuhtidele on kindlad saunaseansid ja pesupesemisvõimalus. Autojuhtide tarvis loodud SuperClubi liikmetele kavatsetakse pakkuda soodustusi ja eripakkumisi igal reisil.

Soome ootab saksakeelseid turiste
Soome Turismiarenduskeskuse hinnangul toob uus laevaühendus Soome varasemast rohkem välisturiste, lisaks sakslastele ka hollandlasi, prantslasi, itaallasi ja shveitslasi. Turistide ligimeelitamiseks on plaanis laiad turunduskampaaniad ennekõike saksakeelsetes sihtriikides, mis reklaamivad põnevaid suveüritusi. Nendele turgudele valmistatakse ette lihtsaltmüüdavad mitmekülgsed puhkepaketid: linnapuhkused, kultuuri- ja loodusprogrammid. Trumpidena käiakse välja Soome puutumatu loodus, sõbralikud inimesed, kirkad veekogud ja puhas õhk, idüllilised puhkeonnid metsa keskel, mida saab kasutada nii suvel kui talvel. Loodetavasti eksib nii mõnigi Soome saabunud euroopa autoturist ka Eestisse.

Shotimaa-ühendused silmapiiril?
Lisaks Saksamaale sõidavad Superfasti emafirma Attica Enterprises laevad juba aastaid Kreeka-Itaalia liinil, Patrase, Igoumenitsa, Bari ja Ancouna vahel. Ka need liinid on nüüd Eesti reisijatele rohkem kättesaadavad.

Superfast Ferries S.A. on valitud nn. ‘preferred bidder’iks, opereerimaks liinil Shotimaa ja Inglismaa vahel. Valik tehti 42 rahvusvahelise firma hulgast. Hetkel käivad tihedad läbirääkimised, leidmaks parimat võimalikku lahendust reisijate- ja cargo-veo jaoks. Spetsiaalselt Superfasti laevade jaoks ehitatakse Rosyth’isse eraldi sadam ning võimalikku liikluse algust plaanitakse juba aastaks 2002.

Reisi- ja autopileteid Superfast parvlaevadele saab osta ka Eestist - nagu muidki laevapileteid, müüvad neid kõik Estraveli bürood.