Teie küsite, Estravel vastab
line

Miks Estravel lisab pileti hinnale teenustasu?

Estraveli hinnakirjas on broneerimistasud (booking fee) ja teenustasud (service charge) tõepoolest olnud juba mitu viimast aastat. Seal on tasud piletite ja majutuse broneerimise ja hilisema muutmise eest, reisidokumentide kättetoimetamise ja muude enamlevinud teenuste eest.

Midagi uut me leiutanud pole, sest kogu maailmas on teenustasud juba pikki aegu kasutusel olnud. Näitena võime tuua lähinaabri Soome, kus lennupileti väljastamise eest kasseeritakse keskmiselt 60 FIM ja maailma suurima turu USA, kus sama operatsioon maksab keskmiselt 20 USD. See tasu kujutab endast konsultatsiooni- ja ressursitasu professionaalse reisikonsultandi töö eest, kes mitte ei kirjuta mehaaniliselt välja kliendi poolt ettedikteeritud sisuga reisipileti, vaid leiab ise sadade (!) võimalike variantide hulgast selle, mille kasutustingimused ja piirangud kliendile kõige paremini sobivad. Eestis julgevad broneerimis- ja teenustasusid praegu kasseerida ainult üksikud suuremad reisibürood. Teised on küll teoorias valmis, kuid praktikas ei julge seda veel teha klientide kaotamise hirmus. Estravelis on seevastu kombeks öelda, et kvaliteetne teenus ei saa kunagi olla tasuta, ning kui kliendid kaovadki, siis mitte hinna, vaid just kvaliteedi pärast.

Siiski on teenustasude erandeid ka Estravelis, nimelt lepinguliste püsiklientidele suhtes. Kuldkaardiomanikele teeb Estravel broneerimistasudest 50% hinnasoodustust, üle 2000 krooni ulatuvate tellimuste puhul aga 100%. Korporatiivklientidel on samuti soodustused teenustasudest ette nähtud, mis määratakse igas lepingus personaalselt.

Miks ma lennufirmast boonusmiile ei saanud?

Palusime sellele küsimusele täpsemat vastust Finnairi ja SAS Tallinna esindustest.

Finnair Plus teeninduskeskus loetles meile järgmised peamised põhjused. Näiteks liituti püsikliendiprogrammiga hiljem kui 1 kuu peale lendu. Enne liitumist tehtud lennud (ka ühe kuu sisse mahtuvad) ei olnud sooritatud Finnairiga või olid charter-lennud. Charter-lend on üldse eristaatusega: selle eest ei saagi tagantjärele punkte, ka siis mitte, kui kaart oli ka enne olemas, kuid see lihtsalt unustati registreerimisel esitada. Helsingis charter-lennule registreerimisel lähevad arvesse ainult lennunumbrid AY1001-3000.

Kui mingil põhjusel on toimunud lennu re-routing, s.t. lend on üle antud opereerimiseks mõnele teisele lennufirmale, kes pole boonusprogrammi osas Finnairi partner, jäävad punktid saamata - seda loetakse vältimatuks olukorraks.

Autorendist saavad Finnair Plus kaardi omanikud boonuspunkte vaid siis, kui sihtkohta lennati Finnairi või tema partneriga ja auto võetakse kasutusele alates lennujaamast.

Kui on lennatud Finnairi partneritega, võib punktide laekumine mõnikord viibida. Seetõttu on umbes kuu pärast tagasilendu mõtet seisu kontrollida, ja kui punktid pole laekunud, esitada originaalpardakaardid Finnairi linnakontorisse. Kui lennust alles paar nädalat möödas, on muretseda veel vara.

Igal juhul tuleks broneeringut tehes Finnair Plus kaardi number broneeringut tegevale reisikonsultandile alati teatada või kaart esitada, see tagab boonuspunktide kontole õigeaegse laekumise.

Ka SAS-i esindusest rõhutati, et kõige kindlam viis tagamaks boonuspunktide õigeaegne laekumine EuroBonus kaardile on registreerida boonuskaardi number juba reisibüroos või lennukompaniis piletit broneerides. Check-in'is registreeritud kaart arvestab üldjuhul kogu reisist automaatselt vaid esimese lennu punktid arvele ja tagasilennu punktid tuleb sel juhul tagantjärele taotleda. Ka EuroBonus-kaardi puhul on peamiseks põhjuseks, miks punktid kaovad, registreerida unustatud või valesti registreeritud kaart. Tänapäeval hõlmavad boonusprogrammid väga paljusid koostööpartnereid: erinevaid lennu-ja autorendifirmasid, hotellikette jms ning partnerite ja kasutatavate arvutisüsteemide paljusus võib boonuspunktide laekumisel põhjustada vigu. Seepärast on äärmiselt vajalik säilitada reisidokumendid - originaalarved, lennupiletite kontsud ja pardakaardid - kuni punktide arvele laekumiseni. Nende dokumentide alusel saab hõlpsasti punkte arvele tagantjärele taastada.