Laevapilet otse internetist
![line](images/hrule.GIF)
Piletivabast
lennust ja lennufirmade e-piletist on nii mõnigi meie lugeja juba
kuulnud: kirjutasime sellest ka oma jaanuarinumbris. Allpool esitleb Estraveli
asepresident IT alal Andres Kreegipuu firmas hiljuti kasutuselevõetud
Helsingi-laevade e-pileteid, mille võib välja trükkida
oma koduarvutist.
Pilet kätte laua tagant tõusmata
Laevasõit Tallinn-Helsingi-Tallinn liinil on Eesti turismiturul
ilmselt kõige levinum teenus. Nii Eestit külastavate välisturistide
jaoks kui ka välisreisi alustavate eestlaste jaoks on Tallinna reisisadam
ülekaalukalt kõige populaarsem reisi alguspunkt. Liiklus Soome
lahel on tihe - suveperioodil sõidavad viie erineva laevafirma
enam kui 10 kiirlaeva, katamaraani ja suuremat mootorlaeva. Väljumisi
mõlemast linnast on iga päev üle kahekümne. Sõltuvalt
laeva tüübist ja kompaniist erinevad suuresti nii piletihinnad
kui reisiks kuluvad ajad. Kokkuvõttes on potentsiaalsel reisijal
üpris raske sellest mitmekesisusest leida endale see kõige
sobivama ajagraafiku ja hinnaga reisimisvõimalus.
Eelnevat arvestades on Estravel koostöös firmaga Webster Systems
loonud internetipõhise laevapiletite broneerimissüsteemi WebMarine
(http://www.webmarine.ee). WebMarine
võimaldab reisihuvilisel ilma arvuti tagant lahkumata mõne
minutiga valida välja endale sobivaima väljumise ja hinna, maksta
pileti eest internetipanga kaudu ning lõpuks "e-pileti" oma isikliku
arvuti printerist välja trükkida. Edasi pole muud kui enne laeva
väljumist sadamaterminaali minna ja WebMarine'i pilet check-in'is
pardakaardi vastu vahetada.
![](images/webmarine_2.jpg)
Põhjalik info sõiduplaani ja hindade kohta
WebMarine sõiduplaanis on esindatud kõik Tallinn-Helsingi-Tallinn
liinil reisijaid vedavad laevakompaniid. Andmebaasis on olemas andmed
kõigi väljumiste kohta mõlemal suunal ning suur hulk
erinevaid piletihindu. Lisaks tavahinnaga reisijapiletitele on esindatud
soodushinnad edasi-tagasi pileti ostjatele, erinevas vanuses lastele,
õpilastele, üliõpilastele ja pensionäridele. Kokku
on andmebaasis hetkel üle 700 erineva
hinna. Pileti ostmisel ei pea klient muidugi kõigi nende hindade
seast endale sobilikku otsima. WebMarine annab valikuvõimaluse
ainult piletihindadest, mis kehtivad just valitud reisiplaani kasutades.
Soodsamad hinnad näidatakse tabeli alguses, kallimad lõpus.
Lisaks reisijapiletitele on WebMarine kaudu võimalik tellida ka
laevareisil võimalikke lisateenuseid, nagu näiteks autokohta,
kajutikohta, õhtu- või hommikusööki. Sellisel
juhul võtab tellimuse töötlemine pisut rohkem aega, sest
WebMarine edastab tellimuse Estraveli reisikonsultandile, kes registreerib
tellimuse laevakompanii broneerimissüsteemis ja saadab kinnituse
WebMarinele. Tellimuse eest maksta saab alles peale lõpliku kinnituse
saabumist.
Kuna paljudel laevafirmadel kehtivad soodushinnad edasi-tagasi piletitele,
siis on ka WebMarinest laevapileti ostul soodsam osta korraga mõlema
sõidusuuna piletid. Seega soovitame võimalusel mõlemal
sõidusuunal valida sama laevafirma või laev, et WebMarine
suudaks vastavalt kliendi koostatud sõidugraafikule välja
pakkuda soodsama hinna.
Süsteem lihtsustab korduvtellimuste esitamist
Webmarine informatiivset osa (sõiduplaanid, hinnad jms.) on
võimalik kasutada kõigil soovijatel piiranguteta. Tellimuste
esitamiseks ja piletite ostmiseks on vajalik aga süsteemi kasutajaks
registreerumine. Registreerumisprotseduur on lihtne, ankeedi täitmine
võtab aega vaid mõned minutid.
Kõige olulisem on registreerumisel oma korrektse e-posti aadressi
ja telefoninumbri salvestamine süsteemi. Nii saab WebMarine teid
edaspidi kursis hoida tellimuste staatusega ning hoiatada võimalike
tõrgete eest reisi toimumisel. Registreerunud kasutaja saab lisaks
uute piletite ostmisele vaadata oma varasemaid tellimusi ja võib
alati broneeringu pooleli jätta ning hiljem uuesti sisse logides
selle vormistamist jätkata. Samuti on lihtsam reisijate sisestamine
broneeringusse, kuna kord sisestatud reisija andmed säilitatakse
kasutajaprofiili juures ja edaspidi on väga lihtne seda reisijat
ühe hiireklõpsuga uude tellimusse lisada.
Lihtne ja turvaline tasumine
Peale broneeringu lõpetamist ja kinnitamist on võimalik
tellimuse eest kohe maksta Hansapanga või Eesti Ühispanga
internetipanga kaudu. WebMarine valmistab ette maksekorralduse ja edastab
selle pangale. Kliendil pole vaja teha muud kui ennast internetipanka
sisse logida ning ühe hiireklõpsuga maksekorraldus kinnitada.
Kui maksmine edukalt toimunud, suunab pank kliendi tagasi WebMarinesse,
kust on kohe võimalik pilet välja trükkida. Andmevahetus
internetipangaga toimub krüpteeritult ning on nii maksja kui WebMarine'i
jaoks turvaline.
Soovi korral võib klient paluda endale (või kellelegi teisele)
saata tellimuse eest ka posti teel paberarve. Samuti on WebMarine kaudu
tehtud tellimuste eest võimalik saada boonuspunkte oma kuldkaardikontole.
Ostukorv: mitu broneeringut ühte tellimusse
WebMarine kasutab broneeringute salvestamisel ostukorvisüsteemi,
mis võimaldab ühe tellimuse raames broneerida pileteid mitmele
erinevale reisile ja erinevatele reisijatele ning lõpuks tasuda
kõigi ostukorvis olevate piletite eest korraga. Mitme eraldi broneeringu
tegemine võib hädavajalikuks osutuda ka juhul kui üheskoos
reisivad tavalist piletihinda kasutavad täiskasvanud ja soodushinnaga
reisivad lapsed.
![](images/webmarine_1.jpg)
Kasutustingimused ja -piirangud
WebMarine kaudu saab pileteid osta üldjuhul mitte hiljem kui
12 tundi enne laeva väljumist. Kui tegemist on keerukama tellimusega
(lisaks tavalisele ülesõidukohale
soovitakse veel näiteks autokohta või kajutikohta) on ajaliseks
piiriks 36 tundi.
Kuna WebMarine pilet on elektroonne ja ei kanna endal ühtegi templit,
allkirja ega turvaelementi, siis on rangemad tingimused ka selle pileti
kasutamiseks. Nimelt kehtib WebMarine pilet ainult piletil märgitud
reisijatele ja väljumistele ning seda saab annulleerida ainult kindlatel
tingimustel, millega soovitame enne tellimuse kinnitamist kindlasti tutvuda.
|