Küsitlus:
reisikindlustuse pakkujad Eestis
![](hrule.GIF)
Reisikindlustuse
müük kasvab kindlalt. Kuigi koos Eesti passile saabunud viisavabadusega
paljudes riikides on ära langenud sundkindlustus viisa taotlemisel, oskab
tänapäeva kogenud reisija juba hinnata välismaal haigestumise või õnnetusjuhtumiga
kaasnevaid riske ja võimalikke suuri kulutusi, mida kindlustuse puudumine
endaga kaasa võib tuua.
Nüüd vajab selgemat
teadvustamist, et ainult tervisekindlustusest ei piisa. Tihti on otstarbekas
osta sisukam reisikindlustuspakett, milles lisaks meditsiiniabi kindlustusele
ka reisi katkemise või ärajäämise kindlustus. Eriti hädavajalik on see
Helsingist algavate reisipakettide puhul, kus hilinemine Helsingist väljalennule
ükskõik mis põhjusel tähendab reeglina kogu reisipaketi maksumuse kaotust.
Kui veel suhteliselt
hiljuti oli Eesti kahjukindlustusturul ligi 15 firmat, siis praeguseks
on neid poole vähem. Põhjuseks nii pankrotid kui ühinemised. Muutustega
teenusepakkujate hulgas kaasnevad muutused toodetes. Kindlustusfirmad
püüavad oma tooteid muuta kliendisõbralikumaks, võimalikult palju riske
katvaiks, kliendile atraktiivseks. Kindlustusseltsid teadvustavad, et
hea toode on eduka müügi alus.
Alljärgnevalt püüamegi
teha kiirmatka Eesti reisikindlustuse maastikule, et saada ülevaadet turu
hetkeseisust ning firmade tulevikuplaanidest. Kahjuks ei leidnud võimalust
Estravelleri küsimustele vastata kuues tegija reisikindlustusturul, Nordika
Kindlustus.
1. Milliseid
tulemusi prognoosite oma firmale aasta lõpuks; mis on selle põhjuseks?
2. Milliste
uudistoodetega on Teie firmal lähemal ajal kavas reisijaid-turiste rõõmustada?
3. Kas Eesti
kindlustusturul on konkurents piisav, kuidas Teie firma turul positsioneerub?
4. Miks peaks
klient eelistama just teie firmat?
5. Kas Teie arvates
Eesti reisija üldse tähtsustab piisavalt reisikindlustuse vajadust?
Reet
Veilberg
Isikukindlustuse tootejuht
AS Sampo Eesti Varakindlustus
1. Reisikindlustuse
preemiaid on Sampo Eesti Varakindlustus kogunud plaanipäraselt. Aasta
alguses ühinesid Sampo märgi alla kolm seltsi - Eesti Kindlustus, Polaris
ja Sampo. Rõõm on tõdeda, et oleme suutnud aasta jooksul koguda reisikindlustuse
preemiaid veerandi võrra rohkem kui kolm seltsi aasta tagasi.
2. Sellest sügisest
pakume koostöös Optiva Pangaga Reisirõõmu paketti, mis sisaldab Optiva
Panga reisilaenu, soodustingimustel Optiva krediitkaarti ja 20% soodsamat
reisikindlustust.
3. Reisikindlustust
pakuvad kõik Eesti kahjukindlustusseltsid, turul on 4-5 võrdselt konkureerivat
tegijat. Pakutavad tooted on erineva kindlustuskaitse ja hinnaga ning
see võimaldab kliendil leida just talle sobiva kindlustusvariandi. Selle
aasta 8 kuu seisuga on Sampo Eesti Varakindlustus suutnud hoida reisikindlustuses
(nagu ka muudes kindlustusliikides) liidripositsiooni.
4. Sampo Eesti Varakindlustus
on Eesti suurim kahjukindlustusselts ligi 38% turuosa ja kindlustusseltsidest
suurima - 100 miljonilise aktsiakapitaliga. Sampo reisikindlustus pakub
kliendile reisi ajaks igakülgset kaitset. Meditsiiniabi korraldamise teenust
välismaal toimuvate kahjujuhtumite puhul osutab meie kliendile Allianz
Gruppi kuuluv ELVIA Assistance. ELVIA omab ülemaailmset teenindusvõrku,
mis tagab reisikindlustuse klientide eeskujuliku teeninduse (ravi ja transpordi
organiseerimine, kulude hüvitamine jne.) igas maailma punktis.
5. Kahtlemata on viimase
viie aasta jooksul, mil reisikindlustust Eestis aktiivselt müüakse, meie
klient muutunud kogenud reisijaks ja ka teadlikumaks reisikindlustuse
kliendiks. Reisija oskab hinnata välismaal viibimisega kaasnevaid riske
ja ei jää lootma, et "äkki läheb õnneks ja midagi ei juhtu". Selgeks on
saanud, et kui sa reisi ajal haigestud, lennukist maha jääd või kui su
kohver reisi sihtkoha asemel teise maailma otsa lennutatakse, ei saa rääkida
õnnestunud puhkuse- või ärireisist. Leevendust pakub ainult see, kui kindlustusselts
su ootamatud kulud kompenseerib.
Epp
Ulfsak
Reisikindlustuse osakonna juhataja
Salva Kindlustus
1. Salva Kindlustus
prognoosib 2000. aasta käibeks 80 miljonit krooni ja kasumiks 1,8 miljonit
krooni. Eelmistel aastatel valitud konservatiivne tariifipoliitika ja
tasakaalukas investeerimistegevus on ennast õigustanud.
2. Salva reisikindlustus
on kindlustustoode, mis pidevalt täieneb. Nii rakendasime töösse perekindlustuse,
mis võimaldab ülisoodsalt kindlustada oma reisi tervele perele. Samuti
oleme turule toonud spetsiaalse tervisekindlustuse Vene Föderatsiooni
sõitjate tarvis. Pakume VIP-kindlustust, mille korral suurenevad väljamakstavad
hüvitised reisi mittekasutamise korral poole võrra. Lähiajal kavatseme
sisse viia mitmeid muudatusi oma üldtingimustesse. Reisikindlustuse näo
tegelikuks kujundajaks on eeskätt klient, kelle soovid ja vajadused on
meile esmatähtsad.
3. Eestis tegutseb
hetkel 7 kahjukindlustusseltsi, mõned aastad tagasi oli neid 14. Mitmed
lõpetasid tegevuse kas ühinemise-ülevõtmise või pankroti tõttu. Turu korrastumine
ongi paari viimase aasta märksõna. Kindlustusturg on jõudnud stabiilse
arengu faasi, kuid konkurents pole kadunud. See sunnib seltse pingutama,
et pakkuda klientidele parimat hinna-kvaliteedi suhet. Salva Kindlustuse
jaoks on tootearendus ja lisaväärtuste juurutamine pidev protsess, et
tagada nõudliku kliendi rahulolu.
4. Eesti kindlustustarbija
on piisavalt haritud, oskab võrrelda erinevate kindlustusseltside poolt
pakutavat. Salva Kindlustuse eesmärk on pakkuda kliendile kindlusetunnet.
Reaalselt on just kahjukäsitlus see, mis loob kahjukindlustusseltsi renomee.
Selgus, kiirus, täpsus, professionaalsus ja kliendisõbralikkus on kriteeriumid,
millest Salva Kindlustus lähtub.
5. Koos reisijate
arvu kasvuga on kasvanud ka inimeste arv, kes on reisi vältel puutunud
kokku mitmete ebameeldivustega. Ja kui tal on kindlustusseltsiga positiivne
kogemus, näeb ta, et kindlustus tõepoolest toimib. Kõige mõjusam reklaam
firmale ongi suust-suhu leviv info - nii positiivses kui negatiivses mõttes.
Salva Kindlustus on omalt poolt teinud kõik selleks, et Klient meie poolt
pakutavaga alati rahule jääks.
Eve Soosalu
reisikindlustuse projektijuht
BICO-LEKS Kindlustus
1. Käesoleval aastal
algas kahe Eesti kindlustusturul pikka aega tegutsenud kindlustusseltsi
- Balti Kindlustuse ASi (BICO) ja Leks Kindlustuse ASi ühinemine, mis
praeguseks on jõudnud edukalt lõppjärku. BICO-LEKS Kindlustuse kolme kvartali
käive on 277 miljonit krooni, aasta lõpuks eeldatavasti üle 360 miljoni
krooni.
2. Konkreetselt millestki
uuest on veidi vara rääkida, uus toode on kujunemisjärgus. Toote väljatöötamisel
saame toetuda Euroopa pikaajalisele kindlustuskogemusele ja kahe ühinenud
seltsi nägemusele ka kõige nõudlikuma reisija igakülgseks kindlustamiseks
tänapäeva Eestis.
3. Eesti kindlustusturul
on konkurents olnud viimastel aastatel väga tihe. Nüüdseks on turg korrastumas.
Valdavat müügiosa omavat kindlustusfirmat siiski ei ole, mis annab kõigile
seltsidele piisavaid arenguvõimalusi. BICO-LEKS Kindlustuse turuosa tervikuna
on 30%. Ligikaudu sama suure turuosaga oleme reisikindlustuses vaieldamatult
turu liidrid.
4. Meie kasutada on
Euroopa pikaajaline kindlustuskogemus. BICO-LEKS kuulub Alte Leipziger
Europa gruppi, mille põhiaktsionärideks on maailma suurim, aastast 1880
tegutsev edasikindlustusfirma Münchener Rück ja tema esmakindlustusgrupp
ERGO Saksamaal. Alte Leipziger Europa grupp on Baltimaade suurim kindlustuskontsern.
Münchener Rück on finantsgigant, mille kindlustusmaksete laekumine ulatus
1999. aastal 53,6 miljardi Saksa margani, s.o 428,8 miljardi Eesti kroonini.
Nii tugeva finantsfirma osalus annab tänase BICO-LEKS Kindlustuse ASi
kliendile kindlustunde.
5. Eesti reisija on
muutunud üha enam teadlikuks reisikindlustuse vajalikkusest. Sellele on
suuresti kaasa aidanud asjatundlikud reisikonsultandid. Toetudes oma kogemustele
oskavad nad soovitada kaitset klienti reisil tabada võivate ebameeldivuste
vältimiseks. Viimasel ajal on kliendid hakanud lisaks tervisekindlustusele
aru saama ka nn reisitõrke - reisi katkemise, reisile hilinemise või reisi
ärajäämise kindlustuse vajalikkusest.
Heli
Simulant
Äriklientuuri müügijuht
Seesam Rahvusvaheline Kindlustuse AS
1. Praegu võib öelda,
et aasta algul tehtud prognoos realiseerub, reisikindlustuse müük võrreldes
eelmise aastaga kasvab vähemalt 35%. Selle aluseks on pikaajalised koostöösuhted
edasimüüjatega ja arvutimüügiprogrammi juurutamine.
2. Seesamil on kavas
lähiajal rõõmustada reisijaid-turiste suurema valikuvõimalusega pakutavates
reisikindlustustoodetes - nii kindlustuskatete kui kindlustussummade osas.
Kavas on hakata pakkuma spetsiaalset reisikindlustust sportlastele. Samuti
on väljatöötamisel eksklusiivne kindlustustoode, mis sisaldab tavatingimustest
suuremaid kindlustussummasid.
3. Paaril viimasel
aastal on reisikindlustuse turul konkurents tihenenud. Märksõnadeks on
kindlasti müügiprotsessi kiirus ja lihtsus. Eesti turul esimesena reisikindlustuse
pakkumist alustanud Seesam on tuntud oma tugevate toodete ja kliendisõbraliku
kahjukäsitluse poolest.
4. Seesam on näidanud
end turul üheksa tegutsemisaasta jooksul väga stabiilse ja hea reitinguga
kindlustusseltsina. Oleme olnud reisikindlustuse edasiarendajateks Eesti
turul toetudes meie omanikfirma Pohjola kogemustele. Toote plussidest
väärib esiletõstmist, et raviarsti valikul aktsepteerime kliendi otsust,
ravikulud hüvitame ilma omavastutuseta, koos vanematega reisivatele alla
12-aastastele lastele on kindlustus tasuta ning eakamatele reisijatele
Seesam vanusekoefitsenti hinnale ei lisa.
5. Tundub, et Eesti
reisija on teadlik kindlustuse vajalikkusest ja reaalsest abist reisil.
Naljalt enam ilma kindlustuseta reisile ei minda ja kindlasti on seda
otsust mõjutanud ka tuttavate-sõprade kogemused. Rõõmustav on tõdeda,
et inimeste teadlikkus kindlustuse olemusest on suurenenud ning valikuid
ei tehta pelgalt kindlustuse hinnast lähtuvalt. Õnneks on enamusel juhtudel
esimeseks küsimuseks "milline on kindlustuskate?" mitte aga "mis see maksab?".
Selle põhjal julgeks öelda küll, et Eestis reisikindlustust üheks tarbetuks
lisakulutuseks ei peeta.
Jana
Rebane
Müügiesindaja
Inges Kindlustus
1. Inges kindlustus
areneb stabiilselt, kasumimarginaaliga aastast aastasse. Selts on kasvatanud
käivet 100%-liselt, kahekordistades eelnevalt aktsiakapitali. Meie aastakäive
ületab 40 miljoni krooni piiri, võrdluseks käive eelmisel aastal, mis
oli 21 miljonit krooni. Kasutame edasikindlusteenust kaasates paljusid
Euroopa ja Venemaa kindlustusfirmasid. Kui 1997. aastal tegi Inges koostööd
16 firmaga, kes tegelesid turismiga, siis aastal 2000 on Ingesel sõlmitud
üle 200 koostöölepingu firmadega, kes vahendavad meie poliise.
2. Lisaks traditsioonilisele
reisikindlustusele Euroopasse ja mujale maailma pakume kohustuslikku reisikindlustust
sõiduks Venemaale ja oktoobrist alates ka Valgevenesse. Esimesena kiitiski
Venemaa välisministeerium heaks Ingese reisikindlustuse poliisi. Läbirääkimised
sel teemal käivad veel Ukrainaga.
3. Arvame, et Eesti
kindlustusturul on konkurents piisav. Reisikindlustuse osas hoiab Inges
enda käes 18% turust, mis on väga hea näitaja, võttes arvesse, et selles
valdkonnas tegutseb 7 kindlustusseltsi.
4. Inges kindlustust
võib eelistada ja usaldada, kuna tegutseme õigusliku järjepidevuse alusel
juba üle 50 aasta. Kuulume Ingostrahhi Rahvusvahelisse Kindlustuse Gruppi,
mis on Euroopa üks suurimaid ja tuntud üle maailma. Pakume asjatundlikku,
ausat ja kliendisõbralikku teenust ning väärtustame kliendi usaldust.
Ingese kindlustustingimused vastavad Euroopa normidele ja meie poliise
aktsepteeritakse üle kogu maailma. Oma töö efektiivsuse poolest kuulub
Inges kindlustusele juba aastaid liidrikoht Eesti kindlustusturul. See
asjaolu võimaldab hoida ka reisikindlustuse tariifid soodsad.
5. Eesti reisija tähtsustab
reisikindlustuse vajadust küll, kuid mitte piisavalt. See pole siiski
puhas formaalsus, vaid kindlustusseltsi poolne kaitse, et inimesed end
reisi ajal turvaliselt ja muretult tunda võiksid.
![](hrule.GIF)
Sisukord
|