Sisukord

 

Tellitud konverents on isetehtust soodsam


Reisibüroo abi kasutamine koosolekute, seminaride, läbirääkimiste ja koolituste korraldamiseks Eestis pole veel väga levinud. Paljusid üllatab, et üks reisibüroo sellist teenust pakub, enamasti peetakse reisibürood ikka välisreisi korraldajaks. Aga miks ka mitte, on ju Estravelil kui suurimal klassikalisel välismaalasi Eestis vastuvõtval incoming-operaatoril kogu info olemas, miks siis sama kvaliteetset ja professionaalset teenust mitte müüa Eesti kliendile. Nii ongi Estravel Eesti reisibüroode hulgas ainus, kellel on eraldi konverentsiteenuste osakond, mida juhatab Malle Pottsepp.

Estravel säästab kliendi aega ja raha
"Üha enam firmasid ja muid organisatsioone kasutabki meie teenuseid, tellides kogu koosoleku, work-shopi, koolituse, tooteesitluse või lepingu allkirjastamisega seonduva teenustekompleksi mugavalt ühest kohast," jutustab Malle Pottsepp. "See on kliendile mitutmoodi kasulik: hoiab kokku aega, närvi ja ka raha. Tänu oma suurele sisseostumahule - Estraveli müük on Eesti klassikaliste reisibüroode hulgas suurim ka vastuvõtuteenuste osas - võime pakkuda eriti soodsaid lepingulisi majutushindu. Ja firma ajavõit on ürituse tellimisel reisibüroo kaudu tohutu. Pole vaja kümneid telefonikõnesid ega päringuid erinevatele teenusepakkumistele, vaid tavaliselt piisab ühest kontaktivõtust, et saada Estravelist vajadustele täpselt vastav pakkumine."

Konverentsiteenus ka päris väikesele grupile
"Konverentsiteenus ei tähenda alati tingimata Sakala-täit inimhulka," täpsustab Pottsepp. Estravel võtab üritusi korraldada alates praktiliselt 3-4 inimesest. Selleks võib olla iga nõupidamine, koosolek või koolitus, kus soovitakse tõhusaks töötamiseks ja vahelduseks eraldumist tavapärasest keskkonnast. Sama edukalt saadakse hakkama ka suure rahvusvahelise ürituse korraldamisega. Suurüritustel on Estravelile suureks abiks spetsiaalne konverentsikorralduse arvutiprogramm, mis hõlbustab osavõtjate registreerimist ning kogu teeninduse planeerimist. Seda kõike üle interneti, töötaja asukohast sõltumata.

Kvaliteet sõltub pisiasjadest
Loomulikult suudab majutuse või pelga koosolekusaali tellida ka iga sekretär. Kuid ürituse kordaminek sõltub veel tuhandest, vahel elementaarsestki pisiasjast, mille peale sekretär ei pruugi tullagi, kuid mis vilunud konverentsikorraldajal kindlasti meeles on üle kontrollida.
"Suure konverentsi õnnestumine on tihti just pisiasjadest kinni," rõhutab Malle Pottsepp. "Estraveli eeliseks on teenuste professionaalsus ja komplekssus: me omame head ülevaadet Eesti konverentsipaikadest ja tehnilistest võimalustest ning pakume suurt teenustevalikut: konverentsiruumid ja tehnika, toitlustus, majutus, tõlkimine ja sekretärid, transport, giidid ja ekskursioonid, pidulikud vastuvõtud ja meelelahutusprogramm. Rahvusvahelise ürituse korral lisanduvad mainitutele veel registreerimine ja osalejate vastuvõtmine."

Vajaduste kaardistamine on kõige aluseks
"Et meie pakkumine vastaks täpselt planeeritavale üritusele, peab ka tellija enda jaoks oma soovid ja vajadused põhjalikult endale teadvustama. Estraveli konverentsitellimuse blankett on tahtlikult ja kliendi enda huvides keerukas - see lubab tal paljud detailid enne tellimist hästi läbi mõelda," esitleb Pottsepp oma töö köögipoolt. "Koha valik sõltub suures osas ürituse eesmärgist, osalejate arvust ja kestvusest: näiteks pidulik üritus ei sobi ju spordilaagrisse või puhkekülla, lõõgastava ürituse lahutamatuks osaks on jälle sportimisvõimalused, mitmepäevane üritus ei peaks toimuma kõvadel toolidel ning nõub teatud arvul ja tasemel majutuskohti konverentsipaigale suhteliselt lähedal."
Kui aga klient oma vajadusi täpselt ei tunneta, pole häda veel suur - konverentsiosakonna personal on alati valmis nõustama ja soovitama. Paljude Estraveli korporatiivklientfirmade travel managerid, firma reisispetsialistid, on läbinud Estraveli vastava koolituse ja oskavad firma vajadused koheselt heale tulemusele viivaks tellimuseks vormistada.

Meelelahutus on oluline osa konverentsiprogrammist
Mida aasta edasi, seda suurema tähtsuse on omandanud väljaspool konverentsisaali toimuv - majutamine-toitlustamine, harrastus-võimalused, õhtuprogramm. Kuigi seminari või koolituse sisu on esmatähtis, tugevneb just klassivälises õhkkonnas firma ühtekuuluvustunne, sõlmitakse uusi tutvusi ja ärisidemeid rahvusvahelistel üritustel. Sõltuvalt ürituse korralduspaigast võib lisaprogramm olla väga erinev: lõkkeõhtust, sportmängudest, ratta- ja kanuumatkast kuni keskaegse stiiliballini välja.

Tehnikaga sina peal
Malle Pottsepp rõõmustab, et ürituse läbiviimiseks nõutav tehniline varustatus areneb väga kiirelt. Kui veel mõned aastad tagasi küsiti pelka saali pabertahvli ja grafoprojektoriga, siis nüüd on dataprojektor ja tõlkeseadmed muutunud ürituse sagedaseks komponendiks. Üldiselt võib tehnika täna juba toimetada igasse paika, kuigi internetiühendusega on teatud piirkondades veel raskusi.
"Rahvusvahelistel üritustel ei pöörata kahetsusväärselt tihti tähelepanu edastatava sõnumi kohalejõudmisele - loodetakse inimeste (sageli olematule) keeleoskusele, sünkroontõlget ja piisavalt mobiilseid mikrofone ei tellita, esinejad vuristavad teksti nii kiiresti, et tõlk järele ei jõua. Ometi peaksid need ajad ammu möödas olema, kus üritusi ainult "linnukese" pärast peeti," imestab Pottsepp.

Eestis napib võimalusi konverentside läbiviimiseks
Kiirele arengule vaatamata on Eesti konverentsivõimalused siiski veel suhteliselt tagasihoidlikud. Näiteks Tallinnast 50-80 km raadiuses umbes 100 inimest mahutavad konverentsivõimalused koos 2-3 tärni majutusega looduslikus kaunis kohas praktiliselt puuduvad.
"Veel mõni aasta tagasi olid palmsed-kolgad firmaüritusteks paslikud, kuid nüüdseks on firmad kasvanud ja Roosta puhkeküla selles suuruses pea ainus," on Pottsepp tõsiselt mures.
"Ka ei korraldata tänapäeval koolitusi enam ilma grupitööruumideta, mis paraku paljudes kohtades puuduvad. Tallinnas endas küll paranevad olud märgatavalt värskeltavatud konverentsikeskusega Olümpia hotellis, samuti SAS Radissoni valmimisega järgmisel aastal."
Siiski on Estravel sobivate ruumide puudumisel korduvalt sunnitud olnud eitavalt vastama välispäringutele, kus 600-800 inimest soovivad konverentsiruume ja majutust sama katuse all.
"Sobiva konverentsipaiga leidmiseks tuleks tellima hakata võimalikult vara. Kuumim aeg seminarideks-koolitusteks on mai-juuni ning september-oktoober," teavitab Malle Pottsepp kahe telefonikõne vahele.

Estraveli konverentsiosakonna kontakttelefon on 6 266 238 ja e-mailiaadress: conference@estravel.ee


Sisukord