Optiva Pank: soodus reisilaen eraisikule

Lisaks juba aastaid pakutavale Hansa Liisingu järelmaksuvõimalusele alustas Estravel eelmise aasta lõpus ka Optiva reisilaenu vahendamist oma klientidele.

Estraveli marketingijuht Jüri Toomelil oli seoses uue reisilaenutootega meeldiv võimalus intervjueerida oma kunagist kolleegi Erki Urvat, Optiva Panga juhatuse liiget ning jae- ja personaalpanganduse direktorit.

Turismijuhist pankuriks
JT: Olid aastaid tegev turismis ja ka Eesti Turismifirmade Liidu president. Kuidas juhtus, et turismile selja pöörasid ning hoopis pangandusse sattusid?
EU: Inimese elu jaotub mitmesse etappi. Ühel hetkel tundub, et mingi ajajärk on otsa saanud ning tuleb alustada uuega. Olin turismialal Estraveli sõbraliku konkurendina ametis üle 6 aasta ja siis tekkis soov midagi uut proovida. Ega ma turismile päriselt selga pole pööranud - suhtlen endiste kolleegide ja konkurentidega ning jagan aeg-ajalt ka konsultatsioone. Aktiivseks koostöövormiks võib pidada Optiva Panga reisilaenu pakkumist läbi reisibüroode.

Reisilaen on kättesaadav kõigile
JT: Räägi sellest reisilaenust veidi lähemalt.
EU: Tegemist on klassikalise tarbimislaenu erivormiga. Sisuliselt pakume kliendile võimalust osta reisibüroost reisiteenuseid järelmaksuga. Laenusumma on minimaalselt 5000 krooni, maksimaalne määr sõltub eelkõige taotleja maksevõimest. Tagatiseks aktsepteerime füüsiliste või juriidiliste isikute käendusi. Laenu tähtaeg on kuni 12 kuud ning intress sõltumata laenu kestusest 16% aastas.

JT: Kas see pole tänapäeval veidi kõrge?
EU: Kui võrrelda Eesti kommertspankade tarbimislaenude või näiteks eraisiku arvelduskrediidi intressitasemega, siis on see vägagi madal. Ei saa aga oodata, et intressitase selliste "pehmete" tagatiste alusel väljastatud lühiajaliste tarbimislaenude puhul sama madalaks kujuneb kui kinnisvara tagatisel antud pikaajaliste eluasemelaenude vahel. Samuti ei saa ennast eksitada lasta näiteks liisingfirmade puhul väljaöeldud madalama intressitasemega. Nende puhul kasutatakse terminit "vara või kauba kallinemine" ning reaalne aastaintress kujuneb tegelikkuses siiski oluliselt kõrgemaks. Kuigi Eesti seadused seda momendil ei nõua, arvan mina, et kliendil on õigus teada saada, mis on talle pakutava laenutoote reaalne aastaintress. Näiteks enamuses Euroopa maades on selle väljatoomine kohustuslik juba reklaamides.

JT: Kas laenu saamine eeldab Optiva Panga kliendiks olemist?
EU: Me ei eelda varasemat kliendisuhet. Küll aga luuakse kliendisuhe laenu vormistamise käigus, kusjuures see toimub reisibüroos ning kliendil pole mingit vajadust otseselt panka külastada. Laenumakse tasumine toimub Optiva Pangas asuvale kontole ning see, kas klient soovib hakata ka muid Optiva Panga teenuseid kasutama, sõltub juba tema vabast tahtest.

JT: Kas iga inimene võib reisilaenu taotleda?
EU: Laenusooviga võib reisibüroosse pöörduda iga täisealine ja teovõimeline EV kodanik, kellel on regulaarne ning kontrollitav netosissetulek vähemalt 5000 krooni kuus.

JT: Miks peaks inimene ennast laenamisega siduma?
EU: Ikka selleks, et saaks oma unistused teostada. Tean ise, kui raske on millekski oluliseks suuremat summat korjata (kuigi üha rohkem inimesi just nii talitab). Samas, kui on olemas kindel ja stabiilne töökoht või sissetulek, on sageli märgatavalt lihtsam vormistada lühiajaline 6-12 kuu pikkune laen ja see hiljem tuhande-paari kaupa kuus tagasi maksta.

Optiva Pangal tugev perspektiiv
JT: Meedia on Optiva Panga teemadel palju spekuleerinud. Kuidas ise kommenteerid?
EU: Loodan, et spekuleerimine Optiva Panga teemadel hakkab nüüd lõppema. Sampo Finance Ltd. koos Eesti Pangaga on selgesõnaliselt väljendanud oma soovi sooritada panga ostu-müügi tehing. Optiva Pank saab endale suure, tugeva ja tunnustatud omaniku. Võimalik tihe koostöö Eesti kindlustusturu liidri Sampo Eesti Kindlustusega toob endaga kindlasti kaasa ka palju uusi ja huvitavaid tooteid ja teenuseid. Teiseks oleme ise arvamusel, et panga suhteline väiksus võimaldab klientidele pakkuda oluliselt paremat ja personaalsemat teenindust.
Liitumisjärgsel ajal on Optiva Pangas läbi viidud mitmeid ümberkorraldusi, panka on muudetud efektiivsemaks, parandatud riskijuhtimist, klienditeenindust, tootearendust, turundustööd jpm. Selle tagajärjeks on näiteks I kvartali head majandustulemused ning rekordiline klientide arvu juurdekasv. Ja kliendiküsitlused tõendavad, et üldiselt on kliendid meie pangaga rahul.

Ka pankurid kasutavad Estraveli Kuldkaarti
JT: Kas oled ka ise Estraveli klient?
EU: Olen küll ja juba mitu aastat. Ma ei kuulu küll viimasel ajal eriti palju reisivate inimeste hulka, kuid vahel siiski. Pean tunnistama, et juba siis, kui ise konkureerivat reisibürood juhtisin, pidasime Estravelit alati üheks kõige eesrindlikumaks ning samas ka eetilisemaks konkurendiks. Mitmed tänapäeval juba nii tavalised ja enesestmõistetavad, kuid omal ajal lausa "revolutsioonilistena" tundunud uuendused said alguse just Estravelist. Olgu siinjuures mainitud näiteks reisiteenuste broneerimissüsteemi Amadeus kasutamise võimaldamine üle Interneti või siis süstematiseeritud ja integreeritud kliendiandmebaas, mille väljenduseks kliendile on Kuldkaart. Nii et olen kliendina Estraveliga rahul ja soovin edu edaspidiseks.

JT: Oled ka ise kliendina Kuldkaardist mingit kasu saanud?
EU: Oojaaa... esimesena meenub see, et elutuppa uut mööblit ostes sain ASKO-s üle kahe tuhande krooni allahindlust. Aga tasuta preemiareisiks peab veel veidi punkte koguma.

 

Tagasi sisukorda