|
|
Teie küsite, Estravel vastab
![line](/estraveller/nov_dec2001/images/hrule.GIF)
Miks ümberistumisaeg Helsingis ja Stockholmis nüüd
pikem on?
Ametlikult ei ole ühelt lennult teisele ümberistumise aeg
Helsingi ja Stockholmi lennuväljadel muutunud. See on rahvusvaheliste
lendude puhul vastavalt 35 minutit ja 30-60 minutit sõltuvalt terminalist.
Lennujaamadele on kasulik näidata minimaalseid ühendusaegu võimalikult
madalatena, et jätta mulje efektiivsusest ja sujuvast töökorraldusest.
Lääne-Euroopas (Schengeni lepingu maades) reisivatele inimestele
ongi enamasti minimaalne lubatud ühendusaeg täiesti piisav.
Meie soovitame Eesti klientidel siiski varuda mõnevõrra
enam aega. Seda eelkõige juba kevadel toimunud Rootsi ja Soome
Schengeni lepinguga ühinemisega seoses. Schengeni lepingu riikide
sees reisides passikontroll puudub, seetõttu tuleb väljastpoolt
Schengeni territooriumi (nt Eestist) saabuval reisijal passikontroll läbida
kohe Schengeni territooriumile saabumisel. Euroopasse reisivate eestlaste
jaoks on sageli transiidiks kasutatavad Helsingi, Stockholmi ja ka Kopenhaageni
lennuväljad kohtadeks, kus Schengeni lepingu territooriumile sisenetakse.
Vana ühtne transiittsoon, kus mingit kontrolli ei olnud, on nüüd
jagatud kaheks - Schengeni ja mitte-Schengeni tsooniks. Ühest teise
minek toimub ainult läbi passikontrolli. Juhtub seal olema järjekord,
on oht jätkulennust maha jääda (seda eriti juhul, kui ka
saabuv lend pisut hilineb). Eraldi juhtum on jätkulennud Põhja-Ameerikasse.
Kuigi sellisel juhul enamasti transiitlennujaamas riiki sisenemise passikontrolli
ei toimu (erandiks juhud, kui Schengeni territooriumil on 2 või
enam ümberistumist), toimub siiski põhjalik ja aeganõudev
reisijate turva- ja dokumentide kontroll. Vahetult 11. septembri terrorirünnaku
järel tuli USA-sse lennates oma pagas lausa igas transiitlennujaamas
eraldi välja võtta ja uuesti lennule registreerida. Nüüdseks
on taas võimalik pagasi registreerimine Eestist kuni Ameerikani
välja. Kokkuvõttes soovitame varuda ümberistumiseks vähemalt
kaks korda rohkem aega kui minimaalselt nõutud ja soovitavalt osta
ka reisi katkemisel tekkida võivad kulud hüvitava kindlustuse.
Kas säästuklassi pilet New Yorki võib maksta 60 000
EEK?
Võib küll. Turistiklassi lennupileti avalik normaalhind
Tallinnast New Yorki ja tagasi on 60540 krooni. Tegelikus elus ostetakse
sellise raha eest piletit muidugi haruharva. Mida pikem on kahe sihtkoha
vaheline kaugus, seda enam on olemas kõikvõimalikke soodushindu.
Nii võib New Yorgi pileti äriklassi soodushind olla peaaegu
2 korda ja säästuklassis kuni 10 korda sellest normaalhinnast
madalam. Avalik normaalhind on kallis sellepärast, et niisugune pilet
annab väga suure vabaduse. Lubatud on piletit aasta jooksul trahvita
tagasi müüa või lennukuupäevi muuta, kombineerida
samal piletil erinevaid omavahel konkureerivaid lennufirmasid, kasutada
suvalist marsruuti (mis TLL-NYC vahel ei tohi olla pikem kui 8035 km ühes
suunas), teha selle marsruudi raames suvaline arv ümberistumisi ja
peatusi transiitlinnades. Soodushinna puhul on marsruut, kasutatavad lennukompaniid
ja pileti muutmine hoopis rangemalt reguleeritud. Mida odavam pilet, seda
rohkem kitsendusi. Eeldusel, et soodushinnaga kohti saada on, võib
igaüks ise otsustada, kas ja kui palju ta on paindlikumate tingimuste
eest nõus rohkem maksma. Enamasti ei ole kõiki normaalhinna
pakutavaid vabadusi tarvis ja eelistatakse soodushinnaga pileteid.
Milliste Eesti reisikorraldajate pakettreise saan osta Estravelist?
Juba aastaid vahendab Estravel eestimaalastele erinevate reisikorraldajate
pakettreise. Soome tuntumate reisioperaatorite Aurinkomatkat, Fritidsresor,
Finnmatkat, Tjäreborg, Etumatkat ja Olympia kõrval oleme viis
viimast aastat müünud kodumaise Wris Toursi reisipakette. Tänaseks
on lepingupartnerite hulka lisandunud ka uued reisikorraldajad Eestis
Horizon Travel ja Domina World Travel, samuti vanematest tegijatest American
Tours ja Alpiexpress.
Kui Wris Tours on aastate jooksul lähetanud inimesi paljudesse erinevatesse
riikidesse, siis neli viimatinimetatut on hetkel rohkem kitsama nishi
firmad. Horizon pakub reise Kanaaridele, Domina Egiptusse ja Keeniasse.
American Toursi peamised sihtkohad on Tai, Bali ja Malaisia. Alpiexpress
on peamiselt tuntud suusareiside pakkujana sihtkohtadega Austrias, Prantsusmaal
ja Itaalias.
Estravel müüb eelpoolnimetatud reisikorraldajate pakette sama
hinnaga, mis tootjad ise. Estravel on nende reisipakettide müügil
vahendaja-agendi rollis. Iga reisikorraldaja vastutab aga ise oma kataloogis
kliendile antud lubaduste ja toote kvaliteedi eest.
Kas Estravel korraldab ise reise?
Estravel kui klassikaline reisibüroo korraldab ise reise ainult
kliendipoolsel tellimisel. Näiteks soovib klient reisida kahekesi
või viieteistkümnekesi või sajakesi Hiinasse. Kliendi
soovidest ja eelarvest olenevalt pakub Estravel talle kas mõne
reisikorraldaja valmispaketti või teeb paketi ise nö. rätsepatööna.
Üldjuhul on viimane variant kallim, kuid sisaldab täpselt seda,
mida klient oma reisilt ootab. Seda varianti kasutatakse just siis, kui
klienti ei rahulda ainult lennupiletite ja majutuse ostmine, vaid sooviks
on ka eriprogramm sihtkohas. Algamas on taas suusahooaeg ja tavapärasele
lend+majutus tellimusele lisandub tihti ka tellimus mootorsaanisafariks
või ekskursiooniks konkreetsele objektile.
Rätsepatööna valmivad ka paketid, kus põhirõhk
on tööasjadel. Siia kuuluvad konverentside, koosolekute, firmade
külastamise organiseerimine nii Eestis kui ka välisriikides.
Reisikorraldaja valmispaketti ostes tuleb kliendil arvestada juba etteantud
kuupäevade, kellaaegade ja võimaliku programmiga, samuti palju
rangemate annulleerimis- ja muutmistingimustega.
Miks ma ei saa Estravelist osta eraldi viisateenust?
Meie peamiseks ülesandeks on võimalikult hästi teenindada
oma klienti, s.t. pakkuda talle täisteenindust ja aidata maksimaalselt
kaasa kliendi reisi õnnestumisele. Tänapäeval kasutusel
olevate broneerimisprogrammide abil on suhteliselt kerge müüa
lennu- või laevapileteid ja broneerida hotellimajutust ükskõik
kus maailma otsas. Aga kahjuks ainult piletitega igasse riiki veel reisima
ei pääse, paljudesse riikidesse sõiduks vajame viisat.
Viisavabade riikide arv küll pidevalt kasvab, aga kindlasti jäävad
viisanõuded teatud riikidesse meie jaoks kehtima veel aastateks.
Ja seda eriti Eestis elavatele mitte-kodanikele.
Igal riigil on viisa väljastamiseks seatud teatud nõuded,
mida dokumentide saatmisel ka arvestama peab. Estravel on antud protsessis
ainult dokumentide vahendaja kliendi ja konsulaadi vahel ja ei vastuta
mingil juhul viisa mitte-saamise eest. Viisa andmise või sellest
keeldumise otsustab vastava riigi konsulaat või saatkond.
Estravelis ei ole eraldi osakonda, mis tegeleks viisataotluste vormistamisega
ja klientidele vastava teenuse pakkumise ja müügiga. Meil on
tööl viisasekretär, kes on nö. back-office töötaja
ja vormistab viisasid vastavalt oma kolleegide-reisikonsultantide poolt
vastuvõetud tellimustele. See toimub tihtipeale väljaspool
Eestit (Helsingis, Stockholmis, Londonis, Moskvas, jne.) ning viisasekretäri
ülesandeks on suhelda eri riikide konsulaatidega.
Väide, et meilt viisateenust osta ei saa, ei pea päris paika.
Kindlasti saavad meilt viisateenust osta kõik Estraveli Kuldkaardi
omanikud. Teenuse hind sõltub siinjuures sellest, kas klient on
meilt ostnud ka muud reisiks vajalikud dokumendid või mitte. Kui
on ostnud, siis rakendub kliendile soodushinnaga teenustasu. Kui ei ole,
siis tuleb teenustasu maksta normaalhinnast lähtuvalt. Hinnakiri
on nähtaval internetileheküljel http://www.estravel.ee/services/visas/visatbl.html.
Kõik Kuldkaardiomanikele lubatud allahindlused kehtivad nii soodus-
kui ka normaalhinnaga teenust ostes. Viisateenust me ei müü
ainult juhul, kui klient on kõik muud oma reisiks vajalikud dokumendid
ostnud mõnest teisest reisibüroost. Siis soovitame kliendil
pöörduda teda teenindanud firma poole ka viisa saamiseks ja
iga vähegi normaalne reisibüroo peaks sellega hakkama saama.
|