Laevapilet otse internetist
line

Piletivabast lennust ja lennufirmade e-piletist on nii mõnigi meie lugeja juba kuulnud: kirjutasime sellest ka oma jaanuarinumbris. Allpool esitleb Estraveli asepresident IT alal Andres Kreegipuu firmas hiljuti kasutuselevõetud Helsingi-laevade e-pileteid, mille võib välja trükkida oma koduarvutist.

Pilet kätte laua tagant tõusmata
Laevasõit Tallinn-Helsingi-Tallinn liinil on Eesti turismiturul ilmselt kõige levinum teenus. Nii Eestit külastavate välisturistide jaoks kui ka välisreisi alustavate eestlaste jaoks on Tallinna reisisadam ülekaalukalt kõige populaarsem reisi alguspunkt. Liiklus Soome lahel on tihe - suveperioodil sõidavad viie erineva laevafirma enam kui 10 kiirlaeva, katamaraani ja suuremat mootorlaeva. Väljumisi mõlemast linnast on iga päev üle kahekümne. Sõltuvalt laeva tüübist ja kompaniist erinevad suuresti nii piletihinnad kui reisiks kuluvad ajad. Kokkuvõttes on potentsiaalsel reisijal üpris raske sellest mitmekesisusest leida endale see kõige sobivama ajagraafiku ja hinnaga reisimisvõimalus.

Eelnevat arvestades on Estravel koostöös firmaga Webster Systems loonud internetipõhise laevapiletite broneerimissüsteemi WebMarine (http://www.webmarine.ee). WebMarine võimaldab reisihuvilisel ilma arvuti tagant lahkumata mõne minutiga valida välja endale sobivaima väljumise ja hinna, maksta pileti eest internetipanga kaudu ning lõpuks "e-pileti" oma isikliku arvuti printerist välja trükkida. Edasi pole muud kui enne laeva väljumist sadamaterminaali minna ja WebMarine'i pilet check-in'is pardakaardi vastu vahetada.

Põhjalik info sõiduplaani ja hindade kohta
WebMarine sõiduplaanis on esindatud kõik Tallinn-Helsingi-Tallinn liinil reisijaid vedavad laevakompaniid. Andmebaasis on olemas andmed kõigi väljumiste kohta mõlemal suunal ning suur hulk erinevaid piletihindu. Lisaks tavahinnaga reisijapiletitele on esindatud soodushinnad edasi-tagasi pileti ostjatele, erinevas vanuses lastele, õpilastele, üliõpilastele ja pensionäridele. Kokku on andmebaasis hetkel üle 700 erineva hinna. Pileti ostmisel ei pea klient muidugi kõigi nende hindade seast endale sobilikku otsima. WebMarine annab valikuvõimaluse ainult piletihindadest, mis kehtivad just valitud reisiplaani kasutades. Soodsamad hinnad näidatakse tabeli alguses, kallimad lõpus.

Lisaks reisijapiletitele on WebMarine kaudu võimalik tellida ka laevareisil võimalikke lisateenuseid, nagu näiteks autokohta, kajutikohta, õhtu- või hommikusööki. Sellisel juhul võtab tellimuse töötlemine pisut rohkem aega, sest WebMarine edastab tellimuse Estraveli reisikonsultandile, kes registreerib tellimuse laevakompanii broneerimissüsteemis ja saadab kinnituse WebMarinele. Tellimuse eest maksta saab alles peale lõpliku kinnituse saabumist.

Kuna paljudel laevafirmadel kehtivad soodushinnad edasi-tagasi piletitele, siis on ka WebMarinest laevapileti ostul soodsam osta korraga mõlema sõidusuuna piletid. Seega soovitame võimalusel mõlemal sõidusuunal valida sama laevafirma või laev, et WebMarine suudaks vastavalt kliendi koostatud sõidugraafikule välja pakkuda soodsama hinna.

Süsteem lihtsustab korduvtellimuste esitamist
Webmarine informatiivset osa (sõiduplaanid, hinnad jms.) on võimalik kasutada kõigil soovijatel piiranguteta. Tellimuste esitamiseks ja piletite ostmiseks on vajalik aga süsteemi kasutajaks registreerumine. Registreerumisprotseduur on lihtne, ankeedi täitmine võtab aega vaid mõned minutid.

Kõige olulisem on registreerumisel oma korrektse e-posti aadressi ja telefoninumbri salvestamine süsteemi. Nii saab WebMarine teid edaspidi kursis hoida tellimuste staatusega ning hoiatada võimalike tõrgete eest reisi toimumisel. Registreerunud kasutaja saab lisaks uute piletite ostmisele vaadata oma varasemaid tellimusi ja võib alati broneeringu pooleli jätta ning hiljem uuesti sisse logides selle vormistamist jätkata. Samuti on lihtsam reisijate sisestamine broneeringusse, kuna kord sisestatud reisija andmed säilitatakse kasutajaprofiili juures ja edaspidi on väga lihtne seda reisijat ühe hiireklõpsuga uude tellimusse lisada.

Lihtne ja turvaline tasumine
Peale broneeringu lõpetamist ja kinnitamist on võimalik tellimuse eest kohe maksta Hansapanga või Eesti Ühispanga internetipanga kaudu. WebMarine valmistab ette maksekorralduse ja edastab selle pangale. Kliendil pole vaja teha muud kui ennast internetipanka sisse logida ning ühe hiireklõpsuga maksekorraldus kinnitada. Kui maksmine edukalt toimunud, suunab pank kliendi tagasi WebMarinesse, kust on kohe võimalik pilet välja trükkida. Andmevahetus internetipangaga toimub krüpteeritult ning on nii maksja kui WebMarine'i jaoks turvaline.

Soovi korral võib klient paluda endale (või kellelegi teisele) saata tellimuse eest ka posti teel paberarve. Samuti on WebMarine kaudu tehtud tellimuste eest võimalik saada boonuspunkte oma kuldkaardikontole.

Ostukorv: mitu broneeringut ühte tellimusse
WebMarine kasutab broneeringute salvestamisel ostukorvisüsteemi, mis võimaldab ühe tellimuse raames broneerida pileteid mitmele erinevale reisile ja erinevatele reisijatele ning lõpuks tasuda kõigi ostukorvis olevate piletite eest korraga. Mitme eraldi broneeringu tegemine võib hädavajalikuks osutuda ka juhul kui üheskoos reisivad tavalist piletihinda kasutavad täiskasvanud ja soodushinnaga reisivad lapsed.

Kasutustingimused ja -piirangud
WebMarine kaudu saab pileteid osta üldjuhul mitte hiljem kui 12 tundi enne laeva väljumist. Kui tegemist on keerukama tellimusega (lisaks tavalisele ülesõidukohale

soovitakse veel näiteks autokohta või kajutikohta) on ajaliseks piiriks 36 tundi.

Kuna WebMarine pilet on elektroonne ja ei kanna endal ühtegi templit, allkirja ega turvaelementi, siis on rangemad tingimused ka selle pileti kasutamiseks. Nimelt kehtib WebMarine pilet ainult piletil märgitud reisijatele ja väljumistele ning seda saab annulleerida ainult kindlatel tingimustel, millega soovitame enne tellimuse kinnitamist kindlasti tutvuda.