Reisiteenuste kasutamine

Milliseid reisiteenuseid oled kasutanud viimase 2 aasta jooksul?

1

Laevapiletite  tellimiskanalid (regulaarliinid)

b

Laevapiletite tellimiskanali juures üllatas meid otse laevafirma poole pöördujate suur osakaal. Kas on tegemist nii rutiinse asjaga, et ei söandata oma reisikonsultanti tülitada, või lihtsalt loodetakse, et otse laevafirmast saab parema hinnaga, on raske öelda. Igatahes on reisibüroodel hea võimalus oma klientidele meelde tuletada, et laevapiletid on endiselt nende põhikaup.

 Autorendi tellimiskanalid

c

Autorendi tellimiskanalite tulemus kinnitas seda, mida oleme juba paar aastat kahtlustanud – Eesti tarbija on vastuvõtlik pinnas agressiivsetele reklaamidele, mis pärinevad peamiselt Priceline’i kontserni kuuluvatelt vahendusfirmadelt (online-agentuuridelt).

Reisibüroo kui professionaalse kanali paljusid eeliseid (aus hinnainfo, paindlik makseviis, tasuta tühistamine jne) paljud tarbijad ei tea. Oletame, et tulevikus liigub ettevõtjate eelistus auto rentimisel proffessionaalsete reisiüroode poole, nagu on juba aastaid olnud tavaks Euroopas.

Viisa vormistamise tellimiskanalid

d

Viisade vormistamine on ainus reisiteenus, mida tehakse mitte vabal valikul, vaid sundolukorra tõttu. Täiesti oodatult on rahva lemmikkanaliks professionaalne reisibüroo, kes paberid kokku paneb, saatkonda viib ja tagasi toob. Siiski on kolmandik viisavormistajatest pöördunud ise otse saatkonna poole, hoolimata vastumeelsest protseduurist. Oletame, et selle põhjuseks on vähene informeeritus reisibüroode poolt pakutavatest teenustest.

 Pakettreiside  tellimiskanalid (mõeldud valmistooteid)

e

Pakettreiside osas vastas küsitlus täpselt ootustele. Enamik neist tellitakse professionaalsete reisibüroode kaudu, kes ei tooda ise reisipakette, vaid ainult müüvad neid. Online-agentuuri kui häguse piiriga definitsiooni antud punkti kontekstis tuleks pigem mõista kui otsast lõpuni interneti kaudu tehtud ostu, sõltumata sellest, kas osteti tootja või edasimüüja käest.

Rongipiletite tellimiskanalid (välismaised piletid)

f

Välismaiste rongipiletite eelmüük enne reisi algust on Eestis ikka veel lapsekingades. Valdav enamik tarbijatest ostab rongipileti alles siis, kui rongijaama jõuab. Paljud lihtsalt ei tea veel, et pikalt ette ostes on võimalik kokku hoida kuni pool hinnast, rääkimata kassajärjekorra vältimisest. Eesti reisibüroodest müüvad rongipileteid rutiinteenusena vähesed – neid on kokku alla kümne. Ja ainult paaril on olemas spetsialiseeritud rongipiletite osakond. Kuna tegemist on neutraalse uuringuga, jätame siinkohal ütlemata, millistel.

 Kruiiside tellimiskanalid (siia alla ei kuulu parvlaevad)

g

Kruiiside kohta käivad vastused üllatasid meid kahel moel. Esiteks sellega, et väidetavalt üle 40% vastanutest on viimase kahe aasta jooksul käinud kruiisil, mis EI OLE tehtud parvlaevaga (seega Soome ja Rootsi sõitvad laevad jäävad automaatselt mängust välja). See statistika ei lange kuidagi kokku muu turuinformatsiooniga ja näitab pigem soovi/eelistust kui fakti. Või siis ei pandud parvlaevade välistust küsimuses tähele.

Teine üllatus oli see, et 50% vastanutest ostsid oma kruiisi otse kruiisifirmast, seega siis piiriülese tehinguga välismaalt, kuigi sama kruiisi oleks täpselt sama hinnaga saanud kodumaise reisibüroo käest palju väiksema vaevaga. Lisaks aitab reisikonsultant lisateenustega nagu lend kruiisi alguspunkti, reisikindlustus, vajadusel viisa ja palju muud.

Reisikindlustuse tellimiskanalid

a

Reisikindlustuse tellimiskanali eelistused ei üllatanud. Seda, et reisibürood müüvad umbes 30% kõikidest reisikindlustustest, teadsime ka enne. Küll aga torkas meile silma “otse kindlustaja käest” ostnute suur osakaal. Meie hinnangul tuleb see pankade poolt pakutavatest nn krediitkaardi-kindlustustest, kuna tarbija poolt vaadatuna võrdub pank kindlustusfirmaga.

Tagasi sisukorda