Sisukord

 

Küsitlus: reisikindlustuse pakkujad Eestis

Reisikindlustuse müük kasvab kindlalt. Kuigi koos Eesti passile saabunud viisavabadusega paljudes riikides on ära langenud sundkindlustus viisa taotlemisel, oskab tänapäeva kogenud reisija juba hinnata välismaal haigestumise või õnnetusjuhtumiga kaasnevaid riske ja võimalikke suuri kulutusi, mida kindlustuse puudumine endaga kaasa võib tuua.

Nüüd vajab selgemat teadvustamist, et ainult tervisekindlustusest ei piisa. Tihti on otstarbekas osta sisukam reisikindlustuspakett, milles lisaks meditsiiniabi kindlustusele ka reisi katkemise või ärajäämise kindlustus. Eriti hädavajalik on see Helsingist algavate reisipakettide puhul, kus hilinemine Helsingist väljalennule ükskõik mis põhjusel tähendab reeglina kogu reisipaketi maksumuse kaotust.

Kui veel suhteliselt hiljuti oli Eesti kahjukindlustusturul ligi 15 firmat, siis praeguseks on neid poole vähem. Põhjuseks nii pankrotid kui ühinemised. Muutustega teenusepakkujate hulgas kaasnevad muutused toodetes. Kindlustusfirmad püüavad oma tooteid muuta kliendisõbralikumaks, võimalikult palju riske katvaiks, kliendile atraktiivseks. Kindlustusseltsid teadvustavad, et hea toode on eduka müügi alus.

Alljärgnevalt püüamegi teha kiirmatka Eesti reisikindlustuse maastikule, et saada ülevaadet turu hetkeseisust ning firmade tulevikuplaanidest. Kahjuks ei leidnud võimalust Estravelleri küsimustele vastata kuues tegija reisikindlustusturul, Nordika Kindlustus.

1. Milliseid tulemusi prognoosite oma firmale aasta lõpuks; mis on selle põhjuseks?

2. Milliste uudistoodetega on Teie firmal lähemal ajal kavas reisijaid-turiste rõõmustada?

3. Kas Eesti kindlustusturul on konkurents piisav, kuidas Teie firma turul positsioneerub?

4. Miks peaks klient eelistama just teie firmat?

5. Kas Teie arvates Eesti reisija üldse tähtsustab piisavalt reisikindlustuse vajadust?

 

Reet Veilberg
Isikukindlustuse tootejuht
AS Sampo Eesti Varakindlustus

1. Reisikindlustuse preemiaid on Sampo Eesti Varakindlustus kogunud plaanipäraselt. Aasta alguses ühinesid Sampo märgi alla kolm seltsi - Eesti Kindlustus, Polaris ja Sampo. Rõõm on tõdeda, et oleme suutnud aasta jooksul koguda reisikindlustuse preemiaid veerandi võrra rohkem kui kolm seltsi aasta tagasi.

2. Sellest sügisest pakume koostöös Optiva Pangaga Reisirõõmu paketti, mis sisaldab Optiva Panga reisilaenu, soodustingimustel Optiva krediitkaarti ja 20% soodsamat reisikindlustust.

3. Reisikindlustust pakuvad kõik Eesti kahjukindlustusseltsid, turul on 4-5 võrdselt konkureerivat tegijat. Pakutavad tooted on erineva kindlustuskaitse ja hinnaga ning see võimaldab kliendil leida just talle sobiva kindlustusvariandi. Selle aasta 8 kuu seisuga on Sampo Eesti Varakindlustus suutnud hoida reisikindlustuses (nagu ka muudes kindlustusliikides) liidripositsiooni.

4. Sampo Eesti Varakindlustus on Eesti suurim kahjukindlustusselts ligi 38% turuosa ja kindlustusseltsidest suurima - 100 miljonilise aktsiakapitaliga. Sampo reisikindlustus pakub kliendile reisi ajaks igakülgset kaitset. Meditsiiniabi korraldamise teenust välismaal toimuvate kahjujuhtumite puhul osutab meie kliendile Allianz Gruppi kuuluv ELVIA Assistance. ELVIA omab ülemaailmset teenindusvõrku, mis tagab reisikindlustuse klientide eeskujuliku teeninduse (ravi ja transpordi organiseerimine, kulude hüvitamine jne.) igas maailma punktis.

5. Kahtlemata on viimase viie aasta jooksul, mil reisikindlustust Eestis aktiivselt müüakse, meie klient muutunud kogenud reisijaks ja ka teadlikumaks reisikindlustuse kliendiks. Reisija oskab hinnata välismaal viibimisega kaasnevaid riske ja ei jää lootma, et "äkki läheb õnneks ja midagi ei juhtu". Selgeks on saanud, et kui sa reisi ajal haigestud, lennukist maha jääd või kui su kohver reisi sihtkoha asemel teise maailma otsa lennutatakse, ei saa rääkida õnnestunud puhkuse- või ärireisist. Leevendust pakub ainult see, kui kindlustusselts su ootamatud kulud kompenseerib.

 

Epp Ulfsak
Reisikindlustuse osakonna juhataja
Salva Kindlustus

1. Salva Kindlustus prognoosib 2000. aasta käibeks 80 miljonit krooni ja kasumiks 1,8 miljonit krooni. Eelmistel aastatel valitud konservatiivne tariifipoliitika ja tasakaalukas investeerimistegevus on ennast õigustanud.

2. Salva reisikindlustus on kindlustustoode, mis pidevalt täieneb. Nii rakendasime töösse perekindlustuse, mis võimaldab ülisoodsalt kindlustada oma reisi tervele perele. Samuti oleme turule toonud spetsiaalse tervisekindlustuse Vene Föderatsiooni sõitjate tarvis. Pakume VIP-kindlustust, mille korral suurenevad väljamakstavad hüvitised reisi mittekasutamise korral poole võrra. Lähiajal kavatseme sisse viia mitmeid muudatusi oma üldtingimustesse. Reisikindlustuse näo tegelikuks kujundajaks on eeskätt klient, kelle soovid ja vajadused on meile esmatähtsad.

3. Eestis tegutseb hetkel 7 kahjukindlustusseltsi, mõned aastad tagasi oli neid 14. Mitmed lõpetasid tegevuse kas ühinemise-ülevõtmise või pankroti tõttu. Turu korrastumine ongi paari viimase aasta märksõna. Kindlustusturg on jõudnud stabiilse arengu faasi, kuid konkurents pole kadunud. See sunnib seltse pingutama, et pakkuda klientidele parimat hinna-kvaliteedi suhet. Salva Kindlustuse jaoks on tootearendus ja lisaväärtuste juurutamine pidev protsess, et tagada nõudliku kliendi rahulolu.

4. Eesti kindlustustarbija on piisavalt haritud, oskab võrrelda erinevate kindlustusseltside poolt pakutavat. Salva Kindlustuse eesmärk on pakkuda kliendile kindlusetunnet. Reaalselt on just kahjukäsitlus see, mis loob kahjukindlustusseltsi renomee. Selgus, kiirus, täpsus, professionaalsus ja kliendisõbralikkus on kriteeriumid, millest Salva Kindlustus lähtub.

5. Koos reisijate arvu kasvuga on kasvanud ka inimeste arv, kes on reisi vältel puutunud kokku mitmete ebameeldivustega. Ja kui tal on kindlustusseltsiga positiivne kogemus, näeb ta, et kindlustus tõepoolest toimib. Kõige mõjusam reklaam firmale ongi suust-suhu leviv info - nii positiivses kui negatiivses mõttes. Salva Kindlustus on omalt poolt teinud kõik selleks, et Klient meie poolt pakutavaga alati rahule jääks.

 

Eve Soosalu
reisikindlustuse projektijuht
BICO-LEKS Kindlustus

1. Käesoleval aastal algas kahe Eesti kindlustusturul pikka aega tegutsenud kindlustusseltsi - Balti Kindlustuse ASi (BICO) ja Leks Kindlustuse ASi ühinemine, mis praeguseks on jõudnud edukalt lõppjärku. BICO-LEKS Kindlustuse kolme kvartali käive on 277 miljonit krooni, aasta lõpuks eeldatavasti üle 360 miljoni krooni.

2. Konkreetselt millestki uuest on veidi vara rääkida, uus toode on kujunemisjärgus. Toote väljatöötamisel saame toetuda Euroopa pikaajalisele kindlustuskogemusele ja kahe ühinenud seltsi nägemusele ka kõige nõudlikuma reisija igakülgseks kindlustamiseks tänapäeva Eestis.

3. Eesti kindlustusturul on konkurents olnud viimastel aastatel väga tihe. Nüüdseks on turg korrastumas. Valdavat müügiosa omavat kindlustusfirmat siiski ei ole, mis annab kõigile seltsidele piisavaid arenguvõimalusi. BICO-LEKS Kindlustuse turuosa tervikuna on 30%. Ligikaudu sama suure turuosaga oleme reisikindlustuses vaieldamatult turu liidrid.

4. Meie kasutada on Euroopa pikaajaline kindlustuskogemus. BICO-LEKS kuulub Alte Leipziger Europa gruppi, mille põhiaktsionärideks on maailma suurim, aastast 1880 tegutsev edasikindlustusfirma Münchener Rück ja tema esmakindlustusgrupp ERGO Saksamaal. Alte Leipziger Europa grupp on Baltimaade suurim kindlustuskontsern. Münchener Rück on finantsgigant, mille kindlustusmaksete laekumine ulatus 1999. aastal 53,6 miljardi Saksa margani, s.o 428,8 miljardi Eesti kroonini. Nii tugeva finantsfirma osalus annab tänase BICO-LEKS Kindlustuse ASi kliendile kindlustunde.

5. Eesti reisija on muutunud üha enam teadlikuks reisikindlustuse vajalikkusest. Sellele on suuresti kaasa aidanud asjatundlikud reisikonsultandid. Toetudes oma kogemustele oskavad nad soovitada kaitset klienti reisil tabada võivate ebameeldivuste vältimiseks. Viimasel ajal on kliendid hakanud lisaks tervisekindlustusele aru saama ka nn reisitõrke - reisi katkemise, reisile hilinemise või reisi ärajäämise kindlustuse vajalikkusest.

 

Heli Simulant
Äriklientuuri müügijuht
Seesam Rahvusvaheline Kindlustuse AS

1. Praegu võib öelda, et aasta algul tehtud prognoos realiseerub, reisikindlustuse müük võrreldes eelmise aastaga kasvab vähemalt 35%. Selle aluseks on pikaajalised koostöösuhted edasimüüjatega ja arvutimüügiprogrammi juurutamine.

2. Seesamil on kavas lähiajal rõõmustada reisijaid-turiste suurema valikuvõimalusega pakutavates reisikindlustustoodetes - nii kindlustuskatete kui kindlustussummade osas. Kavas on hakata pakkuma spetsiaalset reisikindlustust sportlastele. Samuti on väljatöötamisel eksklusiivne kindlustustoode, mis sisaldab tavatingimustest suuremaid kindlustussummasid.

3. Paaril viimasel aastal on reisikindlustuse turul konkurents tihenenud. Märksõnadeks on kindlasti müügiprotsessi kiirus ja lihtsus. Eesti turul esimesena reisikindlustuse pakkumist alustanud Seesam on tuntud oma tugevate toodete ja kliendisõbraliku kahjukäsitluse poolest.

4. Seesam on näidanud end turul üheksa tegutsemisaasta jooksul väga stabiilse ja hea reitinguga kindlustusseltsina. Oleme olnud reisikindlustuse edasiarendajateks Eesti turul toetudes meie omanikfirma Pohjola kogemustele. Toote plussidest väärib esiletõstmist, et raviarsti valikul aktsepteerime kliendi otsust, ravikulud hüvitame ilma omavastutuseta, koos vanematega reisivatele alla 12-aastastele lastele on kindlustus tasuta ning eakamatele reisijatele Seesam vanusekoefitsenti hinnale ei lisa.

5. Tundub, et Eesti reisija on teadlik kindlustuse vajalikkusest ja reaalsest abist reisil. Naljalt enam ilma kindlustuseta reisile ei minda ja kindlasti on seda otsust mõjutanud ka tuttavate-sõprade kogemused. Rõõmustav on tõdeda, et inimeste teadlikkus kindlustuse olemusest on suurenenud ning valikuid ei tehta pelgalt kindlustuse hinnast lähtuvalt. Õnneks on enamusel juhtudel esimeseks küsimuseks "milline on kindlustuskate?" mitte aga "mis see maksab?". Selle põhjal julgeks öelda küll, et Eestis reisikindlustust üheks tarbetuks lisakulutuseks ei peeta.

 

Jana Rebane
Müügiesindaja
Inges Kindlustus

1. Inges kindlustus areneb stabiilselt, kasumimarginaaliga aastast aastasse. Selts on kasvatanud käivet 100%-liselt, kahekordistades eelnevalt aktsiakapitali. Meie aastakäive ületab 40 miljoni krooni piiri, võrdluseks käive eelmisel aastal, mis oli 21 miljonit krooni. Kasutame edasikindlusteenust kaasates paljusid Euroopa ja Venemaa kindlustusfirmasid. Kui 1997. aastal tegi Inges koostööd 16 firmaga, kes tegelesid turismiga, siis aastal 2000 on Ingesel sõlmitud üle 200 koostöölepingu firmadega, kes vahendavad meie poliise.

2. Lisaks traditsioonilisele reisikindlustusele Euroopasse ja mujale maailma pakume kohustuslikku reisikindlustust sõiduks Venemaale ja oktoobrist alates ka Valgevenesse. Esimesena kiitiski Venemaa välisministeerium heaks Ingese reisikindlustuse poliisi. Läbirääkimised sel teemal käivad veel Ukrainaga.

3. Arvame, et Eesti kindlustusturul on konkurents piisav. Reisikindlustuse osas hoiab Inges enda käes 18% turust, mis on väga hea näitaja, võttes arvesse, et selles valdkonnas tegutseb 7 kindlustusseltsi.

4. Inges kindlustust võib eelistada ja usaldada, kuna tegutseme õigusliku järjepidevuse alusel juba üle 50 aasta. Kuulume Ingostrahhi Rahvusvahelisse Kindlustuse Gruppi, mis on Euroopa üks suurimaid ja tuntud üle maailma. Pakume asjatundlikku, ausat ja kliendisõbralikku teenust ning väärtustame kliendi usaldust. Ingese kindlustustingimused vastavad Euroopa normidele ja meie poliise aktsepteeritakse üle kogu maailma. Oma töö efektiivsuse poolest kuulub Inges kindlustusele juba aastaid liidrikoht Eesti kindlustusturul. See asjaolu võimaldab hoida ka reisikindlustuse tariifid soodsad.

5. Eesti reisija tähtsustab reisikindlustuse vajadust küll, kuid mitte piisavalt. See pole siiski puhas formaalsus, vaid kindlustusseltsi poolne kaitse, et inimesed end reisi ajal turvaliselt ja muretult tunda võiksid.



Sisukord