Teie küsite, Estravel vastab
line

Miks ümberistumisaeg Helsingis ja Stockholmis nüüd pikem on?
Ametlikult ei ole ühelt lennult teisele ümberistumise aeg Helsingi ja Stockholmi lennuväljadel muutunud. See on rahvusvaheliste lendude puhul vastavalt 35 minutit ja 30-60 minutit sõltuvalt terminalist. Lennujaamadele on kasulik näidata minimaalseid ühendusaegu võimalikult madalatena, et jätta mulje efektiivsusest ja sujuvast töökorraldusest. Lääne-Euroopas (Schengeni lepingu maades) reisivatele inimestele ongi enamasti minimaalne lubatud ühendusaeg täiesti piisav.

Meie soovitame Eesti klientidel siiski varuda mõnevõrra enam aega. Seda eelkõige juba kevadel toimunud Rootsi ja Soome Schengeni lepinguga ühinemisega seoses. Schengeni lepingu riikide sees reisides passikontroll puudub, seetõttu tuleb väljastpoolt Schengeni territooriumi (nt Eestist) saabuval reisijal passikontroll läbida kohe Schengeni territooriumile saabumisel. Euroopasse reisivate eestlaste jaoks on sageli transiidiks kasutatavad Helsingi, Stockholmi ja ka Kopenhaageni lennuväljad kohtadeks, kus Schengeni lepingu territooriumile sisenetakse. Vana ühtne transiittsoon, kus mingit kontrolli ei olnud, on nüüd jagatud kaheks - Schengeni ja mitte-Schengeni tsooniks. Ühest teise minek toimub ainult läbi passikontrolli. Juhtub seal olema järjekord, on oht jätkulennust maha jääda (seda eriti juhul, kui ka saabuv lend pisut hilineb). Eraldi juhtum on jätkulennud Põhja-Ameerikasse. Kuigi sellisel juhul enamasti transiitlennujaamas riiki sisenemise passikontrolli ei toimu (erandiks juhud, kui Schengeni territooriumil on 2 või enam ümberistumist), toimub siiski põhjalik ja aeganõudev reisijate turva- ja dokumentide kontroll. Vahetult 11. septembri terrorirünnaku järel tuli USA-sse lennates oma pagas lausa igas transiitlennujaamas eraldi välja võtta ja uuesti lennule registreerida. Nüüdseks on taas võimalik pagasi registreerimine Eestist kuni Ameerikani välja. Kokkuvõttes soovitame varuda ümberistumiseks vähemalt kaks korda rohkem aega kui minimaalselt nõutud ja soovitavalt osta ka reisi katkemisel tekkida võivad kulud hüvitava kindlustuse.

Kas säästuklassi pilet New Yorki võib maksta 60 000 EEK?
Võib küll. Turistiklassi lennupileti avalik normaalhind Tallinnast New Yorki ja tagasi on 60540 krooni. Tegelikus elus ostetakse sellise raha eest piletit muidugi haruharva. Mida pikem on kahe sihtkoha vaheline kaugus, seda enam on olemas kõikvõimalikke soodushindu. Nii võib New Yorgi pileti äriklassi soodushind olla peaaegu 2 korda ja säästuklassis kuni 10 korda sellest normaalhinnast madalam. Avalik normaalhind on kallis sellepärast, et niisugune pilet annab väga suure vabaduse. Lubatud on piletit aasta jooksul trahvita tagasi müüa või lennukuupäevi muuta, kombineerida samal piletil erinevaid omavahel konkureerivaid lennufirmasid, kasutada suvalist marsruuti (mis TLL-NYC vahel ei tohi olla pikem kui 8035 km ühes suunas), teha selle marsruudi raames suvaline arv ümberistumisi ja peatusi transiitlinnades. Soodushinna puhul on marsruut, kasutatavad lennukompaniid ja pileti muutmine hoopis rangemalt reguleeritud. Mida odavam pilet, seda rohkem kitsendusi. Eeldusel, et soodushinnaga kohti saada on, võib igaüks ise otsustada, kas ja kui palju ta on paindlikumate tingimuste eest nõus rohkem maksma. Enamasti ei ole kõiki normaalhinna pakutavaid vabadusi tarvis ja eelistatakse soodushinnaga pileteid.

Milliste Eesti reisikorraldajate pakettreise saan osta Estravelist?
Juba aastaid vahendab Estravel eestimaalastele erinevate reisikorraldajate pakettreise. Soome tuntumate reisioperaatorite Aurinkomatkat, Fritidsresor, Finnmatkat, Tjäreborg, Etumatkat ja Olympia kõrval oleme viis viimast aastat müünud kodumaise Wris Toursi reisipakette. Tänaseks on lepingupartnerite hulka lisandunud ka uued reisikorraldajad Eestis Horizon Travel ja Domina World Travel, samuti vanematest tegijatest American Tours ja Alpiexpress.

Kui Wris Tours on aastate jooksul lähetanud inimesi paljudesse erinevatesse riikidesse, siis neli viimatinimetatut on hetkel rohkem kitsama nishi firmad. Horizon pakub reise Kanaaridele, Domina Egiptusse ja Keeniasse. American Toursi peamised sihtkohad on Tai, Bali ja Malaisia. Alpiexpress on peamiselt tuntud suusareiside pakkujana sihtkohtadega Austrias, Prantsusmaal ja Itaalias.

Estravel müüb eelpoolnimetatud reisikorraldajate pakette sama hinnaga, mis tootjad ise. Estravel on nende reisipakettide müügil vahendaja-agendi rollis. Iga reisikorraldaja vastutab aga ise oma kataloogis kliendile antud lubaduste ja toote kvaliteedi eest.

Kas Estravel korraldab ise reise?
Estravel kui klassikaline reisibüroo korraldab ise reise ainult kliendipoolsel tellimisel. Näiteks soovib klient reisida kahekesi või viieteistkümnekesi või sajakesi Hiinasse. Kliendi soovidest ja eelarvest olenevalt pakub Estravel talle kas mõne reisikorraldaja valmispaketti või teeb paketi ise nö. rätsepatööna. Üldjuhul on viimane variant kallim, kuid sisaldab täpselt seda, mida klient oma reisilt ootab. Seda varianti kasutatakse just siis, kui klienti ei rahulda ainult lennupiletite ja majutuse ostmine, vaid sooviks on ka eriprogramm sihtkohas. Algamas on taas suusahooaeg ja tavapärasele lend+majutus tellimusele lisandub tihti ka tellimus mootorsaanisafariks või ekskursiooniks konkreetsele objektile.

Rätsepatööna valmivad ka paketid, kus põhirõhk on tööasjadel. Siia kuuluvad konverentside, koosolekute, firmade külastamise organiseerimine nii Eestis kui ka välisriikides. Reisikorraldaja valmispaketti ostes tuleb kliendil arvestada juba etteantud kuupäevade, kellaaegade ja võimaliku programmiga, samuti palju rangemate annulleerimis- ja muutmistingimustega.

Miks ma ei saa Estravelist osta eraldi viisateenust?
Meie peamiseks ülesandeks on võimalikult hästi teenindada oma klienti, s.t. pakkuda talle täisteenindust ja aidata maksimaalselt kaasa kliendi reisi õnnestumisele. Tänapäeval kasutusel olevate broneerimisprogrammide abil on suhteliselt kerge müüa lennu- või laevapileteid ja broneerida hotellimajutust ükskõik kus maailma otsas. Aga kahjuks ainult piletitega igasse riiki veel reisima ei pääse, paljudesse riikidesse sõiduks vajame viisat. Viisavabade riikide arv küll pidevalt kasvab, aga kindlasti jäävad viisanõuded teatud riikidesse meie jaoks kehtima veel aastateks. Ja seda eriti Eestis elavatele mitte-kodanikele.

Igal riigil on viisa väljastamiseks seatud teatud nõuded, mida dokumentide saatmisel ka arvestama peab. Estravel on antud protsessis ainult dokumentide vahendaja kliendi ja konsulaadi vahel ja ei vastuta mingil juhul viisa mitte-saamise eest. Viisa andmise või sellest keeldumise otsustab vastava riigi konsulaat või saatkond.

Estravelis ei ole eraldi osakonda, mis tegeleks viisataotluste vormistamisega ja klientidele vastava teenuse pakkumise ja müügiga. Meil on tööl viisasekretär, kes on nö. back-office töötaja ja vormistab viisasid vastavalt oma kolleegide-reisikonsultantide poolt vastuvõetud tellimustele. See toimub tihtipeale väljaspool Eestit (Helsingis, Stockholmis, Londonis, Moskvas, jne.) ning viisasekretäri ülesandeks on suhelda eri riikide konsulaatidega.

Väide, et meilt viisateenust osta ei saa, ei pea päris paika. Kindlasti saavad meilt viisateenust osta kõik Estraveli Kuldkaardi omanikud. Teenuse hind sõltub siinjuures sellest, kas klient on meilt ostnud ka muud reisiks vajalikud dokumendid või mitte. Kui on ostnud, siis rakendub kliendile soodushinnaga teenustasu. Kui ei ole, siis tuleb teenustasu maksta normaalhinnast lähtuvalt. Hinnakiri on nähtaval internetileheküljel http://www.estravel.ee/services/visas/visatbl.html. Kõik Kuldkaardiomanikele lubatud allahindlused kehtivad nii soodus- kui ka normaalhinnaga teenust ostes. Viisateenust me ei müü ainult juhul, kui klient on kõik muud oma reisiks vajalikud dokumendid ostnud mõnest teisest reisibüroost. Siis soovitame kliendil pöörduda teda teenindanud firma poole ka viisa saamiseks ja iga vähegi normaalne reisibüroo peaks sellega hakkama saama.