Teie küsite, Estravel vastab
![line](images/hrule.GIF)
Miks Estravel lisab pileti hinnale teenustasu?
Estraveli hinnakirjas on broneerimistasud (booking fee) ja teenustasud
(service charge) tõepoolest olnud juba mitu viimast aastat. Seal
on tasud piletite ja majutuse broneerimise ja hilisema muutmise eest,
reisidokumentide kättetoimetamise ja muude enamlevinud teenuste eest.
Midagi uut me leiutanud pole, sest kogu maailmas on teenustasud juba
pikki aegu kasutusel olnud. Näitena võime tuua lähinaabri
Soome, kus lennupileti väljastamise eest kasseeritakse keskmiselt
60 FIM ja maailma suurima turu USA, kus sama operatsioon maksab keskmiselt
20 USD. See tasu kujutab endast konsultatsiooni- ja ressursitasu professionaalse
reisikonsultandi töö eest, kes mitte ei kirjuta mehaaniliselt
välja kliendi poolt ettedikteeritud sisuga reisipileti, vaid leiab
ise sadade (!) võimalike variantide hulgast selle, mille kasutustingimused
ja piirangud kliendile kõige paremini sobivad. Eestis julgevad
broneerimis- ja teenustasusid praegu kasseerida ainult üksikud suuremad
reisibürood. Teised on küll teoorias valmis, kuid praktikas
ei julge seda veel teha klientide kaotamise hirmus. Estravelis on seevastu
kombeks öelda, et kvaliteetne teenus ei saa kunagi olla tasuta, ning
kui kliendid kaovadki, siis mitte hinna, vaid just kvaliteedi pärast.
Siiski on teenustasude erandeid ka Estravelis, nimelt lepinguliste püsiklientidele
suhtes. Kuldkaardiomanikele teeb Estravel broneerimistasudest 50% hinnasoodustust,
üle 2000 krooni ulatuvate tellimuste puhul aga 100%. Korporatiivklientidel
on samuti soodustused teenustasudest ette nähtud, mis määratakse
igas lepingus personaalselt.
Miks ma lennufirmast boonusmiile ei saanud?
Palusime sellele küsimusele täpsemat vastust Finnairi ja SAS
Tallinna esindustest.
Finnair Plus teeninduskeskus loetles meile järgmised peamised põhjused.
Näiteks liituti püsikliendiprogrammiga hiljem kui 1 kuu peale
lendu. Enne liitumist tehtud lennud (ka ühe kuu sisse mahtuvad) ei
olnud sooritatud Finnairiga või olid charter-lennud. Charter-lend
on üldse eristaatusega: selle eest ei saagi tagantjärele punkte,
ka siis mitte, kui kaart oli ka enne olemas, kuid see lihtsalt unustati
registreerimisel esitada. Helsingis charter-lennule registreerimisel lähevad
arvesse ainult lennunumbrid AY1001-3000.
Kui mingil põhjusel on toimunud lennu re-routing, s.t. lend on
üle antud opereerimiseks mõnele teisele lennufirmale, kes
pole boonusprogrammi osas Finnairi partner, jäävad punktid saamata
- seda loetakse vältimatuks olukorraks.
Autorendist saavad Finnair Plus kaardi omanikud boonuspunkte vaid siis,
kui sihtkohta lennati Finnairi või tema partneriga ja auto võetakse
kasutusele alates lennujaamast.
Kui on lennatud Finnairi partneritega, võib punktide laekumine
mõnikord viibida. Seetõttu on umbes kuu pärast tagasilendu
mõtet seisu kontrollida, ja kui punktid pole laekunud, esitada
originaalpardakaardid Finnairi linnakontorisse. Kui lennust alles paar
nädalat möödas, on muretseda veel vara.
Igal juhul tuleks broneeringut tehes Finnair Plus kaardi number broneeringut
tegevale reisikonsultandile alati teatada või kaart esitada, see
tagab boonuspunktide kontole õigeaegse laekumise.
Ka SAS-i esindusest rõhutati, et kõige kindlam viis tagamaks
boonuspunktide õigeaegne laekumine EuroBonus kaardile on registreerida
boonuskaardi number juba reisibüroos või lennukompaniis piletit
broneerides. Check-in'is registreeritud kaart arvestab üldjuhul kogu
reisist automaatselt vaid esimese lennu punktid arvele ja tagasilennu
punktid tuleb sel juhul tagantjärele taotleda. Ka EuroBonus-kaardi
puhul on peamiseks põhjuseks, miks punktid kaovad, registreerida
unustatud või valesti registreeritud kaart. Tänapäeval
hõlmavad boonusprogrammid väga paljusid koostööpartnereid:
erinevaid lennu-ja autorendifirmasid, hotellikette jms ning partnerite
ja kasutatavate arvutisüsteemide paljusus võib boonuspunktide
laekumisel põhjustada vigu. Seepärast on äärmiselt
vajalik säilitada reisidokumendid - originaalarved, lennupiletite
kontsud ja pardakaardid - kuni punktide arvele laekumiseni. Nende dokumentide
alusel saab hõlpsasti punkte arvele tagantjärele taastada.
|