Lühiuudised
![line](/estraveller/sept_oct2001/images/hrule.GIF)
Estravelleri postituspoliitika rangemaks
Estravelleri suur populaarsus ning koos sisuga kasvanud trüki- ja
postikulud sunnivad väljaandjat oma ülisoodsat jaotuskorda ümber
vaatama. Alates järgmisest, novembri-detsembrinumbrist saavad Estravelleri
tasuta endiselt kõik Kuldkaardiomanikud, kuid koju postitatakse
Estraveli kulul see ainult neile, kes Estravelilt midagi ostnud on eelmise
või jooksva kalendriaasta jooksul. Sinna loetakse ka need kliendid,
kelle eest on reisiteenuseid ostnud firma, kuid kes on boonuspunkte lasknud
enda nimele ringi konteerida nii, nagu Kuldkaardireeglid sätestavad.
Ülejäänud vähemus, nn. passiivsed Kuldkaardiomanikud,
peavad tulevikus oma Estravellerile ise lähimasse Estraveli büroosse
järele tulema. Kui aga seda liiga hilja teha, siis ei pruugi kliendilehte
enam alles olla, kuna spetsiaalset varu passiivsete Kuldkaardiomanike
jaoks ei hoita. Lihtsaim viis kindlustada Estravelleri kojutulek ka edaspidiseks
on Estravelist enne novembrikuud
mingi reisiteenus osta, kus arve oleks väljastatud eraisiku-Kuldkaardiomaniku
nimele.
Estravelil Tartus nüüd kaks bürood
Estravel avas Tartu vastvalminud Lõunakeskuses oma uue müügibüroo.
Seega on Estravel esimene IATA litsensiga reisibüroo, kellel on Tartu
linnas rohkem kui üks teenindusbüroo. Estraveli kesklinnabüroo
kolis nn. pankade ristmikule Ülikooli ja Vallikraavi tänavate
nurgale juuni alguses.
Estraveli uus büroo on nagu Lõunakeskuski lahti iga päev
hilisõhtuni, mis eriti sobib neile, kel tööajal pole
võimalik kesklinnas asuvaid büroosid külastada. Nädalalõpul
ja õhtuti on aga võimalik reisikonsultandi abil rahulikult
kasvõi kogu perega endale sobivaid
reisialternatiive valida.
Estraveli juhatuse esimehe sõnul kallutas otsuse Lõunakeskuse
kasuks peamiselt selle sisemine funktsionaalne pindade jaotus. Lõunakeskuses
puuduvad mõnele keskusele iseloomulikud tupikkoridorid ja väheväärtuslike
kaubanduspindadega nurgad. Projekteerijad on Lõunakeskuse projekteerimisel
malli võtnud muuhulgas Soome suurte kaubanduskeskuste parimatest
näidetest. Estraveli büroo paikneb sissekäigu lähedal,
kesksel aatriumplatsil, kust möödub enamus kaubanduskeskuse
külastajaid. Lõunakeskuse trumbiks on ka suur tasuta parkla
ning asukoht suure liiklussõlme kõrval.
Estraveli Lõunakeskuse büroo on avatud iga päev kell
9.00-21.00. Uue büroo telefonid on (07) 302 333 ja (07) 302 331.
Silja Line'i eripakkumine Kuldkaardiomanikele
Kuni käesoleva navigatsioonihooaja lõpuni pakub Silja Line
Estraveli Kuldkaardi omanikele kiirlaeva SuperSeaCat SeaCat klassi ühe
suuna normaalhinnast allahindlust täiskasvanule -100 EEK ja 6-17
aastasele lapsele -50 EEK. Seega saab täiskasvanu edasi-tagasi hinnast
kokku 200 krooni soodustust. Pakkumine kehtib Estraveli Kuldkaardi omanikule
ja ühele tema täiskasvanud kaaslasele ning kuni kahele lapsele
järgmistel väljumistel: Tallinn-Helsingi 09.30 ja 14.00; Helsingi-Tallinn
12.45 ja 17.15. Soodushinnaga broneeringuid on võimalik teha kõigis
Estraveli büroodes.
Karupesa Kuldkaardiomanikele soodsamalt
Scandic Hotel Karupesa Otepääl pakub kuni novembri lõpuni
Estraveli Kuldkaardiomanikele mitmeid tunduva hinnasoodustusega majutuspakette.
Näiteks tavaliselt 700 krooni maksva kaheinimesetoa saab Kuldkaardiomanik
kätte 450 krooniga, lisaks saab veel tasuta pääsmed ööklubisse.
Samuti pakutakse saunapaketti ning 10-protsendilist hinnasoodustust kõigest
restoranis ja baaris tarbitavast. Pakettide tellimine toimub ainult Estraveli
kaudu.
Londoni jõelaevapiletid vaid Estravelist
Estravel pakub Londonisse sõitjatele London River Red Rover Passi,
mis võimaldab piiramatult kasutada Londoni kruiisifirma City Cruises
jõelaevu. City Cruises korraldab regulaarseid lõbusõite
mööda Thamesi jõge iga päev, välja arvatud
25. detsembril. Passi hind on 165 EEK täiskasvanule ning 83 EEK lastele
alla 15 a. ja seenioridele üle 65 a. River Travel Pass kehtib terve
päeva ning selle aja jooksul võib reisija laevalt lahkuda
ja uuesti pardale minna niipalju kordi kui soovib. Peatuskohad Thamesi
jõel on Westminsteri, Toweri ja Greenwichi kail. London River Travel
Pass on Eestis müügil ainult Estraveli büroodes.
Kuldkrediit edukalt käivitunud
Estraveli uus järelmaksutoode Kuldkrediit on vähesest reklaamist
hoolimata käivitunud väga edukalt. Krediidilimiite on esimeste
nädalate jooksul eraldatud juba paari miljoni krooni eest. Sügisperioodiks
on tempo stabiliseerunud umbes miljoni krooni peale kuus. Kuldkrediit
on kättesaadav vaid neile püsiklientidele, kellel on kehtiv
Kuldkaart ja isiklik rahvusvaheline Krediitkaart. Krediidilimiidi suurus
sõltub maksevõimest, mida taotlejal palutakse ise ausalt
hinnata ja teatada.
Üllatuslikult on Kuldkrediidi vastu huvi tundnud ka paljud sellised
kliendid, kes oma reisi eest juba varem ettemaksuna tasunud, kuid reis
veel toimumata, soovides juba makstud reisi refinantseerida Kuldkrediidiga.
Selline juba makstud raha tagasisaamine ei ole siiski võimalik
ning Kuldkrediiti saab antud juhul kasutada vaid tasumata osa järelmaksuna
vormistamiseks.
Finnmatkat neelab Hasse
Soome reisikorraldaja Finnmatkat tootevalik laieneb tunduvalt, kui sellega
suvehooajal 2001 liidetakse Hasse Matkade parimad sihtkohad ja hotellid.
Mõlemad kaubamärgid, nii Finnmatkat kui Hasse kuuluvad Soome
suurimale reisikorraldajale Thomson International Holidays (Oy TIH Finland
Ab), samasse kuulub ka Eestis hästituntud Fritidsresor. Hasse kaob
suvest alates reisiturult täielikult ja turistide teenindamine hakkab
toimuma ainult Finnmatkade nime all. Muutus ei mõjuta juba ostetud
talviseid Hasse reisipakette.
Alates talvehooajast 2002-03 hakkavad kõik TIH kontserni kuuluvad
firmad kasutama uut logo, mis on ühtlustatud TIHi omaniku, Euroopa
reisiteenuste turust üle 20 protsendi hõlmava Preussag/TUI
logoga.
Kristiina Regina Vahemerele
Suviti Läänemerel kruiisireise sooritanud ja varasematel aastatel
soomlasi Tallinnassegi toonud Kotkas registreeritud mootorlaev Kristina
Regina siirdub eelolevaks talvehooajaks lõunameredele. Septembris
sõidutatakse põhjanaabreid nädalastel kruiisidel Gibraltari
piirkonnas ning Lääne- ja Kesk-Vahemerel, oktoobris Türgi-Küprose-Kreeka
saarte ringidel. Novembris siirdub Kristina Regina Punasele merele, pakkudes
eksootilisi kruiise piki Egiptuse ja Jordaania rannikut. Kruiise turustab
Estraveli suuraktsionär ja Soome juhtiv reisibüroo Suomen Matkatoimisto.
Estonian Airi riigiosalus müügis?
Riik paneb tõenäoliselt müüki oma 34-protsendise
osaluse lennufirmas Estonian Air, mis ilmselt läheb teisele kodumaisele
osanikule Cresco Investeerimisgrupile. Cresco on juba teavitanud ajakirjandust
oma otsesest huvist. Suuraktsionär Maersk Air Eesti riigi aktsiaid
endale osta ei saa bürokraatlikel põhjustel, kuna vastavalt
Eesti protektsionistlikule lennundusseadusele peab siinsest lennufirmast
51% kuuluma kohalikule kapitalile. Estonian Air on siiamaani töötanud
suure kahjumiga, mille just Maersk Air, mitte aga kodumaised aktsionärid,
on igal aastal katnud, kapitaliseerides firmat nn aazioskeemi abil. Firma
asepresidendi Erki Urva sõnul on tänavu esmakordselt loota
kasumit 5-15 miljonit krooni.
LOT lennujaamateenindus Estravelile
Poola lennufirma LOT ja Estravel sõlmisid esinduslepingu, mille
kohaselt alates 1. juulist LOT registreerimiseelne teenindus Tallinnas
siirdus Estravelile. Teenuse osutamise koht on Estraveli lennujaamabüroo.
Vastava väljaõppe saanud Estraveli töötaja abistab
LOTi klienti näiteks juhul, kui lend ei välju või hilineb,
või kui ülekaalulise pagasi eest tuleb juurde maksta. Varem
sooritas neid operatsioone Tallinna Lennujaamale kuuluv piletibüroo,
mis ebarentaablina suleti käesoleva aasta juuni lõpus. Piletibüroo
endine juhataja Irina Savtshenko töötab nüüd Preatoni
firmade gruppi kuuluvas Domina World Travelis, kes plaanib saabuval talvehooajal
korraldada charterlendude seeria Egiptusse.
Air Baltic jõudis kasumisse
Läti rahvuslik lennukompanii Air Baltic (BT) jõudis esmakordselt
plusspoolele, saades aasta esimese poole kasumiks ligi pool miljonit dollarit.
Mullu oli poolaasta kahjumis umbes miljoni dollariga. Läti lennukite
täituvus ulatub tänavu 53 protsendini. 34% Air Balticu aktsiatest
kuulub SASile. Eesti reisija tunneb Air Balticut eelkõige Tallinn-Riia
liini järgi, mida BT ja Estonian Air opereerivad kahasse.
SAS uuendab lennukiparki
Scandinavian Airlines System (SK) sai juulis kätte esimese seitsmest
kontinentidevahelise liikluse jaoks tellitud lennukist Airbus A340-300.
Pikemate liinide, peamiselt USA ja Aasia jaoks on tellitud ka neli lennukit
A330-300. Nimetatud lennukitega vahetatakse järk-järgult välja
praegused Boeing 767. Tulemas on ka 12 Airbus A321-200 Euroopa-liinidele.
Finnair: suurim kasv Euroopas
Finnairi (AY) reisiveostatistika näitas suurt kasvu Euroopa liinidel.
Reisiliiklus inimkilomeetrites mõõdetuna kasvas tänavu
juulis mullusega võrreldes keskmiselt 8,5%, kuid Euroopa-sisestel
liinidel 16,3%. Kaug-Ida näitaja kasvas 3,7% ning tellimuslendude
inimkilomeetrite arv vähenes. Finnairi lennukite täituvus liinilendudel
oli juulis 69,8%, regulaarlendudest 90,3% väljus 15 minuti jooksul
alates planeeritud väljumisajast. Kokku vedas Finnair aasta esimese
7 kuuga 4,519 miljonit reisijat ehk 2,8% enam kui mullu samal ajavahemikul.
Alitalia Skyteami liikmeks
Alitalia (AZ) ühines alliansiga SkyTeam, mis ühendab lennukompaniisid
Aeromexico, Air France, CSA Czech Airlines, Delta Air Lines ja Korean
Air Lines ning planeerib ühiskoodiga lende ja lennuplaanide ühtlustamist
Delta ja Air France'iga. Viimasega sõlmitud koodijagamisleping
kehtib aastani 2011.
Airbus: populaarsus kasvab järsult
Nõudmine Airbus-lennukite järele on tänavu järsult
kasvanud - Euroopa hiiglane European Aeronautic Defence & Space (EADS)
teatas oma käesoleva aasta esimese poole müügikasvuks 33%.
Poolaastaga valmis 162 uut lennukit, uute tellimuste väärtus
ulatus esimesel poolaastal 42,8 miljardi euroni (669,7 mrd EEK). Uuele
superjumbole A380, mille esimene katselend on plaanitud aastaks 2004 ja
esimese lennuki liinileminek aastaks 2006, loodab firma tänavu kokku
saada 100 tellimust.
Elektroonikakeeld lennukis pehmeneb
Finnair on välja töötamas uusi mobiiltelefonide ja cd-seadmete
kasutuspõhimõtteid oma lendudel. Plaanis on lubada mobiiltelefoni
kasutamist kuni mootorite käivitamiseni ning pärast lennuki
peatumist, kui turvavöö on lubatud avada. Praeguse korra järgi
peab telefon olema lennukis välja lülitatud kogu aeg.
CD- ja DVD-seadmete kasutamine on juba mõnda aega olnud lubatud
mitmete Euroopa ja USA lennufirmade lennukitel. Seetõttu püütakse
jõuda olukorrani, kus kõigi Oneworldi kuuluvate kompaniide
reeglid oleksid samad. Tänu tehnoloogia arengule on elektroonikaseadmete
lennul kasutamise risk lennuohutusele muutumas puhtteoreetiliseks.
Helsinki-Vantaale kolmas rada
Helsinki-Vantaa lennuväljale (HEL) on otsustatud ehitada kolmas maandumisrada.
See loodetakse valmis saada järgmise aasta novembris ning sellest
tuleb peamine hoovõturada Helsingist väljuvatele lennukitele.
Praegu stardib ja maandub Helsinki-Vantaa lennuväljal tööpäeviti
keskmiselt 500 lennukit, hommikuste ja õhtuste tipptundide ajal
iga 1,5 minuti järel. Helsingi peamise lennuvälja teenindusmaht
on üle 10 miljoni aastas, samal ajal kui Tallinna lennujaama maht
jääb veel ka lähiaastatel alla ühe miljoni reisija.
SAS:
uus teenindusklass Airbusis
SAS teatas, et kuna reisijad on ammu soovinud vahepealset klassi äriklassi
ja säästuklassi vahele, siis uues Airbus A340-s võtab
SAS kasutusele uue teenindusklassi nimega Economy Extra. Uus klass on
teeninduselt võrdne säästuklassiga, kuid tagab sellega
võrreldes rohkem ruumi jalgadele ja mugavamad töötingimused
lennul. Tegemist on vastureaktsiooniga äriklassi müügi
järsule kahanemisele, mis tuleneb firmaklientide kokkuhoiupoliitikast.
Uus klass võimaldab ärireisijatel vormiliselt täita oma
tööandjate uusi reegleid ning osta säästuklassi kuuluvaid
pileteid, kuid saada siiski mugavamad tingimused. Loomulikult on selline
uus vaheklass palju kallim kui säästuklassi hindade odavaimad
pakkumised, olles hinna poolest lähemal senistele äriklassi
soodushindadele.
Schengeni viisal palju piiranguid
Soome ajalehe Aamulehti andmetel on Helsinki-Vantaa lennujaamas passikontroll
koju tagasi saatnud nelja kuu jooksul umbes sada Venemaa kodanikku, kuigi
Soome ja edasi Euroopa Liitu kippujate passis on olnud kehtiv Schengeni
viisa. Mitte-Vene kodanikega on seda juhtunud paid paaril korral.
Näiteks on ajalehe väitel tagasi saadetud Soome kaudu Saksamaale
sõita kavatsevad reisijad, kui nad on kavatsenud Saksamaal viibida
pikemalt kui Soomes, kuid viisa on pärit Soome konsulaadist. Schengeni
eeskirjade järgi tuleb viisa võtta selle riigi konsulaadist,
mis on reisi peamiseks sihtkohaks.
Analoogsed kimbutused ootavad ka Eesti elanikke, kellel on hall või
punane pass. Eesti kodaniku passiga reisijale on Euroopa Liidu riigid
viisavabad ning probleeme esineb reeglina vaid neil eestlastel, kes välisriigis
seaduste vastu patustanud on.
Helsingi
lennuinfo Tallinna Lennujaamas
Estraveli teenindusbüroos Tallinna Lennujaama reisijaterminalis on
käepärane monitor, kust kliendid võivad reaalaegselt
jälgida kõiki Helsingist väljuvaid lende, nende hilinemisi
ja kinnitusi. See on kasulik infoallikas neile, kel plaanis Helsingist
kohe edasi lennata. Eriti vajalikuks on see tasuta infovõimalus
osutunud siis, kui Tallinn-Helsingi lend tehnilistel põhjustel
või ilmastiku tõttu hilinema peaks ja kiiresti vaja otsustada
pileti ringivormistamisvajaduse üle. Telemonitor on paigutatud nii,
et seda näeb ka läbi klaasseina ilma Estraveli büroosse
sisenemata.
USA ametlik info Eestist trööstitu
USA Riigidepartemangu infoserver http://travel.state.gov
on juba aastaid olnud asendamatuks ja populaarseks infoallikaks kogu maailma
jaoks. Sealt saavad usaldusväärset, neutraalset ja kuiva faktiteavet
kõikide maailma riikide kohta sajad tuhanded reisibürood,
lennufirmad ja rahvusvahelise äriga tegelevad firmad, rääkimata
kümnetest miljonitest reisihuvilistest. Iga riigi kohta koostab ülevaatliku
teksti ehk "konsulaarinformatsiooni lehe" vastavas riigis resideeruv USA
saatkonna töötaja ning seetõttu kajastab info paratamatult
ka kirjutaja subjektiivset arvamust. Eesti kohta käiv info, mida
küll iga aasta uuendatakse, on aastatega muutunud väga vähe.
Läti vastav info on praeguseks optimistlikum ja neid kahte kõrvuti
lugedes jääb Eestist üsna kurb pilt. Estraveller toob siinkohal
ära valitud võrdlevaid tsitaate mõlema riigi kohta
käivatelt infolehtedelt. Eesti: "Violent crime... does occur", "Car
thefts are common and can occur in daylight", "Physical harassment of
Americans...can occur", "...hospitals and clinics...suffer from lack of
equipment and resources", "Safety of public transportation: poor", "Availability
of roadside assistance: poor", "Agressive driving is the norm", "...roads
are not up to Western standards", "Speed limit is 50km/h out of town".
Ja nüüd eelnevaga võrreldes silmatorkavamaid tsitaate
Läti kohta: "...the crime is non-violent", "..clinics...nearly up
to Western Europe or US standards", "Safety of public transportation:
Good", "Urban road conditions/maintenance: Good". Muidugi peaks tsitaate
vaatama ainult selles kontekstis, kuhu nad paigutatud on, kuid Estravelleri
toimetuse arvates on siiski teksti autoril tänast Eestit kajastades
mustad prillid ees ja mõtted eilses olnud.
Estair
peavaluks Estonian Airile?
Paljudele Estravelleri lugejatele on ehk üllatuseks, et Estair ei
ole mitte Estonian Airi suupärane lühend, vaid hoopis reisibüroo,
mis asub Tulika tänavas ja vahendab laias valikus reisiteenuseid.
Iseseisvalt lennupileteid väljastada Estair ei saa, sest tal pole
vajalikku IATA (Rahvusvaheline Lennutranspordi Assotsiatsiooni) litsentsi.
Mitteametlike allikate hinnangul on Estonian Air olukorraga rahulolematu,
kuna osa Estairi poole pöörduvaid tarbijaid arvavad, et neid
teenindab rahvuslik lennukompanii, mitte aga tagasihoidlik erafirma. Estonian
Airi võimalused probleemi lahendamiseks on piiratud, kuna Estair
patenteeris selle nime õigel ajal endale ning on nüüd
nime seaduslik omanik. Olukorra teeb veel pikantsemaks asjaolu, et Estairi
omanik Kõu Lipp on Estonian Airi hinnatumaid ja staazhikamaid lendureid
ja Boeingu kapten.
Estraveli 8 kuu müük kasvas 22%
Eesti suurima reisibüroo Estravel AS kaheksa kuu tehniline müügikäive
kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 22 protsendi võrra,
ulatudes 325 miljoni kroonini. Tähtsamate tootegruppide lõikes
oli suurim kasv hotellimajutusel (50%) ja puhkusepakettidel (27%), väikseim
kasv aga laevapiletitel (8,5%). Suurima osakaaluga tootegrupp kogumüügist
oli endiselt rahvusvahelised lennupiletid (57%), kuigi suveperioodil on
lennupiletite müük traditsiooniliselt väiksem kui muul
ajal. Antud arvudes ei sisaldu Estraveli tütarfirmade müügitulemused.
Fritidsresor grupp võidab turuosa
Soome Fritidsresor ja talle kuuluv Finnmatkat on Estraveli kaheksa kuu
müügistatistika alusel taas tugevdanud oma positsiooni, omades
kahe peale 45% kõikidest Estraveli büroodes müüdavatest
pakettreisidest. Teisel kohal on Soome suurim reisioperaator Aurinkomatkat
18 protsendiga ja kolmandal Tjäreborg 16 protsendiga. Kodumaise operaatori
Wris Toursi osa oli 9% pakettreiside kogumüügist. Estravel müüs
puhkusereisipakette kaheksa kuu jooksul kokku 29 miljonit krooni eest,
mis on 9% Estraveli kogumüügist samal ajal.
Continent
Traveli tulevik ebaselge
Suve hakul tabas Eesti reisibüroosid pommuudis, et IATA-BSP järelvalveorgan
on Tallinnas käinud ning võtnud Continent Travelilt õiguse ja võimaluse
lennupileteid väljastada. Põhjuseks on tasumata piletimüügivõlg IATA lennufirmade
ees ehk teisisõnu majanduslikud raskused. Selline juhtum, et IATA litsents
sundkorras peatatakse, oli Eestis esmakordne ning tähistab uue etapi algust
reisibürooturul. Continent Traveli suuraktsionär on lennufirma ELK endine
juht ja aktsionär Beloussov oma sugulasest variisiku kaudu. Väikeaktsionäriks
on Ivo Koost, kes on tuntud kui reisibüroo Wris asutaja ja kauaaegne direktor.
Wrisist lahkus Koost mõned aastad tagasi koos mitmete võtmeisikutega,
et asutada uus reisibüroo Continent Travel. Endised tuumikgrupi liikmetest
kolleegid on tänaseks asunud tööle konkureerivasse reisibüroosse ning
Koost ise asutanud uue reisibüroo Marine Travel, mis on edukalt spetsialiseerunud
kitsale turunishile - meremeeste rühmadele spetsiaalhinnaga piletite vahendamisele.
Kinnitamata andmetel on Continent Traveli aktsiad panditud Tallinna Äripangale
ning septembris müüakse need enampakkumisel. Kas Continent jätkab tegevust
või ei, sõltub sellest, kas firmale leidub ostja ning kes see on.
Estonian Air: reisijate arv kasvab
Estonian Air (OV) vedas selle aasta seitsme kuuga regulaarliinidel 159
860 reisijat, mis on 10,7 protsenti enam kui möödunud aasta samal perioodil
samadel liinidel. Enim kasvas reisijate arv Moskva, Stockholmi ja Londoni
liinil. Tänavu juulis veeti regulaarliinidel 25 862 reisijat ehk 17,9%
rohkem kui mullu juulis. Lennukite keskmine täituvus oli 56 %. IATA kõigi
lennufirmade keskmine täituvus oli tänavu esimesel poolaastal 72 %.
Estonian Airi regulaarlennud väljuvad täpsemalt kui mujal Euroopas. Selle
aasta esimesel seitsmel kuul väljus 90% Estonian Airi regulaarlendudest
15 minuti jooksul alates planeeritud väljumisajast. Euroopa lennufirmade
keskmine näitaja on umbes 80%.
Via Baltica kiiremaks
Läti valitsus plaanib kõrvaldada ühe Balti riike läbiva magistraali Via
Baltica probleemse teelõigu, ehitades Saulkrasti suvituslinnast ümbersõidutee,
kirjutab Kauppalehti. Praegu on teelõik sõidukiiruselt magistraali üks
aeglasemaid. Ümbersõit kavatsetakse valmis ehitada aastaks 2006 ning selle
maksumus on üle 830 miljoni Eesti krooni. Via Baltica on oma projekti
algusest peale vaevelnud erinevate raskuste küüsis, ning olnud lääne spetsialistide
pilkeobjektiks kohmakate tolliprotseduuride, halbade maanteetingimuste,
puuduliku infrastruktuuri ja pikkade piirijärjekordade tõttu. Kõige vähem
huvi on Via Baltica arendamise vastu näidanud üles Poola, kus autoturistil
eksisteerib endiselt suhteliselt suur oht maanteeröövi ohvriks sattuda.
|